Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@06:55:16 GMT

طرح هادی ۱۹۸روستا در استان زنجان نیازمند بازنگری است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۵۱۱۷

طرح هادی ۱۹۸روستا در استان زنجان نیازمند بازنگری است

رضا خواجه‌ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح هادی روستایی برای افق ۱۰ ساله تهیه می شود و پس از پایان این دوره زمانی، فرآیند بازنگری در طرح هادی در دستور کار بنیاد مسکن قرار می گیرد تا بهسازی فضای کالبدی روستا مطابق با تغییرات و نیازهای جدید طراحی شود.

وی با بیان اینکه برای بیش از ۹۹ درصد ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان طرح هادی تهیه شده است، افزود: این طرح در ۴۰۰ روستا اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خواجه‌ای اظهار داشت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵۶.۳ درصد و در سطح کشور ۴۶.۲ درصد  است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه منابع مالی اجرای طرح‌های هادی از بودجه‌های تملک دارایی و همچنین بودجه سالیانه دهیاری‌ها تامین می‌شود، گفت: هدف از اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات است.

بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۸ درصد کل جمعیت استان را شامل می شود.

استان زنجان ۹۳۵ روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد ۷۳۰ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

برچسب‌ها بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی زنجان بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی زنجان استان زنجان طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۲٠طرح هادی روستایی در مناطق مختلف اذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت:در سال جدید اجرای ۱۲٠ طرح مربوط به طرح هادی روستایی در مناطق مختلف استان با اعتبار ۱٠۹ میلیارد تومان اجرا میشود. 

اقای مقدم در افتتاح ۵طرح هادی در روستا‌های مرزی سلماس گفت: در طرح‌های هادی روستایی ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد‌های مختلف از قبیل مسکونی و نیازمندی‌های عمومی روستایی تعیین می‌شود

مدیر کل بنیاد مسکن استان اضافه کرد: طرح‌های هادی روستایی با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستا‌ها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی و هدایت وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی اجرا می‌شود. 

مقدم گفت؛ اجرای طرح هادی از جمله برنامه ریزی‌های توسعه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که تاکنون در بیش از ۴۵ درصد روستا‌های آذربایجان غربی اجرایی شده است.

او همچنین با اشاره به افتتاح پنج طرح هادی در روستا‌های سلماس از جمله ملحم، لشکران، شیدان، شکریازی، عیان گفت: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۱۲میلیارد تومان صرف شده است. 

مقدم همچنین گفت: در سطح استان برای ۱۷هزار و ۵٠٠واحد روستایی تسهیلات کم بهره برای مقاوم سازی واحد‌های مسکونی پرداخت میشود.

دیگر خبرها

  • ۲۳هزار و ۵۰۰ سند اراضی کشاورزی در قم صادر شد
  • اجرای ۱۲٠طرح هادی روستایی در مناطق مختلف اذربایجان غربی
  • ۵۰۰ میلیارد ریال برای آبادانی روستا‌های باشت هزینه شد
  • بازنگری طرح هادی ۷٠ روستای کهگیلویه و بویراحمد محقق شد
  • احداث ۱۱۰۰ مسکن شهری در دولت سیزدهم توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
  • طرح‌های هادی روستایی بازنگری شود
  • ضرورت بازنگری طرح‌های هادی روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی امری ضروری است
  • ۲۶ هزار جلد سند در طرح هادی روستایی البرز صادر شد
  • اجرای طرح هادی در ۵۰ درصد روستا‌های کردستان