Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علی ماهر معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران با بیان اینکه پیشنهاد تعیین جریمه نقدی و محرومیت از خدمات اجتماعی در رابطه با افراد و اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند از سوی ستاد کرونای تهران به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شده است، گفت:‌ این پیشنهادها با هدف کنترل و مدیریت بیشتر بحران کرونا ارائه شده و پس از بررسی و تصویب در ستاد ملی کرونا جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تعیین جریمه نقدی برای افرادی که در طول دوران شیوع کرونا به سفرهای غیرضروری می‌روند یکی از پیشنهادها عنوان کرد و افزود: در این راستا برای افرادی که در زمان‌ شیوع بالای کرونا نسبت به مسافرت‌های غیرضروری اقدام کرده و هم خود و هم دیگران را به مخاطره می‌اندازند، جریمه نقدی در نظر گرفته شده و همچنین پیشنهاد شده که اگر فردی حین مسافرت غیرضروری و به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها به کرونا مبتلا شد، هزینه درمان را پرداخت کند.

ماهر با اشاره به نظارت‌ها و بازرسی‌های دوره‌ای کارشناسان بهداشت از اصناف وسایر محیط‌های شهری و عمومی، ‌ تصریح کرد:‌ در این زمینه هم پیشنهاد شده تا برای اصناف و افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، جریمه‌های نقدی تعیین شود. این مساله افرادی که در سطح شهر از پوشش ماسک استفاده نمی‌کنند  را نیز دربر می‌گیرد.

معاون ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران همچنین در ادامه با اشاره به سطح رعایت پروتکل‌ها در مراکز صنعتی و کارخانه‌ها عنوان کرد: بخش بهداشت محیط  و بهداشت حرفه‌ای دانشگاه‌های علوم پزشکی روی این مساله نظارت داشته و بازدیدهای دوره‌ای انجام می دهند، اتفاقا گزارش‌ها نشان داده که  در کارخانه‌ها و مراکز صنعتی بزرگ در زمینه رعایت پروتکل‌ها مشکلات کمتر است و به دلیل وجود سیستم‌های کنترلی در کارخانه‌ها وضعیت بهتر است.

وی افزود: بیشترین مشکلات به کارگاه‌های کوچک و اصناف برمی‌گردد که عمدتاً پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند که در این رابطه نیز برخورد می‌شود و از این پس جرایم نقدی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

ماهر در خاتمه با اشاره به ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی مرتبط  با مراسم ماه محرم،‌ گفت:‌ کلیه فعالیت‌ها باید در چارچوب پروتکل‌ها انجام شود و کارشناسان بهداشت ۳ دانشگاه علوم پزشکی در تهران بر این فعالیت‌ها نظارت دارند. البته همچون گذشته توصیه و پیشنهاد ما به مومنان و سوگواران این است که اصول سه‌گانه بهداشتی یعنی پوشش ماسک، فاصله گذاری و شست‌وشوی مداوم  دست‌ها را رعایت کنند و برای کاهش شیوع و انتقال بیماری در تجمعات شرکت نکنند.

کد خبر 540089 برچسب‌ها سفر - گردشگری كرونا در ايران فاصله‌گذاری اجتماعی ماسک - سلامت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر گردشگری كرونا در ايران فاصله گذاری اجتماعی ماسک سلامت جریمه نقدی پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرای جدید انضباطی لیگ برتر اعلام شد

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: باشگاه سپاهان اصفهان به دلیل توهین تماشاگرانش به مقامات رسمی و غیر رسمی در دیدار برابر نساجی مازندران در هفته بیست و سوم باید ۵۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قابل تجدید نظر است.

مسابقه تیم‌های فولاد خوزستان و هوادار لیام تهران برگزار و از سوی میلاد فاندر، مدیر رسانه‌ای تیم هوادار لیام تخلفاتی مبنی بر نقص اصولی کلی رفتار رخ داد.وی باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قابل تجدید نظر است. (با توجه به یک جلسه محرومیت تعلیقی ناشی از رای شماره ۱۲۱۸، پس از قطعیت این دادنامه، محرومیت در لیگ برتر به اجرا در خواهد آمد)

مهرداد طهماسبی، مربی تیم هوادار لیام به دلیل نشر اکاذیب از طریق کنفرانس خبری بعد از بازی به پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قابل تجدید نظر است.

باشگاه فولاد خوزستان به دلیل داشتن ۶ بازیکن اخطاری باید ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قطعی است.

باشگاه هوادار لیام تهران به دلیل داشتن ۶ بازیکن اخطاری باید ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قطعی است.

مسابقه تیم‌های استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان برگزار و از سوی فرشاد بختیاری زاده، مربی تیم استقلال خوزستان تخلفاتی مبنی بر رفتار غیرورزشی منجر به اخراج شد، رخ داد. وی به یک جلسه از همراهی تیم خود به مدت ۶ ماه تعلیق می‌شود و باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای از حیث جریمه نقدی قابل تجدید نظر است.

باشگاه استقلال خوزستان به دلیل پرتاب نارنجک توسط تماشاگرانش در چند نوبت و نقض اصول کلی رفتار باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قابل تجدید نظر است.

دیدار تیم‌های تراکتور و سپاهان اصفهان برگزار و از سوی شجاع خلیل زاده، بازیکن تیم تراکتور تخلفاتی مبنی بر رفتار غیر ورزشی رخ داد. وی به توبیخ کتبی محکوم شد.

باشگاه تراکتور به دلیل نقض اصول کلی رفتار (نقض مقررات بازی) رایگان اعلام کردن بلیط بیش از ظرفیت حضور باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قابل تجدید نظر است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  •  شمس‌آذر قزوین به جریمه نقدی محکوم شد
  • محرومیت و جریمه نقدی کمیته انضباطی برای رحمان احمدی
  • اعلام رای دیدار تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و پیکان تهران
  • محرومیت و جریمه نقدی مربی مس رفسنجان
  • مربی مس ۳۰ میلیون تومان جریمه شد
  • جریمه نقدی کمیته انضباطی برای حسینی
  • آرای جدید انضباطی لیگ برتر اعلام شد
  • جریمه 238 میلیونی برای 3 باشگاه
  • جریمه نقدی ۵ باشگاه لیگ برتری
  • جریمه نقدی برای سرمربی تیم آلومینیوم اراک