Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@09:11:49 GMT

توضیح انگلیس درباره رای قطعنامه ضدایرانی آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۵۴۱۵

توضیح انگلیس درباره رای قطعنامه ضدایرانی آمریکا

به گزارش ایرنا، دفتر سفیر انگلیس در سازمان ملل بامداد شنبه در بیانیه‌ای ضمن اظهار این مطلب، مدعی شد: ما بارها نگرانی خود را درباره رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه از جمله انتقال سلاح به یمن، لبنان، سوریه و عراق که نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است، ابراز کرده‌ایم".

این بیانیه همچنین بدون اشاره به بی‌عملی کشورهای اروپا در ارتباط با برجام و عمل به تعهداتشان در این رابطه، افزود: به همین دلیل ما نیز مانند شماری دیگر از اعضای شورای امنیت که درباره انقضای برنامه‌ریزی‌شده تحریم تسلیحاتی علیه ایران ابراز نگرانی کرده‌اند، نگرانی خود را اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگی انگلیس در سازمان ملل ادامه داد: وزیران خارجه سه کشور اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) تصریح کرده‌اند که انقضای این محدودیت‌ها تاثیرات عمده‌ای بر امنیت و ثبات منطقه‌ای خواهد گذاشت.

انگلیس همچنین آمادگی خود را برای همکاری با اعضای شورای امنیت و مشارکت‌کنندگان برجام برای تضمین حمایت این شورای از چنین اقدامی اعلام کرد و در عین حال تاکید کرد که "با اراده به برجام پایبند است".

با این وجود، لندن تصریح کرد که به همراه آلمان و فرانسه اگرچه به پیشبرد مذاکرات در چارچوب مکانیسم حل اختلاف متعهد است، اما از استفاده از مکانیسم ماشه به دلیل آنکه با تلاش‌ها برای حفظ برجام مغایر است، حمایت نمی‌کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ضدایرانی وزیرخارجه اسرائیل از انگلیس و فرانسه

به گزارش خبرآنلاین «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در پی پاسخ تلافی‌جویانه ایران به اقدامات متجاوزانه این رژیم طی عملیات «وعده صادق» از انگلیس و فرانسه خواست تحریم‌هایی را علیه برنامه موشکی ایران اعمال کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که کاتس پس از گفت‌وگویی تلفنی با همتایان فرانسوی و انگلیسی خود در اظهاراتی ضدایرانی گفت: من به آن‌ها گفتم که زمان آن رسیده است رژیم ایران را تضعیف، (سپاه پاسداران ایران) را سازمانی تروریستی اعلام کنید و تحریم‌های فلج‌کننده‌ای را علیه برنامه موشکی ایران اعمال کنید. ایران باید تاوان بدهد.

به نقل از ایسنا انگلیس و فرانسه در رهگیری موشک‌ها و پهپهادهای ایرانی به این رژیم کمک کردند.

این اظهارات کاتس در پی پاسخ مشروع ایران به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق مطرح شد.

ایران با بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک نقاطی در اراضی اشغالی را هدف قرار داد. گستره این عملیات و بی‌سابقه بودن آن مورد توجه رسانه‌ها و تحلیلگران قرار گرفت.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895381

دیگر خبرها

  • چرا جلسه شورای امنیت بدون صدور بیانیه یا قطعنامه‌ پایان یافت؟ | پاسخ مهم سخنگوی وزارت امور خارجه
  • جلسه شورای امنیت بدون صدور بیانیه یا قطعنامه پایان یافت
  • ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست/ آمریکا باید قدردان اقدام منطقی ایران باشد
  • درخواست ضدایرانی وزیرخارجه اسرائیل از انگلیس و فرانسه
  • پایان بدون صدور قطعنامه؛ در جلسۀ شورای امنیت چه گذشت؟
  • پایان جلسۀ شورای امنیت بدون صدور قطعنامه
  • پایان نشست شورای امنیت بدون صدور قطعنامه یا بیانیه
  • گوترش: مصونیت ساختمان کنسولی ایران در حمله اسرائیل نقض شد/ اظهارات ضدایرانی انگلیس، فرانسه و سوئیس در شورای امنیت/نماینده روسیه: دبیرکل سازمان ملل حملۀ ایران را بلافاصله محکوم کرد اما در مورد حملۀ اسرائیل به کنسولگری ایران چنین واکنشی نداشت؛ این رویکرد در
  • آمریکا، انگلیس و فرانسه چشم خود را روی واقعیت بستند
  • حمایت بی‌چون چرای انگلیس از جنایات اسرائیل در سازمان ملل