Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@20:40:56 GMT

فرمانده تیپی که اجازه رفتن به خط را نداشت + عکس

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۵۴۳۵

فرمانده تیپی که اجازه رفتن به خط را نداشت + عکس

محسن گفت: «آن موقع که برادرت علی شهید نشده بود، فرمانده تیپ بود و به خاطر مسؤولیتم اجازه نمی‌داد به خط مقدم بروم. الان هم که فرمانده تیپ شده‌ام، به هیچ وجه اجازه رفتن به خط رو به من نمی دهند!»

به گزارش مشرق، محسن نورانی در آذر ماه ۱۳۴۲ متولد شد. در زمان اوج گیری انقلاب اسلامی، مشغول تحصیل در رشته برق در هنرستان بزرگ تهران بود و همراه با مردم در تظاهرات ضد رژیم شاه شرکت می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بعد از ترک تحصیل و گذراندن آموزش عمومی در پادگان امام حسین (ع) راهی مریوان شد و با فعال کردن واحد خمپاره و ادوات سپاه، ضرباتی به گروهک ها وارد کرد.


محسن در زمستان سال ۱۳۶۰ به همراه احمد متوسلیان از مریوان به جنوب کشور منتقل شد و در تشکیل تیپ ۲۷ محمد رسول الله (ص) نقش موثری ایفا کرد. او و علیرضا ناهیدی با تجهیزات و غنایم به دست آمده درعملیات فتح المبین، «یگان ادوات ذوالفقار» را در تیپ ۲۷ تشکیل داده و درعملیات بیت المقدس به بهترین نحو نیروهای پیاده عمل کننده درعملیات را پشتیبانی کردند. محسن در خرداد ماه سال ۱۳۶۲ با خواهر همرزم دیرینه اش علیرضا ناهیدی ازدواج کرد.

پس از شهادت ناهیدی درعملیات والفجر مقدماتی، فرماندهی تیپ ذوالفقار را برعهده گرفت تا اینکه در روز بیست و یکم مرداد ۱۳۶۲ در حوالی اسلام آباد غرب درکمین گروهک «کومله» گرفتار شد و به شهادت رسید.

خانم ناهیدی، همسرشهید نورانی، از ازدواجش با محسن این گونه یاد می‌کند: «بلافاصله بعد از ازدواج به اسلام آباد غرب رفتیم و در آنجا ساکن شدیم. همان روز اول مرا در خانه گذاشت و رفت به خط. یک هفته بعد آمد. حال عجیبی داشت که برایم تعجب آور بود. معلوم بود که خیلی ناراحت است.

وقتی علت را پرسیدم، با بغض گفت: «آن موقع که برادرت علی شهید نشده بود، فرمانده تیپ بود و به خاطر مسؤولیتم اجازه نمی‌داد به خط مقدم بروم. الان هم که فرمانده تیپ شده‌ام، به هیچ وجه اجازه رفتن به خط رو به من نمی‌دهند…»

من خوابی را که چند شب پیش دیده بودم، برایش تعریف کردم و گفتم: «اتفاقاً من هم خواب دیدم که تو شهید می‌شوی، روز و ساعتش را خدا می‌داند، ولی مطمئن باش که ان شاءالله شهادت نصیبت خواهد شد.»

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین دفاع مقدس کومله جنگ تحمیلی شهید فرمانده تیپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین لرزه سالند خسارتی در پی نداشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  حبیب اله سوزنگر بیان کرد: زلزله، مشکلی در روستا‌های این بخش وارد نکرده و تیم‌های ارزیاب در حال بررسی مناطق کوهستانی و عشایری این بخش هستند.

وی با بیان اینکه شدت زمین لرزه به گونه‌ای بود که بسیاری از اهالی منطقه آن را احساس کردند، ادامه داد: منطقه سالند از جمله مناطق کوهستانی شمال دزفول است که همواره زلزله‌های خفیفی در آن ثبت شده است ولی شدت زمین لرزه اخیر از همیشه بیشتر بود.

بخشدار سردشت دزفول با اشاره به گردشگرپذیر بودن این منطقه گفت: هیچ مشکلی برای گردشگران ناشی از این زمین لرزه ایجاد نشده و شرایط عادی است.

وی با اشاره به احتمال وقوع پس لرزه‌های ناشی از این زمین لرزه افزود: تمام دهیاران و ظرفیت‌های بخش سردشت دزفول در آماده باش قرار دارند.

مرکز لرزه نگاری کشوری وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر در ساعت ۱۲:۲۸ امروز در سالند دزفول و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین را به ثبت رساند.

این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۸.۸۶۲ درجه شرقی و عرض جغرافیایی ۳۲.۵۸۱ درجه شمالی به وقوع پیوست.

سالند مرکز بخش کوهستانی سردشت دزفول است که در فاصله ۲۵ کیلومتری این شهر قرار دارد.

 

 

دیگر خبرها

  • راز بزرگ آقای گل پرسپولیس و علی دایی | یک پرسپولیسی آقای گل را بیرون کرد
  • علی دایی و راز بزرگ آقای گل پرسپولیس
  • ریزش سنگ در محور چالوس/ هیچ خسارت مالی و جانی نداشت
  • خاطره قرائتی از زمانی که حتی پول خرید یک نان نداشت (فیلم)
  • کنسرت زنده محسن چاوشی ! | بدل چاوشی با آهنگ سنگ صبور همه را شوکه کرد
  • چوپان و ۱۰۰ گوسفند در اصفهان خفه شدند + فیلم | هیچ روزنه‌ای برای نفس کشیدن وجود نداشت!
  • «گینس» محسن تنابنده در میان فیلم‌های امروز تلویزیون
  • ساوت‌گیت: بلینگام همیشه تیتر یک است
  • زمین لرزه سالند خسارتی در پی نداشت
  • ناگفته‌های محسن رضایی از مهدی باکری