مصائب حضور در جشنوارههای جهانی در سایه بحران «دلار» و «کرونا»
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۵۶۸۲
محمدرضا میقانی نویسنده و تهیهکننده فیلم کوتاه «زرد خالدار» به کارگردانی باران سرمد که در جشنواره فیلم «لوکارنو» حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این اثر گفت: این فیلم سال ۹۷ از جشنواره فیلم کوتاه تهران جایزه پیچینگ را گرفت که برای اولین بار بود این مسابقه در جشنواره برگزار میشد. ما در آنجا توانستیم با دریافت جایزه ۱۳۰۰ دلاری تولید را شروع کنیم به همین ترتیب اولین نمایش داخلی فیلم سال گذشته در جشنواره فیلم کوتاه تهران رقم خورد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
میقانی عنوان کرد: ما روی فیلمنامه «زرد خالدار» ۶ ماه کار کرده بودیم و پروسه خلاقانهای برای آن طی شد. من فیلمنامه را نوشتم و خانم باران سرمد کارگردانی را بر عهده داشت که ایده اصلی فیلم هم از او بود یعنی دختری که آرزوی دیدن یک زرافه را دارد. ما روی این ایده کار کردیم و طبق همان، فیلمنامه را نوشتیم. در همین حین خانم سرمد روی استوری بردهای «زرد خالدار» کار و در لوکیشنهای فیلم عکاسی میکرد.
پخش فیلم را خودمان آغاز کردیم و «زرد خالدار» را به جشنوارههای اصلی فرستادیم اما به دلیل شرایط کرونا خیلی از جشنوارهها به ما ایمیل میدهند که رویدادشان لغو شده است و این برای ما کار را سخت میکند چون ما حق ورودی به جشنوارهها میپردازیم و وقتی این رویدادها کنسل میشوند، عملاً فیلمسازانی که در آنها ثبت نام کردهاند ضرر مالی میکنند وی افزود: ارتباطی که بین فیلمنامه و فضای کارگردانی شکل گرفته بود باعث میشد این ایده به طور مرتب در یک مسیر خلاقانه حرکت کند. از سوی دیگر وقتی داشتیم روی این بخشها کار میکردیم، فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران و پیچینگ آن آمد. ما استوری بردهای خوبی داشتیم و فیلمنامه هم کامل شده بود، در همان زمان بخشی از عوامل به فیلم اضافه شده بودند و طراحیهای لباس و انتخاب لوکیشنها را بر اساس اوریگامی انجام داده بودیم تا به یک فرم بصری در کار برسیم. دلیل انتخابها بر اساس اوریگامی هم این بود که لوکیشن اصلی ما باغ کتاب بود و بیشترین طراحی این مکان هم بر مبنای اوریگامی است. ضمن اینکه شخصیت فیلم دارای وجوه مختلفی است. اوریگامی به کاغذهایی گفته میشود که تا میشود و سطوح مختلفی را میسازد. ما عروسکهای فیلم را بر اساس همین تم ساختیم چون بخشی از این فیلم داستان دختری را روایت میکند که عروسکگردان است.
این نویسنده اظهار کرد: با توجه به اینکه پیچینگ جشنواره فیلم کوتاه تهران برای اولین بار بود که برگزار میشد، این موضوع خیلی تجربه نشده بود و ما سعی کردیم از طریق ویدوهایی که در اینترنت بود فرایند پیچینگ را یاد بگیریم. داوران پیچینگ بینالمللی و از جشنواره ونیز، جشنواره کراکوف و… آمده بودند، خانم سرمد هم به زبان انگلیس پیچینگ را انجام داد و با توجه به اینکه من تهیهکننده و نویسنده بودم سعی کردم متریال را آماده کنم و فضا به گونهای شامل قصه، معرفی بازیگر و کاراکتر و حتی فریمهایی که به فریم نهایی ما نزدیک بود، باشد. یعنی فضای فیلم تقریباً برای داوران مشخص و از آن استقبال شد.
وی با اشاره به حضورهای جشنوارهای این فیلم بیان کرد: امسال بعد از جشنواره برلین، جشنواره کن کاملاً کنسل شد و حتی اسامی فیلمهای کوتاه هم اعلام نشد. جشنواره لوکارنو هم قرار بود برگزار نشود ولی در آخرین دقایق به ما ایمیل دادند که تصمیم بر برگزاری جشنواره گرفتهاند به این ترتیب که افرادی که در سوییس بودند میتوانستند در جشنواره حاضر شوند اما فیلمسازان کشورهای دیگر حضورشان به صورت آنلاین خواهد بود.
میقانی عنوان کرد: پخش فیلم را خودمان آغاز کردیم و «زرد خالدار» را به جشنوارههای اصلی فرستادیم اما به دلیل شرایط کرونا خیلی از جشنوارهها به ما ایمیل میدهند که رویدادشان لغو شده است و این برای ما کار را سخت میکند چون ما حق ورودی به جشنوارهها میپردازیم و وقتی این رویدادها کنسل میشوند، عملاً فیلمسازانی که در آنها ثبت نام کردهاند ضرر مالی میکنند. هر چند انجمن سینمای جوانان ایران حامی فیلمهاست اما هزینه پخش و ارسال فیلمها بالاست، یعنی هر جشنوارهای برای ورودی خود حداقل ۵۰ دلار در نظر میگیرد که با وضعیت ارز ما، هزینهها بالا میرود. با همه این شرایط ما در تلاشیم که «زرد خالدار» را به جشنوارههایی بفرستیم که مورد قبول اسکار هستند و حضور فیلم و برنده شدن در این جشنواره باعث بشود «زرد خالدار» به آکادمی اسکار معرفی شود.
این تهیه کننده در پایان توضیح داد: در طول برگزاری جشنواره لوکارنو برخی از پخشکنندگان به پخش فیلم تمایل نشان دادند و در حال مذاکره هستیم تا شاید بتوانیم با شرکتهای خارجی همکاری کنیم و روند پخش ما بهتر شود. البته در لوکارنو همانطور که گفتم شرایطی فراهم نشد که ما در جشنواره حضور داشته باشیم. در لوکارنو خیلی از پخشکنندگان هرساله حضور دارند و اگر میتوانستیم به جشنواره برویم امکان ارتباط بیشتر فراهم میشد و میتوانستیم بیشتر برای آینده فیلممان برنامهریزی کنیم ولی با همه اینها سعی کردیم از طریق صفحات مجازی با کمپانیها و داورها ارتباط برقرار کنیم.
کد خبر 4997075 زهرا منصوریمنبع: مهر
کلیدواژه: جشنواره سینمایی جشنواره فیلم لوکارنو فیلم کوتاه ویروس کرونا برنامه تلویزیونی موسیقی ایرانی تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی نواحی رادیو نمایش کنسرت آنلاین شبکه پنج سیما فیلم مستند آلبوم موسیقی جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره ها زرد خالدار پخش فیلم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
قطاری که از ایستگاه آموزش به جشنواره بازیآرا رسید
به گزارش خبرنگار مهر، بنیاد ملی بازیهای رایانهای در سال ۱۴۰۲ تلاش کرد تا فعالیتها و برنامههای متنوعی را در زیست بوم بازیهای دیجیتال کشور انجام دهد. رویدادهایی که در راستای تحقق اهداف این مجموعه در راستای حمایت از صنعت بازیهای رایانهای با رویکرد بومیسازی، تقویت تولیدات داخلی و ایجاد زمینه برای رشد و شکوفایی خلاقیتهای جوان انجام شد.
آموزش بازیسازی برای شناسایی استعدادهای جوان
برگزاری اردوهای آموزش بازیسازی در استانهای مختلف کشور، توسط انستیتو ملی بازیسازی از تابستان سال ۱۴۰۱ آغاز شد. روند برگزاری این اردوها با رویکرد حمایت از کشف استعدادهای ناشناخته صنعت بازی و ایجاد زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز زیست بوم بازیهای دیجیتال کشور در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه پیدا کرد.
تلاش انستیتو ملی بازیسازی برای تمرکززدایی از روند آموزش بازیسازی از تهران و اشاعه آن به تمام کشور در سال ۱۴۰۲ نیز با برگزاری اردوهای آموزشی و مسابقات گیم جم در شهرهای همدان، گرگان، شیراز، بیرجند و بابلسر، سیرجان، ملارد ادامه پیدا کرد.
امسال پرونده برگزاری اردوهای آموزشی انستیتو ملی بازیسازی در مجموع دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰ با برگزاری ۱۸ اردو در شهرهای مختلف کشور بسته شد. با این امید که شناسایی افراد و تیمهای مستعد شرکتکننده در این اردوها و برنامهریزی برای ارائه آموزشهای تخصصیتر، مسیر جذب آنها را به عنوان سرمایه انسانی جوان و کارآمد به صنعت بازی کشور هموار کند.
عرضه کتابهای انتشارات بنیاد در بخش مجازی نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران
بنیاد ملی بازیهای رایانهای در سال ۱۴۰۲ با حضور در بخش مجازی سی و چهارمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران تعدادی از تالیفات خود در حوزه مطالعات بازی را ویژه علاقهمندان و پژوهشگران عرضه کرد.
جذب تیمهای بازیساز در مرکز رشد انستیتو ملی بازیسازی
بنیاد ملی بازیهای رایانهای در سال ۱۴۰۲ در راستای حمایت از تیمهای بازیساز جوان و نوپا، روند جذب تیمهای بازیساز در مرکز رشد انستیتو ملی بازیسازی را همچون گذشته در برنامهریزیهای خود قرار داده است.
انستیتو ملی بازیسازی بهمنظور جذب افراد و تیمهای علاقهمند در زمینه بازیسازی و پیوند تیمهای بااستعداد به صنعت بازی، روند پذیرش تیمها برای حضور در این مرکز را انجام داد. به غیر از تیمهای بازیسازی که به صورت حضوری در مرکز حاضر بودند، تعدادی از تیمهای مجازی نیز با مرکز همکاری دارند. اما همکاری با تیمهای مجازی محدود به منتورینگ و راهنمایی در جهت تولید فنی بازیها است. در ایام برگزاری جشنوارههای بازی و دورههای بازیسازی در سال ۱۴۰۲ نیز این تیمها زیر چتر حمایتی مرکز رشد قرار گرفتند. اعضای مرکز رشد با حضور در این رویدادها، علاوه بر آشنایی با فضای حرفهای صنعت بازی کشور از تجربیات افراد شناختهشده در این حوزه استفاده کردند.
مهمترین خدمات حمایتی مرکز رشد بنیاد ملی بازیهای رایانهای از تیمهای بازیساز شامل اختصاص فضای کاری رایگان به تیمهای بازیسازی در یک محیط شاد و مفرح اشتراکی، اختصاص زیرساختهای مورد نیاز برای تولید بازی نظیر اینترنت، کامپیوتر، نرمافزار، اختصاص غرفه رایگان در نمایشگاههای برگزار شده توسط بنیاد یا سایر رویدادهای مرتبط با صنعت بازیسازی مورد تأیید مرکز رشد
خدمات منتورینگ تخصصی در راستای تولید بهینه بازی، امکان ارتباط با سرمایهگذاران تخصصی حوزه بازیسازی و معرفی بازیهای تولید شده به این شبکه، ایجاد شرایط دریافت پروژههای اقتصادی از فعالان صنعت بازی جهت واگذاری به تیمهای فناور مستقر در مرکز رشد، راهنمایی در خصوص تأسیس شرکت به واحدهای فناور مستقر در مرکز و ورود این شرکتها به اکوسیستمهای دانشبنیان و شرکتهای خلاق، امکان تأسیس مؤسسات فرهنگی از سوی واحدهای فناور مستقر در مرکز در صورت احراز شرایط موردنیاز، حمایت حقوقی از تیمهای بازیساز در جهت حفظ مالکیت معنوی بازیهای در حال تولید است.
معرفی ظرفیتهای صنعت بازی به مسئولان دستگاههای حاکمیتی کشور
بنیاد ملی بازیهای رایانهای در سال ۱۴۰۲ با هدف معرفی ظرفیتهای صنعت بازی به مسئولان و نمایندگان دستگاههای مختلف حاکمیت، میزبان جمعی از مسئولان فرهنگی کشور شد.
دعوت از مسئولان فرهنگی و بازدید آنها در بنیاد ملی بازیهای رایانهای بهمنظور آشنایی آنها با ظرفیتهای حوزه بازی و ارتباطات میان رشتهای و توسعه استفاده از فناوریهای این بخش مجموعه بازدیدهای مسئولان از این مجموعه انجام شد.
بنیاد ملی بازیهای رایانهای با دعوت از مسئولان مختلف به ارائه گزارشهایی از فعالیتهای صورت گرفته توسط این بنیاد در بخشهای رگولاتوری و تنظیمگری، آموزش، پژوهش، برگزاری رویدادهای مختلف و همچنین معرفی جدیدترین فناوریهای حوزه بازی پرداخت.
آغاز همکاری مشترک ایران و روسیه در حوزههای صنعت بازی
بنیاد ملی بازیهای رایانهای در سال ۱۴۰۲ بهمنظور ایجاد تعامل بینالمللی با فعالان صنعت بازی دنیا، فصل مشترکی در ایجاد همکاری با سازمان توسعه بازیهای رایانهای فدراسیون روسیه آغاز کرد. تعامل میان بنیاد ملی بازیهای رایانهای با سازمان بازیهای رایانهای روسیه که از تابستان ۱۴۰۲ آغاز شد در روزهای پایانی سال نیز با سفر معاون این سازمان به این ایران تداوم پیدا کرد.
از جمله اقدامات مشترک انجام شده در این حوزه شامل برگزاری نشست مشترک میان الکساندر بادروف، معاون سازمان بازیهای رایانهای روسیه تعدادی از بازیسازان مطرح ایران با رویکرد بررسی زمینههای همکاری دوجانبه در حوزه تولید، نشر و سرمایهگذاری در حوزه بازیهای ویدئویی میان دو کشور، حضور نماینده بنیاد ملی بازیهای رایانهای در رویداد هفته فرهنگی ایران در مسکو و معرفی دستاوردهای صادراتی صنعت بازی ایران به بازدیدکنندگان از این رویداد، امضای تفاهمنامهای بهمنظور پیگیری همکاریهای مشترکی در حوزههای نشر بازی، تولید بازیهای VR، سفارش تولید بازی و سرمایهگذاری میان دو کشور ایران و روسیه، حضور نماینده بنیاد ملی بازیهای رایانهای در کنفرانس همکاریهای بینالمللی بازیهای رایانهای در مسکو با رویکرد معرفی صنعت بازی ایران و دستاوردهای صادراتی آن و بنیاد ملی بازیهای رایانهای به عنوان نهاد متولی صنعت بازی در ایران، امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان بنیاد ملی بازیهای رایانهای و مرکز اسلامی مسکو، برگزاری وبینار با حضور بازیسازان و ناشران صنعت بازی ایران و روسیه با حضور نمایندگانی از ۲۰ شرکتهای بازیساز و فروشگاههای نشر بازی در ایران، معاون سازمان توسعه بازیهای رایانهای روسیه و جمعی از مدیران استودیوهای بازیسازی و نمایندگان شرکتهای نشر و تبلیغات بازی در کشور روسیه و سفر الکساندر بادروف، معاون سازمان بازیهای رایانهای روسیه به ایران و بازدید از شرکتهای بازیسازی است.
جامی با حضور بیش از یک میلیون شرکتکننده
بنیاد ملی بازیهای رایانهای در سال ۱۴۰۲ هشتمین جام قهرمانان بازیهای ویدئویی ایران را با عنوان مسابقه یک میلیون نفری برگزار کرد.
هشتمین جام قهرمانان بازیهای ویدئویی ایران با رویکرد جذب حداکثری نوجوانان و جوانان در سراسر کشور و در دو بخش حضوری و موبایلی (ویژه بازیهای ایرانی) همزمان با فصل تابستان کار خود را آغاز کرد. بخش مسابقات حضوری در رشته فیفا ۲۳ تهران همزمان با عید قربان در فرهنگسرای رازی افتتاح شد. مسابقات این رویداد در بخش بازیهای موبایلی ایرانی با حضور بازیهایی از ۲۰ شرکت بازیساز داخلی با حضور بیش از یک میلیون شرکتکننده برگزار شد.
آئین پایانی هشتمین جام قهرمانان بازیهای ویدئویی ایران (جام یک میلیون نفری) با حضور شرکت کنندگان، برگزیدگان و علاقمندان به این بازیها عصر روز پنجشنبه ۱۱ آبان ماه در تالار خلیج فارس باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. در این مراسم برترینهای هر دو بخش بازیهای ایرانی و بخش حضوری رشته فیفا ۲۳ معرفی شدند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به دلیل حضور در سفر به استان کردستان به صورت برخط در آئین پایانی این رویداد شرکت کرد.
در حاشیه برگزاری مسابقات بخش حضوری استان تهران در رشته فیفا ۲۳ و مسابقه نهایی کشوری هشتمین جام قهرمانان بازیهای ویدئویی ایران در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس، نمایشگاه و مسابقه بازیهای رایانهای حوزه مقاومت گرامیداشت شهدای غزه و یادواره استریمر شهید «عونی الدوس» نیز برگزار و ثبتنام در هر دو بخش این مسابقات از طریق سایت بازیکو به آدرس baazico.ir انجام شد.
دیدار بازیسازان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
با هماهنگی و پیگیری انجام شده توسط بنیاد ملی بازیهای رایانهای، در این سال نشست صمیمانه جمعی از بازیسازان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
این نشست با موضوع فرهنگ و ادب پارسی برگزار شد. محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست
گفت: وزارت فرهنگ در دوره جدید آمادگی حمایت از بازیهای رایانهای فعال در زمینه هویتی و زبان فارسی را دارد و اولین گام آن تأمین زیرساختها و برگزاری جشنوارههای داخلی و خارجی با حضور این فعالان خواهد بود. تعدادی از بازیسازان حاضر در این نشست نیز به بیان چالشها و مسائل خود در حوزه بازی پرداختند.
برپایی موکب بازیهای رایانهای در پیادهروی اربعین
بنیاد ملی بازیهای رایانهای در سال ۱۴۰۲ نیز همچون سال گذشته در آستانه اربعین حسینی و همزمان با پیادهروی اربعین با برپایی موکب در کربلا به معرفی بازیهای ایرانی اسلامی ویژه کودکان، نوجوانان و خانوادهها اقدام کرد.
در این موکب که در شارع سدره کربلا برپا شد، ضمن ارایه بازیهای ایرانی اسلامی، فرصت انجام این بازیها برای کودکان و نوجوانان حاضر در پیادهروی اربعین نیز فراهم شد.
بازیهایی با موضوع واقعه عاشورا، حوزه مقاومت و موکبداری در موکب بنیاد ملی بازیهای رایانهای در شهر کربلا ارایه شد و امکان انجام این بازیها برای زایران کودک و نوجوان حاضر در این مراسم فراهم شد.
شش سالگی جایزه بازیهای جدی
ششمین دوره جایزه بازیهای جدی هم در ۳ بخش اصلی هکاتون، سمپوزیوم و جشنواره بازیهای جدی برگزار شد که دانشگاه صنعتی امیرکبیر میزبانی این دوره از جشنواره را برعهده داشت.
رویداد هکاتون ششمین جایزه بازیهای جدی سال ۱۴۰۲ با موضوع «کتابخانه عمومی» و با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی با استفاده از بازی و کمک به افزایش سرانه مطالعه کتاب با بهرهگیری از تولید بازیهای جدی برگزار شد.
آئین اختتامیه و مراسم معرفی و اهدا جوایز برگزیدگان رویداد جایزه بازیهای جدی ۱۴۰۲ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز ۸ دی ماه برگزار شد. در این مراسم برندگان جوایز بنیاد و سایر حامیان در هر سه بخش انتخاب شدند و از برگزیدگان هر یک از این سه بخش تقدیر و جوایز آنها با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.
چراغی که پس از ۴ سال خاموشی، روشن شد
بنیاد ملی بازیهای رایانهای در راستای مأموریتهای خود در زمینه توسعه و ارتقا زیست بوم بازیهای رایانهای در برنامهریزیها و اهداف کلان خود برای سال ۱۴۰۲ احیای جشنواره بازیهای رایانهای ایران را پس از ۴ سال وقفه بهدلیل شرایط ناشی از همهگیری کرونا و محدودیتهای ناشی در دستور کار قرار داد.
جشنواره بازیهای رایانهای ایران پس از ۸ سال برگزاری در حالی در سال ۱۴۰۲ به ۹ سالگیاش قدم گذاشت که این بار برنامهریزی برای برگزاری آن همزمان و همپای با دیگر جشنوارههای فرهنگی از جمله سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، مد و لباس و… که به مناسبت دهه فجر در کشور اجرا میشود، انجام شد و از این جهت عنوان جشنواره بازیهای رایانهای فجر را به خود گرفت.
بیشک مهمترین ویژگی جشنواره نهم را باید اضافه شدن بخش رویداد سرمایهگذاری به بخش اصلی رقابتی جشنواره دانست. بخش رویداد سرمایهگذاری که برای نخستین بار به جشنواره بازیهای رایانهای ایران اضافه شد، فضایی پیش روی بازیسازان و تیمهای بازیساز کشور قرار داد تا علاوه بر ارایه و نمایش توانمندیهای خود در عرصه صنعت بازی کشور با حضور در بخش سرمایهگذاری، شانس خود در جلب نظر صندوقهای سرمایهگذاری را نیز امتحان کنند.
این رویداد مهم صنعت بازی ایران روز ۲۳ دی با برپایی آئین اختتامیه در تالار وحدت تهران و با حضور جمعی از مسئولان و مدیران فرهنگی کشور، منتخبان خود در دو بخش اصلی و رویداد سرمایهگذاری را معرفی کرد.
رویدادی برای طراحی بازیهایی با محتوای ایرانی اسلامی
بنیاد ملی بازیهای رایانهای بلافاصله بعد از بستن پرونده برگزاری نهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر، پرونده برگزاری رویداد دیگری با محوریت محتوا در بازیهای رایانهای را باز کرد. اولین رویداد تولید بازیهای رایانهای با محتوای ارزشهای ایرانی اسلامی با عنوان «بازیآرا» از بهمن ماه سال جاری آغاز شد.
««زن، خانواده و جمعیت»، «مقاومت، دفاع مقدس و مبارزه با استکبار»، «امید و پیشرفت»، «هویت اسلامی ایرانی» و «قرآن و عترت» محورهای اصلی رویداد بازی «آرا» است. در ادامه روند برنامههای تدارک دیده شده برای تبیین این رویداد، اولین نشست هم اندیشی رویداد «بازی آرا» نیز با حضور جمعی از بازیسازان و پژوهشگران حوزه مطالعات بازی برگزار شد.
به گفته دبیر جشنواره بازی آرا با پایان مهلت ارسال بازی، روند داوری در مرحله ابتدایی آغاز و ۲۰ بازی وارد مرحله نهایی میشوند. در این مرحله بازیها از خدمات منتورینگ استفاده میکنند تا طرحها بعد از پختگی لازم ظرفیت بازاریابی، درآمدزایی و کیفیت ارائهشان ارتقا پیدا کند. این فرآیند تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت.
رویداد بازی آرا در انتهای اردیبهشت رویدادی حضوری سه روزهای را با شرکت ۲۰ تیم راهیافته به این مرحله، منتورها و داوران جشنواره برگزار میکند. در نهایت تیمهای برتر این جشنواره در آئین اختتامیه این جشنواره در اواخر اردیبهشت معرفی میشوند.
با اعلام دبیر جشنواره بازی آرا به پنج تیم برتر این رویداد جایزه نقدی اهدا میشود. در نهایت سه تیم وارد مرحله شتابدهی میشوند. این سه تیم طی شش ماه مورد حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانهای قرار میگیرند تا برای ورود به رویداد سرمایهگذاری دهمین جشنواره بازیهای رایانهای آماده شوند.
پرونده رویداد بازی آرا که در بهمن ماه ۱۴۰۲ گشوده شد، همچنان باز است و در سال ۱۴۰۳ تا رسیدن به سر منزل مقصود، ادامه دارد.
کد خبر 6060553 زینب رازدشت تازکند