Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوانی خودساخته از جنس ورزش با وجود معلولیت، اکنون به عنوان اولین داور جهان با ویلچر، مسابقات رشته کوراش را قضاوت می‌کند.

به گزارش شریان نیوز،با جستجو در لابلای اخبار ورزشی می‌توان به استثنا‌هایی برخورد که با بهره‌مندی از توانایی‌های بالا دست به کار‌های بزرگی زده‌اند. این موضوع در بین معلولان بیشتر دیده می‌شود که با اراده فوق‌العاده محدودیت‌ها را کنار زده و با ممارست زیاد موفقیت‌های بزرگی را برای خود و جامعه رقم می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

سینا سلمان پور از جمله افرادی است که در عین جوانی و با وجود معلولیت، به جای گوشه‌گیری و بی تحرکی، وارد جامعه شده و در ورزش کار‌های بزرگی انجام داده که مهمترین آن را باید کسب درجه داوری کوراش و قضاوت در مسابقات بین‌المللی به عنوان اولین داور معلول کوراش جهان نامید.

به همین خاطربا وی گفت‌وگویی انجام داده ایم.

با پرتاب کلاب وارد ورزش شدم
سینا سلمان پور هستم، در تاریخ ۱۷ مهرماه ۱۳۷۳ در پایتخت متولد و موفق شدم از دانشگاه تهران مدرک کارشناسی MBA بگیریم. در ۱۶ سالگی به ورزش روی آورده و با پرتاب کلاب کار خود را آغاز کردم، یکسال بعد عنوان قهرمانی کشور را کسب کرده و همان سال به اردوی تیم ملی جهت حضور در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون دعوت شدم.

ورود به کوراش
در رشته دوومیدانی فراز و نشیب‌های زیادی داشتم، سال ۲۰۱۴ به عنوان کادر اجرایی مسابقات کوراش، به رقابت‌های ساحلی تایلند اعزام شدم. در جریان این رقابت‌ها مورد توجه «شیخ احمد» رئیس شورای المپیک آسیا قرار گرفته و جلساتی را با ایشان داشتم و پس از آن به صورت مستقیم به مسابقات داخل سالن ترکمنستان ۲۰۱۷ دعوت شدم.

اتفاقات فوق مسیر جدیدی را برای ادامه فعالیت در ورزش پیش روی من قرارداد. توانایی رشد و پیشرفت در این راه را در خود می‌دیدم و به همین دلیل وارد ورزش کوراش شدم. در چند تورنمنت بعدی هم تجربیات خوبی در کادر اجرایی کسب کردم. تجربه حضور در مسابقات جهانی کوراش (لرستان) و بازی‌های داخل سالن ترکمنستان نیز واقعاً عالی بود.

خاطره‌ای جالب
نکته‌ای که برای من خیلی جالب بود، فضای باز و عالی بخش بین‌الملل برای رشد و پیشرفت افراد مانند من است، در مسابقات ساحلی آسیا انعکاس حضور من به عنوان فردی که روی ویلچر در کادر اجرایی کار‌های زیادی انجام می‌دهد، در مجله OCA بازتاب خوبی در دنیا داشت. همین موضوع هم باعث شد تا در بازی‌های ۲۰۱۷ داخل سالن یک ماشین شخصی در اختیار من گذاشتند و فردی که کمک من باشد.

مسئولیت جدید
از سوی رئیس انجمن کوراش ایران به عنوان رئیس کمیسیون جانبازان و معلولان این انجمن منصوب و فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردم و امیدوارم بتوانم در این بخش برنامه‌های خوبی را به اجرا بگذارم.

ورود به داوری
در ادامه کار به ورود در بخش داوری و قضاوت تشویق شدم. البته که کار سختی بود. باید اول خودم به این باور می‌رسیدم که می‌توانم قضاوت کنم، دوم اینکه ورزشکار و مربی به این باور برسند که یک معلول در حال قضاوت است. اما با تلاش افرادی، چون نصیری نژاد و مینوکده دوره‌های داوری را با موفقیت گذرانده و برای اولین بار بهمن ماه ۱۳۹۸ با ویلچر داوری کردم و بازخورد بسیار خوبی داشت.

رسیدن به مدارج بالاتر
هدف من در ادامه این است که در کنار حضور در بخش اجرایی مسابقات داخلی و بین‌المللی کوراش، بخش داوری را نیز پیگیری کرده به مدارج بالاتری برسم تا جایگاه بهتری داشته باشم. می‌خواهم ثابت کنم که می‌توان با تلاش، پشتکار و توکل به خدا اثرگذار بود. اگر اجازه ندهیم ذهن ما به سمت محدودیت برود، مراتب بالاتر را خواهیم دید. همیشه یک موضوع آزارم می‌داد، چطور من که زندگی سخت‌تری داشته‌ام، توانایی کمتری داشته باشم؟

امکانات و توجه
معتقدم اگر معلولان مورد توجه قرار گیرند، امکانات لازم در اختیارشان باشند و البته خودشان به خودباوری لازم برسند، می‌توانند کار‌های بزرگ انجام دهند. امیدوارم روزی برسد که معلولان بتوانند در همه بخش‌های ورزش از جمله کادر اجرایی، برگزاری و داوری حضور داشته باشند.

قانون مهم برای معلولان
شنیدم قرار است قانونی تصویب شود که هر فدراسیونی باید یک معلول را به عنوان مسئول بخش معلولان انتخاب کند؛ که در صورت تصویب، این یک پیروزی بزرگ برای ماست و می‌تواند گام مهمی در جهت اثر بخشی این عزیزان باشد.

سخن پایانی
در این مسیر سخت و طولانی که به نظرم تازه اول راه هستم، کمک‌های زیادی داشتم. مهمترین آن حمایت‌های پدر و مادرم بود و همیشه و در سخت‌ترین روز‌ها کنار بودند. دستشان را می‌بوسم که اجازه ندادند خودم را ببازم و من را به سمت تلاش و پیشرفت سوق دادند. البته تلاش‌های نصیری نژاد قابل تقدیر است که بنده را حمایت کرد. ایشان همیشه به اندازه یک فرد سالم از من انتظار داشتند و همین سخت‌گیری‌ها باعث شد که به خوبی ساخته شوم. همچنین باید تشکر کنم از استاد مینوکده که در بخش داوری خیلی به من کمک کرد.

منبع: شریان

کلیدواژه: کادر اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب قهرمانی کوراش کاران خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ چهاردهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی مردان کشور و انتخابی تیم ملی یادواره شهید احسان بابایی و شهدای فراجای راسک، طی روز‌های ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه با حضور بیش از ۲۰۰ ورزشکار، مربی و داور در قالب ۲۱ تیم از ۲۰ استان کشور به میزبانی سالن شهید فهمیده در شهر زاهدان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
در پایان رقابتها: وزن ۶۰ کیلوگرم
۱- مهدی قره قاش، ۲- محمد خسروی، ۳- سعید طالبی نیا و محمد کاظم براتی (سوم مشترک) وزن ۶۶ کیلوگرم: ۱- مجید وحید بریمانلو، ۲- علی محمدی بریمانلو
۳- حسن گروهی و حسین پولادی (سوم مشترک)
وزن ۷۳ کیلوگرم: ۱- رضا احمدزاده، ۲- الیاس پاکدل،۳- مهران محمدی بریمانلو و احسان مهماندوست (سوم مشترک) وزن ۸۱ کیلوگرم: ۱- رامین احمدزاده، ۲- علی زحمت‌کش، ۳- علی عفتی و رضا پارساپور (سوم مشترک)
وزن ۹۰ کیلوگرم: ۱- امید تیزتک، ۲- پوریا مهنانی،۳- تورج چناری و امیرمحمد رمضانی (سوم مشترک) وزن ۱۰۰ کیلوگرم: ۱- مسعود قوی بازو،۲- حامد شاکری
۳- امید ساعدپناه و فردین شاهباز (سوم مشترک) وزن ۱۰۰+ کیلوگرم: ۱-علیرضا نیک‌سرشت، ۲- محمدرضا وحدانی،۳- فرزین شاهباز و حسن روحانی (سوم مشترک) همچنین در رده‌بندی تیمی این مسابقات، تیم خراسان رضوی قهرمان شد، خراسان شمالی به مقام دوم رسید و سیستان و بلوچستان در رده سوم ایستاد.
نفرات برتر این مسابقات، خرداد ماه در رقابت‌های قهرمانی آسیا در تهران شرکت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • کادر فنی تیم‌های ملی کوراش آقایان و بانوان ایران معرفی شد
  • چهره جهانی ورزش ایران: مسابقان من را در عربستان برگزار کنید!
  • عکس | حضور ورزشکار زن ایرانی با فرزند خردسالش در جام جهانی کره
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک/ اسامی کامل مسافران پاریس
  • بازتاب جهانی عملیات وعده صادق نشان از اقتدار ایران دارد
  • درخشش تیم بانوان سمنان در مسابقات کوراش کشور
  • برگزاری دوره بازآموزی داوری برای ورزشکاران کوراش استان سیستان و بلوچستان
  • نایب قهرمانی کوراش کاران خراسان شمالی
  • قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات کوراش مردان کشور