Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@14:24:40 GMT

طرز تهیه سوپ ورمیشل و گشنیز مجلسی و خوشمزه

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۴۹۶۴

طرز تهیه سوپ ورمیشل و گشنیز مجلسی و خوشمزه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سوپ علاوه بر این‌که به خاطر مواد تشکیل دهنده‌اش برای بهبود بسیاری از بیماری‌ها مفید است و از سوی پزشکان توصیه و تجویز می‌شود، یک پیش غذای خوشمزه رستورانی و مجلسی هم هست که حسابی ته دل‌تان را می‌گیرد و از پرخوری سر میز شام و ناهار پیشگیری می‌کند. انواع و اقسام سوپ و طرز تهیه آن‌ها در آشپزخانه‌های کشور‌های مختلف دنیا وجود دارند و کمتر پیش می‌آید با استقبال روبرو نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مشهورترین سوپ‌های رستورانی در سرتاسر دنیا سوپ ورمیشل است که بچه‌ها هم میانه خوبی با آن دارند.


مواد لازم برای ۴ نفر

پیاز متوسط: ۱ عدد

هویج: ۱ عدد متوسط

رب گوجه فرنگی: ۴ قاشق غذاخوری

آب مرغ غلیظ: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

مرغ: ½ سینه کامل

گشنیز و جعفری ساطوری خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم


طرز تهیه

پیاز را خیلی ریز و نگینی خرد کنید و در کمی کره و روغن تفت بدهید. وقتی پیاز‌ها سبک و طلایی شدند رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا طعم خامی رب گرفته شود و رنگش باز شود. در اواسط تفت دادن رب نمک و فلفل و زردچوبه را هم اضافه کنید و تفت دهید. حالا مرغ را اضافه کنید و خیلی کم با رب و پیاز تفت دهید. هویج را نگینی خرد و اضافه کنید. سپس آب مرغ را بریزید و اجازه دهید سوپ روی شعله ملایم گاز خوب بپزد. بعد از پخته شدن مرغ آن را از سوپ خارج کنید و ریش ریش کنید و دوباره داخل سوپ بریزید. سپس ورمیشل را اضافه کنید. مراقب باشید که ورمیشل بیش از حد نریزید. مقداری که اضافه کردید کمی هم بزنید و اجازه دهید ورمیشل نرم شود و زمانی که نرم و باز شد اگر احساس کردید کافی نیست مقداری دیگر اضافه کنید. در انتهای پخت مقداری گشنیز و جعفری ساطوری شده هم به سوپ ورمیشل اضافه کنید. این سوپ ورمیشل برای درمان سرماخوردگی بی‌نظیر است.

فوت و فن‌های طرز تهیه سوپ ورمیشل و گشنیز مجلسی رستورانی خوشمزه

*طرز تهیه سوپ ورمیشل برای دو نفر هم به همین ترتیب است. مقدار مواد سوپ را نصف کنید. یا اگر تعداد افراد بیشتر است مقدار مواد را دو یا سه برابر کنید.

*طرز تهیه سوپ ورمیشل با گوشت چرخ کرده هم در برخی کشور‌های دنیا رایج است. برای این کار گوشت چرخ کرده قل قلی را به روش معمول سرخ کنید و به جای مرغ به سوپ اضافه کنید.

*سوپ ورمیشل با برنج طبعا سیر کننده‌تر است. برای این دستور پخت سوپ از همان ابتدا برنج را به سوپ اضافه کنید تا خوب بپزد و سپس در ۱۰ دقیقه آخر ورمیشل را اضافه کنید.

*طرز تهیه سوپ ورمیشل رژیمی به همین ترتیب است. برای کمتر شدن کالری سوپ پیاز را با کمی روغن زیتون تفت دهید.

*برای درست کردن سوپ ورمیشل برای نوزاد زردچوبه و فلفل و رب گوجه فرنگی و سبزیجات را حذف کنید و به نوعی یک سوپ ورمیشل سفید با آب مرغ درست کنید.

*در صورت تمایل می‌توانید به سوپ ورمیشل مقداری ذرت کنسروی، سیب زمینی، گوجه فرنگی گیلاسی، آب قلم و … اضافه کنید. اهالی شرق آسیا مثل تایلند به سوپ ورمیشل تخم مرغ آب‌پز موقع سرو آن اضافه می‌کنند.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه طرز تهیه سوپ ورمیشل اضافه کنید گوجه فرنگی تفت دهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دسر خوشمزه و سه سوته با چهار قلم مواد

فراروـ دسر‌ها پای ثابت مهمانی‌ها و یکی از اصلی‌ترین منو‌های خوشمزه رستوران‌ها هستند. دسر‌ها معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. دسر‌ها معمولا مقدمات زیادی دارند و درست کردن آن‌ها زمان زیادی می‌برد. اما برخی از دسر‌ها هستند که خیلی راحت تهیه می‌شوند و درست کردنشان زمان زیادی نمی‌برد. همچنین دسر‌ها در بیشتر مواقع دارای موادی مانند تخم مرغ، خامه و کره هستند که موجب می‌شود دسر سنگین و پرکالری شود. اگر دوست دارید یک دسر لطیف و سبک بخورید که کالری بالایی هم نداشته باشد و در مدت زمان کوتاهی هم آماده شود، حتما این دسر کاکائویی خوشمزه را امتحان کنید، پس در ادامه این مطلب با طرز درست کردن این دسر با ما همراه باشید.

مواد لازم

موز: ۲ عدد
بیسکوییت مادر: ۱ بسته
پودر کاکائو: ۳ قاشق غذاخوری
شیر: یک چهارم لیوان

طرز تهیه

برای درست کردن این دسر راحت و فوق‌العاده خوشمزه فقط کافی است موز را پوست و خرد کنید و همراه با بیسکوییت مادر، پودر کاکائو و شیر داخل دستگاه غذاساز بریزید و یک دقیقه دستگاه را روشن کنید تا همه مواد کاملا با هم میکس شوند. حالا مقداری از دسر را داخل لیوان یا ظرف مخصوص دسر بریزید و کمی موز خرد شده روی آن قرار بدهید، سپس بقیه مواد دسر را روی لایه موز بریزید. دسر را به مدت ۳ الی ۴ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و سفت شود، نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ برای درست کردن این دسر می‌توانید از هر نوع بیسکوییت وانیلی که دوست دارید استفاده کنید.
۲ ـ اگر دوست دارید این دسر سفت‌تر باشد، می‌توانید به دلخواه میزان بیسکوییت دسر را بیشتر کنید.
۳ ـ شیرینی این دسر از موز است، در صورتی که دوست دارید دسر شما شیرین‌تر شود، می‌توانید کمی شکر به مواد آن اضافه کنید.

دیگر خبرها

  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 
  • طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به روشی ساده و سریع (فیلم)
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • 4 خوراکی خوشمزه و خنک برای فصل گرم
  • یک دسر خوشمزه و سه سوته با چهار قلم مواد
  • علیپور: مردم برای تشکیل مجلسی مقتدر و قوی مشارکت گسترده‌ای در مرحله دوم انتخابات داشته باشند
  • طرز تهیه یک غذای خوشمزه با ۸ خروس توسط آشپز چینی (فیلم)
  • طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی؛ ساده، سریع و خوشمزه (فیلم)
  • طرز تهیه سوفله شکلاتی خوشمزه و آسان در خانه