Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@02:13:36 GMT

گیرکردن سکه در گلوی کودک خردسال!

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۴۹۶۵

گیرکردن سکه در گلوی کودک خردسال!

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پدر و مادر شدن مسئولیتی بسیار سنگین است. کسی که می‌خواهد پدر یا مادر شود باید بداند زندگی و سرنوشت یک انسان در دستان آن‌ها قرار می‌گیرد؛ بنابراین حفاظت از سلامتی و جان کودک اولین وظیفه والدین است.

به همین دلیل تنها رهانکردن کودک در خانه و همچنین در اختیار قرار ندادن وسایلی که می‌تواند جان کودک را مورد تهدید قرار می‌دهد از نکات مهمی است که همه والدین باید به آن توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاق دردناکی که حدود ۱۰ روز پیش در یکی از مناطق هند و همچنین به تازگی در چین رخ داد این وظیفه سنگین والدین را به ما یادآور می‌شود.

بیشتر بخوانید

اقدام باورنکردنی مادر اوکراینی برای فراری دادن پسرش از زندان!

در حالی که حدود ۱۰ روز پیش بود که در حادثه‌ای دردناک یک کودک سه ساله هندوستانی پس از بلعیدن سکه جانش را از دست داد به تازگی نیز یک کودک چینی که اقدام به قورت دادن سکه کرده بود با خوش شانسی از مرگ گریخت. این دختر ۳ ساله در حال بازی با سکه بود که ناگهان آن را به دهان خود انداخت و بلعید. بلافاصله والدین این کودک، بچه خود را که حالت تهوع داشت به بیمارستانی در گوانگ‌ژو رساندند.

پزشکان پس از انجام آزمایش سی تی اسکن، یک شی فلزی دایره مانند را در گلوی کودک مشاهده کردند. بنا به گفته مادر این کودک، دخترش «بی بی»، روز جمعه در حالی که با مادربزرگش در خانه حضور داشت اقدام به بلعیدن این سکه کرد. این زن گفت دختر خردسال او یک سکه ۱ یوانی را که حدود ۲۵ میلی متر( ۲.۵ سانتی متر) عرض داشت از روی میز برداشته و سپس اقدام به قورت دادن آن کرده بود. این در حالی بود که مادربزرگ کودک اصلا متوجه این اتفاق نشده بود.

مادربزرگ کودک که با دیدن بدحالی نوه خود شدیدا دچار ترس و وحشت شده بود بلافاصله با پدر و مادر نوه اش تماس گرفت. جراحان بیمارستان بلافاصله با انجام عمل جراحی موفق به بیرن کشیدن سکه از گلوی بیمار شدند. بنا به گزارش رسانه‌های محلی چین این کودک پس از عمل جراحی از بیمارستان مرخص شده است.

گفتنی است؛ پزشکان بیمارستان در خصوص در اختیار قراردادن اشیاء خطرناک برای بازی کودک به والدین این دختر خردسال هشدار دادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عمل جراحی حوادث کودکان خطرات کودکان والدین سهل انگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه | شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی

به گزارش جام جم آنلاین، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ غزه آماری جدید درباره وضعیت بحرانی کودکان در این باریکه منتشر کرد.

بنابر اعلام دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون، ۳۰ کودک فلسطینی در اثر گرسنگی و سوء تغذیه شدید جان خود را از دست داده اند.

همچنین در شرایط کنونی ۱۷ هزار کودک فلسطینی بدون داشتن والدین خود (پدر یا مادر یا هر دو) در این باریکه زندگی می کنند.

براساس آخرین آمارها در جنگ غزه تاکنون بیش از ۳۴ هزار نفر به شهادت رسیده اند که ۷۲ درصد از آنها زن و کودک هستند.

دیگر خبرها

  • هوادار خردسال چلسی و دلی که شکست؛ قرار بود بجنگید! / عکس
  • راهنمای خواندن نماز والدین | بهترین زمان برای خواندن نماز پدر و مادر
  • کودک ربوده شده به خانه برگشت
  • کودک ربوده شده بمی در آغوش خانواده
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه | شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • حضانت فرزند در قوانین ایران؛ مراحل، شرایط و حقوق والدین
  • اصول مراقبت از دندان‌های شیری در کودکان
  • کودکتان را در گرداب بازی‌های رایانه‌ای رها نکنید
  • تربیت دینی در سایه‌سار حجاب