Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تورم اقتصادی تحمیل شده بر جامعه سبب شده تا در این روزها هزینه پیوند کلیه به ۸۰ میلیون تومان برسد، که تامین این هزینه عملا از عهده بسیاری از بیماران خارج شده و آن‌ها را همچنان در صف انتظار پیوند نگه داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، هم‌اکنون شمار بیماران کلیوی در کشور و استان زنجان رو به افزایش بوده و در این میان خدمات دارویی، دسترسی بهتر و بدون دغدغه به حداقل امکانات از اهمیت ویژه‌ای برای این قشر برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که طی ماه‌ها و سال‌های گذشته بیماران کلیوی به ویژه بیماران در صف انتظار پیوند در تهیه دارو‌های پر مصرف خود دچار مشکلاتی شده‌اند و از طرفی مصرف دارو‌های مشابه ایرانی نیز با سیستم بدنی آنان سازگار نیست و همین مشکل معضلاتی را برای این بیماران ایجاد کرده است.

در روزگار امروز با توجه به تورم افسار گسیخته، پول نقش ویژه‌ای در زندگی مردم دارد و اگر شغل ثابتی در راستای کسب درآمد وجود نداشته باشد برخی از افراد برای رفع نیاز مالی خود راه‌های مختلفی از جمله وام، قرص، فروش اموال منقول و غیر منقول را انتخاب می‌کنند تا گره‌ای از مشکلاتشان را باز کنند در این بین بیماران پیوند کلیه در شرایط بدتری قرار دارند و مسائل جسمی و روانی بیماری از یک سو و هزینه درمان بالا از سویی دیگر بر آلام و درد و رنجشان افزوده است. 

این بیماران علاوه بر تحمل دردها و سختی‌های این بیماری، از هزینه های سرسام آور برخی از آزمایش‌ها و سونوگرافی‌ها گلایه دارند، به طوری که این هزینه‌ها مانع جدی برای پیگیری عمل پیوند می‌شود و رفته رفته توانایی جسمی را فرسوده کرده و در نهایت بیماران را به کام مرگ می‌کشاند.

فارس| پلاسمای بهبودیافتگان کرونا در قالب طرح "شکرانه سلامت" دریافت می‌شود گزارش ویدئویی| سفرهای درون‌شهری با اتوبوس‌های فرسوده /‌ شهروندان زنجانی کلافه شده‌اند گزارش| عدم استقبال اصناف استان زنجان از وام کرونایی / مبلغ پایین وام دردی از مردم دوا نمی‌کند

افرادی که از طبقه مرفه نیستند در این تورم اقتصادی شدید که انجام پیوند کلیه را به حداقل رسانده، سال‌های طولانی در صف انتظار پیوند کلیه هستند تا هزینه‌ی انجام پیوند را تامین کنند و در نهایت به دلیل نبودن سوی امید جهت تامین منابع مالی از پیوند محروم می‌مانند، بیمارانی که امیدشان کمک خیران است و همچنان انتظار می‌کشند که گاها انتظار‌ها نیز مثمر واقع نمی‌شود و بیمار به دلیل نبود منابع مالی تسلیم مرگ می‌شود.

اما سوالاتی در این قسمت مطرح می‌شود، چرا دولت هزینه‌های بیماران نیازمند پیوند کلیه را تقبل نمی‌کند؟ چرا قیمت یک پیوند کلیه اینچنین افسار گسیخته بالا رفته است؟ چرا تاکنون داروخانه مختص داروهای بیماران کلیوی در زنجان وجود نداشته است؟ چه اقداماتی در راستای حمایت از قشر بیماران نیازمند پیوند کلیه در آینده در زنجان انجام خواهد شد؟ 

محمد‌رضا طهماسبی، رئیس انجمن بیماران کلیوی زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در ایام نوروز به علت تعطیلات و شیوع بیماری کرونا پیوند کلیه انجام نمی‌شد اما اکنون قریب به 3 ماه است که پیوند کلیه انجام می‌‌گیرد.

وی با اشاره بر تعویق پیوند کلیه در استان افزود: انجام پیوند کلیه از طریق انجمن کلیوی کشور توسط وزارت بهداشت انجام گرفته شده و به صورت ثبت سامانه بوده است که مشکلات خاص را برای بیماران کل کشور ایجاد کرده که با کاهش پیوند کلیه مواجه شده است، همچین تورم اقتصادی نیز در کاهش انجام پیوند کلیه سهیم به سزایی داشته است‌.

طهماسبی با بیان این‌که در حال حاضر 120 نفر در صف انتظار پیوند کلیه قرار دارد عنوان کرد: از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون 5 مورد پیوند کلیه در استان انجام شده است و بنا بر مصلحت وزارت بهداشت در سطح کشور تعداد پیوند کلیه کاهش یافته است.

رئیس انجمن بیماران کلیوی استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان، در حال راه‌اندازی کلینیک و درمانگاه انجمن کلیوی، آماده سازی و تجهیز پزشکی، عقد قرار داد با بیمه‌ها در انجمن کلیوی وقفه ایجاد شده بود.

به گفته این مسئول، مجوز این کلینیک‌ و داروخانه در بالاخره در 19‌ مرداد سال جاری اخد شد و در حال حاضر نیز آماده خدمات‌رسانی به بیماران و عموم شهروندان می‌باشد.

طهماسبی با بیان این‌که داروخانه انجمن کلیوی با مجوز رسمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در حال فعالیت است گفت: این داروخانه در کنار ارائه داروهای آزاد، داروهای تخصصی بیماران خاص را به بیماران کلیوی ارائه می‌دهد.

وی با بیان این‌که به دلایل مسائل اقتصادی تعداد بیمارانی که در استان پیوند کلیه می‌شوند کاهش یافته است بیان کرد: در سال‌های گذشته میانگین پیوند کلیه سالانه 40 تا 50 نفر بود اما اکنون به علت تورم در هزینه‌ی انجام پیوند، انجام این امر با این هزینه گزاف سخت‌تر شده و تامین هزینه نیز از عهده بسیاری از بیماران خارج شده است که در نهایت مانع از پیوند و بهبود روند بیماری بیماران شده است.

حال با تمام این اوصاف، مشکلات اقتصادی از یک سو و همچنین نبود ارگان حمایت از بیماران کلیوی در تامین هزینه از سویی دیگر سبب تاثیر بر کاهش پیوند کلیه در استان زنجان شده است که در نهایت تعداد پیوند‌ها را در پنج ماه نخست امسال فقط به پنج مورد رسانده است. با این حال امید است تا وزارت بهداشت در تامین هزینه این بیماران راه حلی بیندیشند تا اندکی از مشکلات این قشر کاسته شود اگرچه خیران همواره در این راه کمک‌های زیادی به بیماران کرده‌اند ولی با توجه به تعداد بالای بیماران کمک به تمامی آن‌ها از توان خیران یک شهر خارج است.

انتهای پیام/س

R7707/P/S6,59/CT7 بیشتر بخوانید... استاندار زنجان: مشکلات مدیریتی ایران‌ترانسفو حل شد/ ۳۰۰ نیرو جذب شرکت می‌شوند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... استاندار زنجان: مشکلات مدیریتی ایران‌ترانسفو حل شد/ ۳۰۰ نیرو جذب شرکت می‌شوند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ اظهارات جنجالی بهنام سراج: مقابل یک گروه بزرگ قرار گرفته‌ایم نه صرفاً تیم‌ها/ متأسفانه "قیمت‌ها" نتایج را رقم می‌زند ۲ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۳ بیش از ۱۲۰۰۰ بسته معیشتی توسط بسیج کارگری خراسان رضوی توزیع شد ۴ آیت‌الله علم‌الهدی: عزای حسینی با رعایت دستورالعمل‌ها اقامه می‌شود/ دشمنان مترصد سوءاستفاده هستند ۵ گزارش ویدیوئی| صف‌های طولانی گاز در بلوچستان؛ کامیون‌ها گاز را به موقع نمی‌رسانند! ۶ گزارشات تسنیم نتیجه داد؛ شهرداری سنندج برای حفظ بنای تاریخی پای کار آمد/ "حمام شیشه" مرمت می‌شود ۷ شبکه هرمی "یونیک فاینانس" در استان اردبیل منهدم شد ۸ نظر آیت‌الله نوری همدانی درباره حکم شرعی اجرای نذورات در ماه محرم مهمترین اخبار استانها گزارش|روایت تسنیم از مصائب بیماران کلیوی / هزینه‌هایی که در نهایت بیماران را به کام مرگ می‌کشاند «واردات بی‌رویه» صنعت نساجی استان گیلان را دچار رکود کرد اصفهان| جوانان فعال بسیج دانشجویی تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند ۳ میلیون کیلومترمربع مناطق غبارخیز در اطراف کشور شناسایی شد مهمترین اخبار تسنیم سید حسن نصرالله : اثبات مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت پاسخ ما را در پی دارد/ اقدام امارات خیانت به امت اسلام و فلسطین و خنجر از پشت بود مشاور ارشد ترامپ: عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان حتمی است حملات هوایی و توپخانه ‌ای رژیم صهیونیستی به غزه ظریف در گفتگو با زیاد النخاله: اقدام خائنانه امارات تأثیری بر مقاومت فلسطین نخواهد داشت جیسون رضائیان: رفتن هوک تایید ضمنی شکست سیاست فشار حداکثری است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صف انتظار پیوند بیماران کلیوی پیوند کلیه انجام پیوند انجمن کلیوی استان زنجان هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما: دکتر عطایی‌پور اظهار کرد: پیوند کلیه در ایران قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد، امروز اولین کنگره سراسری ایران برگزار شد؛ البته هر سال کنگره‌هایی که مربوط به بیماری کلیه و بحث‌های مربوط به پیوند است، برگزار می‌شود؛ اما حضور همزمان پزشکان مربوط به کلیه و جراحان پیوند کلیه باعث تمایز آن نسبت به دوره‌های گذشته شده است.
وی با اشاره به تبادل تجربیات میان پزشکان و جراحان کلیه، تصریح کرد: تعداد عمل‌های پیوند کلیه به دلیل افزایش آگاهی مردم نسبت به کشور‌های دیگر در سطح بالایی است؛ به طوری که در خاورمیانه ایران رتبه اول را دارد که این موضوع به دلیل استفاده از پیوند کلیه میان اعضای فامیل و دریافت اعضا از افراد دچار مرگ مغزی و در کنار آن سطح بالای دانش پیوند در کشور است.
این متخصص داخلی با اشاره به گردشگری سلامت در کشور اظهار کرد: سطح بالای دانش و تسلط پزشکان ایرانی باعث افزایش تعداد مراجعان از سایر کشور‌ها برای عمل پیوند شده است، حضور گیرنده و ارائه دهنده کلیه از یک خانواده یا یک ملیت برای انجام عمل پیوند الزامی است و عمده مراجعان برای عمل پیوند کلیه از کشور‌های همسایه مانند آذربایجان، افغانستان و عراق هستند.
حمیدرضا غلام‌رضایی، رئیس بیمارستان فرهیختگان در این کنگره اظهار کرد: سال گذشته انجمن علمی پیوند کلیه ایران تاسیس شد و این کنگره نخستین برنامه برگزار شده از سوی انجمن است.

دیگر خبرها

  • از اولین پیوند کلیه در ایران تا حس و حال اهداکنندگان
  • دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره پیوند کلیه در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه ایران
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری