Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@11:23:19 GMT

چین: قلدری شکست خواهد خورد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۵۳۱۸

چین: قلدری شکست خواهد خورد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگی دائم چین در سازمان ملل در توئیتی با اشاره به تصویب نشدن قطعنامه ضدایرانی آمریکا در این سازمان، اعلام کرد سیاست یکجانبه‌گرایی آمریکا در عرصه بین‌الملل با شکست مواجه شده است.

این نمایندگی در حساب رسمی خود در توئیتر اعلام کرد: پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره ایران امروز از سوی شورای امنیت سازمان ملل رد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه رای‌گیری یک بار دیگر نشان می‌دهد که یکجانبه‌گرایی از حمایت برخوردار نیست و قلدری شکست خواهد خورد. هرگونه تلاشی برای اولویت بخشیدن به منافع خود به جای منافع مشترک جامعه بین‌المللی به بن بست می‌خورد.

نمایندگی چین افزود: اکثر قاطع اعضای شورای امنیت معتقد هستند که باید از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل دفاع و آن را اجرا کرد. آمریکا، که دیگر از طرف‌های برجام نیست، حق ندارد از شورای امنیت درخواست کند به اسنپ بک (بازگرداندن تحریم‌ها) استناد کند. در صورتی که آمریکا پافشاری کند، محکوم به شکست است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریم های ایران سازمان ملل توافق هسته ای ایران شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت

مشاور حقوقی نمایندگی دائم فرانسه در سازمان ملل متحد اعلام کرد در مواجهه با بحران‌ها و درگیری‌ها، فرانسه از استفاده روزافزون از وتو متأسف است که از پایان جنگ سرد به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

به گزارش مشرق، «دیارا دیم لابیی» مشاور حقوقی نمایندگی دائم فرانسه در سازمان ملل متحد در هفتاد و هشتمین جلسه مجمع‌عمومی سازمان ملل عنوان کرد ۱۱ وتو در ۱۲ ماه گذشته در مورد پیش‌نویس قطعنامه‌ها به مسدود شدن کمک شورای امنیت منجر شده است.

به نقل از وبگاه رسمی نمایندگی فرانسه در سازمان ملل، خانم دیم لابیی در این جلسه اظهار کرد فرانسه به چندجانبه‌گرایی و در قلب آن به سیستم سازمان ملل متعهد است. شورای امنیت که منشور ملل متحد مسؤولیت اصلی حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را بر عهده دارد، به کار خود ادامه می‌دهد. با توجه‌ به جدی بودن بحران‌های پیش روی جهان و انتظارات جامعه بین‌المللی، ضروری است که شورای امنیت بتواند اقدام کند.

وی می‌افزاید: پیش‌نویس قطعنامه مورد حمایت فرانسه در مورد وضعیت خاورمیانه که مطابق با قطعنامه ۲۷۲۸ است و نه‌تنها باهدف پاسخگویی به‌فوریت وضعیت، بلکه به آینده غزه و نیز پارامترهای حل‌وفصل سیاسی مناقشه می‌پردازد.

با اشاره به افزایش استفاده از وتو در بحران‌ها و درگیری‌ها، مشاور حقوقی نمایندگی دائم فرانسه در سازمان ملل متحد تأسف خود را این باره ابراز کرد و افزود: فرانسه معتقد است که حق وتو یک امتیاز نیست، بلکه یک مسؤولیت خاص برای اعضای دائمی است. فرانسه با این روحیه است که از سال ۱۹۴۵ تنها ۱۸ بار از حق وتو استفاده و بیش از ۳۰ سال است که از آن استفاده نکرده است.

دیم لابیی ادامه می‌دهد: همچنین در این روحیه مسؤولیت‌پذیر است که فرانسه از سال ۲۰۱۵ به طور مشترک با مکزیک ابتکاری را با هدف تنظیم استفاده از حق وتو در صورت جنایات جمعی انجام داده است. این ابتکار برای اجرا نیازی به اصلاح منشور ملل متحد ندارد و برای اعضای دائم فعلی قابل‌اجرا خواهد بود. این انتظاری قوی از این مجمع است، همان‌طور که با حمایت ۱۰۶ کشور از این طرح مشهود است. ما از همه کشورهای عضوی که تاکنون این کار را انجام نداده‌اند، به‌ویژه سایر اعضای دائمی، می‌خواهیم که از آن حمایت کنند.

وی در پایان عنوان کرد در نهایت، برای تقویت سیستم امنیت جمعی، باید شورای امنیت را به طور گسترده‌تر اصلاح کنیم. اجلاس آینده سازماندهی شده توسط دبیرکل در سال ۲۰۲۴ و هشتادمین سالگرد تأسیس سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۵ فرصتی منحصربه‌فرد برای دستیابی به این هدف را به ما ارائه می‌دهد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • اسرائیل برای فلسطینی‌ها حق حیات قائل نیست
  • آرمین: شرم آور است
  • محسن آرمین: وتوى قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل شرم آور بود/ اسرائیل برای فلسطینی ها حق حیات قائل نیست