Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرضیه سی سی پور، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، گفت: با تقویت سامانه فصلی مونسون طی امروز و فردا در ساعات صبح در مناطق ساحلی هرمزگان افزایش ابر و وزش باد جنوب شرقی و در ساعات بعدازظهر نیز در ارتفاعات استان رشد ابر، رگبار پراکنده باران، رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی سی پور افزود: طی این مدت دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج و متلاطم است و توصیه می‌شود که شناور‌های سبک از تردد دریایی خودداری کنند.

او با بیان اینکه امروز و فردا با توجه به افزایش رطوبت هوا، تغییرات دمایی خاصی در استان پیش بینی نمی‌شود، گفت: از روز دوشنبه دمای هوا در سطح استان حدود ۲ درجه گرمتر می‌شود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی هرمزگان مواج شدن دریا آب و هوا سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی آب و هوا/ رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور

صادق ضیاییان در تشریح شرایط جوی کشور با اشاره به نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، گفت: روز شنبه اول اردیبهشت در اردبیل، شرق آذربایجان شرقی، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی همچنین در دامنه های شرقی زاگرس مرکزی شامل استان های همدان، مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، برخی نقاط اصفهان، شمال و شرق فارس و در یزد، نیمه غربی کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می دهد. همچنین در ارتفاعات زاگرس جنوبی واقع در کرمان بارش شدید خواهد بود.

وی ادامه داد: در روز یکشنبه ۲ اردیبهشت نیز علاوه بر ادامه این وضعیت در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات یزد، شمال شرق فارس و کرمان هم به تدریج در ساعات بعدازظهر با نفوذ موج تراز میانی جو به غرب کشور ابرناکی رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور پیش بینی می‌شود. برای دوشنبه ۳ اردیبهشت این سامانه در کل نوار غربی دامنه‌های شمالی و جنوب البرز، استان‌های اصفهان، یزد، شمال فارس و بوشهر و ارتفاعات در کرمان فعال می‌باشد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تأکید کرد: برای روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت هم از میزان ابرناکی و بارش در شمال غرب غرب دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین البرز و تهران کاسته می‌شود و گستره ابرناکی و بارندگی در استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور و همچنین در شرق لرستان چهارمحال و بختیاری کهکیلویه و بویراحمد و شمال فارس می‌باشد.

وی افزود: طی دو روز اخیر در مناطق کوهستانی رگبار تگرگ و در مناطقی از نوار شرقی کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نمی‌باشد. دوشنبه شمال خلیج فارس و سه‌شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا ( اول اردیبهشت) کمی ابری تا قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (۲ اردیبهشت) کمی ابری تا قسمتی ابری و وزش باد بتدریج افزایش ابر و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵  و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش بینی آب و هوا/ رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور
  • افزایش ابر و رگبار پراکنده پدیده غالب استان قزوین
  • افزایش ابر و رگبار پراکنده پدیده غالب جوی استان
  • مه رقیق صبحگاهی در سواحل و جزایر هرمزگان، ۳۱ فروردین
  • بارش پراکنده باران در هرمزگان
  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • افزایش رگبار باران و وزش باد از فردا
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است