Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی انتشار برخی اخبار پیرامون شخصیت فداکار آتش سوزی سینا اطهر سوالات زیادی در ذهن شهروندان ایجاد کرده که این گره کور به دست خود عنایت باز خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حادثه کلینیک سینا اطهر همه ما را تکان داد. بیش از چهل روز گذشته، شاهد حادثه فجیع آتش سوزی در کلینیک سینا اطهر بودیم، کلینیکی که گفته شده 4 بار اخطار گرفته اما هیچ اقدامی برای پلمپ آن نشده است و سرانجام داغ حدود 19 جانباخته اعم از کادر درمان را بر دل مردم گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان عنایت آزغ، دستفروش تجریشی به میان آمد و جان 11 نفر را نجات داد  هر چند در این حادثه دچار جراحت شد.

او راجع به اتفاقات آتش‌سوزی و نجات چند نفر در پی این فاجعه عنوان کرد که داشتم اجناسم را می‌فروختم که صدای انفجار را شنیدم. دومین انفجار خیلی مهیب بود. به سمت کلینیک که سر چرخاندم، دیدم چند خانم در حال جیغ و فریاد هستند و درخواست کمک می‌کردند. کسی کمکشان نرفت. من تصمیم گرفتم خودم کمک کنم. طبقه‌به‌طبقه شیشه‌ها را شکستم و بالا رفتم و بعد هم آنها را به سمت پشت‌بام بردم تا امدادگرها بیایند. بچه هم همراهشان بود که بچه را هم نجات دادیم. بعد خودم همان‌طور که بالا رفته بودم، پایین آمدم.

بخش تکان دهنده ماجرا این است که در حین این که او انسانها را نجات می‌داده بساط کوچک دستفروشی او (انگشترهای نقره) همراه با موبایلش به سرقت رفته است.

در این رابطه شهردار تهران، پیروز حناچی با قهرمان داستان تلخ کلینیک سینا دیداری داشته و ضمن تقدیر از او پیشنهاد کرد به خانواده ی بزرگ آتش نشانان تهران بپیوندد تا از روحیه ی ازخودگذشتگی خود در مسیر نجات جان هموطنانش بهره بگیرد. ریاست اورژانس و سازمان آتش نشانی هم از این جوان خوزستانی به خاطر شجاعت و فداکاری اش تقدیر کردند.

عنایت آزغ جوانی ۲۹ ساله اهل روستای ابولفارس شهرستان رامهرمز در استان خوزستان است که به خاطر تأمین مخارج بیماری پدر و مادرش و وضعیت نامناسب مالی به تهران آمده و بعد از یک سال تلاش نافرجام برای پیدا کردن کار، به دستفروشی نقره جات در کنار خیابان روی آورده و بی خانمان هم هست.

همان گونه که عنوان شد پس از این حادثه به او پیشنهادات کاری با توجه به توانمندی اش شده است؛ استخدام در آتش نشانی. اما به ادعای یکی از خبرنگاران او به دنبال گرفتن کیوسک از شهرداری است!!! که به نظر می رسد شهرداری حتی برای تشویق شهروندان باید چارچوب قوانین را رعایت کند از این رو مدت زیادی است که شهرداری دیگر مجوز کیوسک را صادر نکرده حتی برخی فعالیت های آنان را هم محدوده کرده است. 

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در مهر ماه سال گذشته در رابطه با سرنوشت دکه‌های مطبوعاتی سطح شهر به برنا گفت:  سال‌هاست مجوزی برای ایجاد دکه‌های روزنامه فروشی داده نمی‌شود. افزایش تعداد دکه‌ها سبب نارضایتی مردم شده است چراکه این دکه‌ها در معابر هستند و سبب بر هم زدن منظر شهری می‌شوند.

حبیب‌زاده افزود: در مقطعی مجوز 1200 دکه گل فروشی و روزنامه فروشی داده شد بعد از اینکه با منظر شهری نامناسب مواجه شدند بلافاصله این مجوزها ممنوع شد اما برای افراد قبلی حقوق مکتسبه‌ای ایجاد شده است. آن افراد در قالب قراردادهایی که از قبل داشتند کار خود را ادامه می‌دهند اما قرار است قراردادها اصلاح شود تا منبع درآمدی برای شهرداری باشد به همین دلیل مجوز جدید برای دکه‌های مطبوعاتی صادر نمی‌شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری بنا ندارد در آینده مجوزهایی برای دکه‌های مطبوعاتی صادر کند؟ افزود: تاکنون احساس نیاز نشده است بهتر است مواردی از این قبیل در ساختمان‌های موجود در تهران که خالی است استفاده شود.

او اضافه کرد: تهران به لحاظ مراکز تجاری غنی است. گاهی در منطقه و یا بخشی، ساختمانی وجود ندارد و ضرورت دارد در آن منطقه، دکه‌ای پیش‌بینی شود که در آن صورت می‌توان ورود پیدا کرد ولی تاکنون احساس نیاز نشده است.

در این میان این سوال مطرح است که شهرداری باید با توجه به توانمندی افراد اقدام به تشویق شهروندان کند و همچنین کارت های شهروندی و اقداماتی از این دست ارائه دهد و علاوه بر این نجات یافتگان هم باید از او تقدیر به عمل آورند ولیکن اختصاص دکه، مغازه و... که این روزها قانونی نیست از جیب شهر به نظر تصمیم درستی نخواهد بود و شهرداری باید با در نظر گرفتن شغل متناسب با توانمندی ها نه دادن امتیاز از جیب شهر انگیزه این افراد را تقویت کند.

از سوی دیگر هیجانات کاذب در پی انتشار اخباری در فضای مجازی سبب می شود تا اخبار واقعی به دست افراد نرسد از این رو به نظر می رسد برخی وعده هایی که به عنایت آزغ داده شده را باید در تردید های او و عدم پذیرشش جستجو کرد که البته امیدواریم از او و تمام فداکاران در جای مناسب استفاده کرد تا هم شهروندان و هم فرد منتفع شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینا اطهر عنایت آزغ دکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با اعلام شهادت ۱۴۰ نفر از خبرنگاران رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که از ۱۵ مهرماه تاکنون از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند، پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» را برای خبرنگاران و فعالان فضای مجازی برگزار می‌کند.

خبرنگاران و فعالان فضای مجازی داخلی و خارجی تا پایان روز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ فرصت دارند آثار خود را که پس از ۱۵ مهر ۱۴۰۲ در یکی از قالب‌های تیتر متنی و چندرسانه‌ای شامل متن، ویدیو، صوت، عکس، عکس‌نوشت، طرح گرافیکی و... به زبان فارسی یا غیر فارسی منتشر شده است را به دبیرخانه این پویش رسانه‌ای ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • مدیرروابط عمومی سپاهان در جواب کرمانشاهی؛ رقص لیزر و ضیافت اشتباه داوران را یادمان نرفته!
  • عملکرد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ | آیا کیفیت زندگی در تهران افزایش یافته است؟
  • زاکانی مشکلات تهران را حل کرد و فقط مانده مسجدسازی در پارک ها / اگر در بوستان قیطریه فضای خالی دارید درخت بکارید
  • حمل گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد / ماجرا چیست؟
  • هشدار جدی مقام بلندپایه نظامی ایران به دشمنان؛ در جنگ نرم و فضای مجازی دستتان را کوتاه می کنیم
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • ده اشتباه رایج در طراحی آشپزخانه و نحوه انجام ندادن آن