Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، شورای امنیت سازمان ملل شامگاه دیروز (پنج شنبه سیزدهم آگوست) قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی ایران را به صورت مجازی به رأی گذاشت.

نتایج این رأی گیری که به دلیل شیوع بیماری کووید -۱۹ به صورت مجازی برگزار شد، تا دقایقی دیگر اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رأی گیری بیشتر از آن جهت حائز اهمیت است که نشاندهنده ثمربخش بودن یا بالعکس، بیهودگی تلاش‌های چندماهه آمریکا در به تصویب رساندن قطعنامه مزبور است؛ قطعنامه‌ای که با مخالفت شدید روسیه و چین روبرو شد و تقریباً این احتمال وجود دارد که با وتوی (رأی منفی) هم پکن و هم مسکو و یا حتی یکی از آنها در کسب نتیجه دلخواه ناکام بماند.

گفتنی است که تصویب این قطعنامه نیازمند کسب حداقل ۹ رأی موافق از مجموع ۱۵ رأی اعضای این شورا و عدم دریافت وتو (رأی منفی) از جانب اعضای دائم است.

لازم به ذکر است که چند ساعت پس از آنکه «کِلی کِرافت» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل از کشورهای اروپایی خواست تا حمایت خود از توافق هسته‌ای با ایران را مصروف تمدید تحریم تسلیحاتی علیه تهران کنند، دولت ترامپ خواستار رأی گیری بر سر این قطعنامه شد.

کِلی کِرافت در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد که ایالات متحده «فضا را برای گفتگوها با انگلیس، فرانسه و آلمان و همچنین روسیه و چین باز نگه می دارد». این در حالی است که به غیر از آمریکا، چهار عضو دیگر شورای امنیت به همراه آلمان همچنان از توافق هسته‌ای ایران (برجام) که با هدف ممانعت از دستیابی تهران به تسلیحات هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ منعقد شده است، حمایت می‌کنند؛ توافقی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد.

کد خبر 4998476

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ایران شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا لبنان انفجار بیروت رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ عراق ویروس کرونا ایران امارات متحده عربی عربستان سعودی بیروت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ترکیه روسیه رأی گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: حمله ایران نتیجه بی توجهی شورای امنیت به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نماینده چین در صحبت‌های خود در نشست شورای امنیت برای بررسی اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت، درگیری طولانی در غزه باعث افزایش تنش در منطقه خواهد شد.

نماینده چین حمله به کنسولگری ایران در دمشق را خطرناک و نقض قوانین بین‌المللی خواند.

نماینده چین تاکید کرد که به گفته ایران، اقدام نظامی این کشور پاسخی به حمله به کنسولگری تهران در سوریه بود.

واسیلی نبزنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در صحبت‌های خود در این جلسه گفت، زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد ما هشدار دادیم و این موضوع در شورای امنیت محکوم نشد. اگر این مکان یک ساختمان دیپلماتیک غربی بود اوضاع کلا فرق میکرد.

نماینده روسیه در شورای امنیت افزود، حمله ایران در خلاء رخ نداده است، اتفاقی که دیروز رخ داد پاسخی به انفعال شرم آور شورای امنیت سازمان ملل بود.

وی در ادامه تاکید کرد که، آنچه امروز در شورای امنیت شاهد آن هستیم، نمایش ریاکاری و استاندارد‌های دوگانه و شرم آور است.

واسیلی نبنزیا با اشاره به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران اضافه کرد، ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه از تایید مصونیت تاسیسات دیپلماتیک خودداری کرده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نسخه‌ پیچی جدید علم الهدی برای مقابله با دنیا؛ زور تنها راه است! /شورای امنیت و قطعنامه افسانه است
  • رئیس‌جمهور کلمبیا اسرائیل را به نقض قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل متهم کرد
  • هشدار گروسی درباره بروز یک حادثه هسته‌ای در نیروگاه زاپروژیا
  • چرا جلسه شورای امنیت بدون صدور بیانیه یا قطعنامه‌ پایان یافت؟ | پاسخ مهم سخنگوی وزارت امور خارجه
  • جلسه شورای امنیت بدون صدور بیانیه یا قطعنامه پایان یافت
  • ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست/ آمریکا باید قدردان اقدام منطقی ایران باشد
  • پایان بدون صدور قطعنامه؛ در جلسۀ شورای امنیت چه گذشت؟
  • پایان جلسۀ شورای امنیت بدون صدور قطعنامه
  • روسیه: حمله ایران نتیجه بی توجهی شورای امنیت به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران بود
  • پایان نشست شورای امنیت بدون صدور قطعنامه یا بیانیه