Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرونده تخلفات اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا، از همان ابتدا که فعالیت انتخابات را آغاز کرد باز شد و تا امروز بعد از گذشت حدود شش ماه هنوز به صورت مداوم ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، داستان از جایی شروع شد که خشت اول بنای شورای جدید مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان اروپا را کج گذاشتند و این دیوار کج امروز راهی ثریا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
همان دیواری که خشت‌های اولش می‌رسد به تصاحب انجمن اسلامی لندن به صورت غیرقانونی و بعد هم ترویج بی قانونی در شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا.
طبق روال هرساله برای انتخابات جدید شورای پنجاه و چهارم سال ۲۰۲۰ که در وین ترتیب داده شده بود، اتحادیه باید یک زمان مشخصی را برای ثبت نام کاندید‌های شورای مرکزی اتحادیه دانشجویان اروپا مشخص می‌کرد و بعد از اتمام آن سامانه‌ی ثبتنام اتحادیه باید بسته می‌شد، به روال آنچه که در اساسنامه نوشته شده است. اما این انتخابات پنجاه و چهارم اتحادیه اروپا متاسفانه از همان ابتدای کار رنگ وبوی صحت و سلامت نداشت.
وقتی تمام کاندید‌ها طبق اعلام زمانبندی اتحادیه ثبتنام کردند خبر نداشتند که سامانه ثبتنام بدون اطلاع دهی مدت زیادی بازباقی مانده تا جا برای ثبت نام عده‌ای باقی باشد. همین موضوع باعث شد ۵۱ نفر در تایمی که اعضای اصلی و رسمی فکر می‌کردند سامانه بسته است وارد شوند و ثبت نام کنند و به عنوان نماینده انجمن‌هایی که بعضا یا به تعطیلی کشیده شده اند و یا وجود ندارند وارد انتخابات برای انجام فرآیند رای دهی شوند.
دیری نپایید که خبر این بی تخلفی و سرپیچی از قانون سرو صدا کرد و افراد و نماینده‌های انجمن اسلامی کشور‌های مختلف که در نشست حضور داشتند از این موضوع مطلع شدند و به دنبال اعلام تخلفات از سوی مسئول وقت ارتباطات خارجی اتحادیه به حجت الاسلام اژه ای، اطلاعیه‌ای از سوی مسئول سامانه مبنی بر غیر قانونی بودن آراء ۵۱ نفری که غیرقانونی ثبتنام کرده بودند صادر شد. اما این مسئله با سکوت مسئولین ناظر بر نشست روبرو شد و طوری که انگار تخلفی نشده است از آن گذر شد. نمایندگان انجمن اسلامی کشور‌های بلاروس، روسیه، اوکراین وایرلند در اعتراض به این تخلف آشکارا این جلسه را رسمی ندانسته و آن را ترک کردند و در انتخابات شرکت نکردند. اما همانطور که پیش بینی می‌شد این موضوع از پیش طراحی شده بود و باید انتخابات مهندسی شده غیرقانونی توسط اساتید این کار برگزار می‌شد.   بیشتر بخوانید:  اعتراضات انجمن اسلامی دانشجویان در کشورها و شهرهای مختلف اروپا به روند برگزاری انتخابات  انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی اکراین-کیف اعتراض خود را به انتخابات اتحادیه انجمن اسلامی اروپا اعلام کرد
انجمن اسلامی دانشجویان سنت پترزبورگ اعتراض خود را به انتخابات اتحادیه انجمن اسلامی اروپا اعلام کرد   انجمن اسلامی نیژنی نوواگراد انتخابات خلاف اساسنامه اتحادیه اروپا را تقبیح کرد   انجمن اسلامی کازان انتخابات اتحادیه اروپا را خلاف اساسنامه دانست   انجمن اسلامی دانشجویان مسکو از بیانیه موسوم به شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی اروپا اعلام برائت کرد   انجمن اسلامی بلاروس انتخابات برگزار شده در اتحادیه اروپا را به رسمیت نشناخت     نتیجه انتخابات با دبیری علی صراف ازانجمن آلمان مشخص شد و چندی نگذشت که علی صراف نیز از پشت پرده تخلفات اتحادیه خبر داد و از این سمت کناره گیری کرد، اما توصیه کرد تا عضو علی البدل او حمدیه را به جایش نگذارند چرا که او را به دلیل تخلفاتش لایق این سمت نمی‌دانست. این دیوار کج می‌توانست همینجا فرو بریزد و دوباره ساخته شود، اما سکوت حجت الاسلام اژه‌ای به رشد این دیوار کمک کرد.   بیشتر بخوانید:  علی صراف، دبیر کل اتحادیه انجمن اسلامی اروپا استعفا داد / از پشت پرده تخلفات مهندسی شده انتخابات خبر نداشتم!   سرانجام حمدیه از دبیری کناره گیری کرد و فردی دیگر را جای صراف نصب کردند که قانونا و مطابق با اساسنامه تخلفی دیگر محسوب می‌شد چرا که برای انتخاب دبیر جدید در صورت عدم انتخاب علی البدل نیازمند تشکیل نشست اضطراری است، ولی این اتفاق نیفتاد و بازهم تحلف پشت تخلف‌های دیگر رخ داد.

پس از این موضوع و با گذشت مدتی نشست‌های آنلاین مختلفی به دلیل کرونا توسط اعضای اتحادیه برگزار شد که یکی از عجیب‌ترین آن‌ها نشستی آنلاین با موضوع همباشی و ازدواج سفید بود. این نشست که تحت عنوان مدرسه فکری آزاد قراربود برگزار شود، به همت انجمن اسلامی میلان (که البته دبیر این انجمن که باید قانونا در شهر خود باشد در کشور هلند ساکن است و همین جای سوال دارد و تحلف محسوب می شود) برای برگزاری اش برنامه ریزی شده و سپس با تایید دبیر فرهنگی اتحادیه برای اجرایی شدن آماده شد. خبر این نشست واکنشهای زیادی را برانگیخت و منجر به رقم خوردن یکی دیگر از اتفاقات عجیب و بی قانون این شورا شد. دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اروپا بدون برگزاری نشست اضطراری اقدام به عزل خودخواهانه دبیر فرهنگی اتحادیه انجمن اسلامی اروپا کرد که این اقدام وی با متن قانون و اساسنامه فرق داشته و خلاف محسوب می شود.    برای مشاهده متن اساسنامه اینجا را کلیک کنید   البته این شورا از ابتدای تشکیل هم دارای مشروعیت نبوده است اما با ادامه دادن به حیات خود بیش از پیش بی قانونی و تخلف را ترویج داد و پول بیت المال که می توانست از هر انجمن اسلامی کشورهای اروپایی یک دیپلماسی فعال برای کشور ایجاد کند یک انجمن سرخورده منفعل در هرکشوری ایجاد کرد که از شدت تخلفات و برخوردهای دیکتاتورانه و استفاده نادرست از بیت المال نایی برای تحرک بیشتر ندارند و شاید بهتر باشد مسئولین امر برای قدیمی ترین تشکل ایرانی در اروپا فکری کنند تا دیر نشود و این تشکل بین المللی از دایره انقلاب اسلامی خارج نشود.   

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انجمن اسلامی دانشجویان اروپا تخلف حجت الاسلام اژه ای اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اتحادیه انجمن اسلامی اروپا دانشجویان اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس توافق‌نامه‌ای که اتحادیه اروپا و ژاپن امضاء کرده‌اند، آن‌ها روی تولید مواد جدیدی همکاری می‌کنند که در بخش‌های بحرانی اقتصاد، مانند انرژی‌های تجدیدپذیر، باتری‌ها، ساختمان‌های با انتشار کربن صفر و نیمه‌هادی‌ها استفاده می‌شود. آن‌ها به دنبال ایجاد پلتفرمی به منظور به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به تحولات سیاست‌گذاری و تحقیق روی فرصت‌های همکاری مشترک هستند.

اتحادیه اروپا گفته است که این مواد پیشرفته برای انتقال سبز و دیجیتال مهم بوده و “بخش حیاتی از حاکمیت اقتصادی و استقلال راهبردی” هستند.

اتحادیه اروپا مواد پیشرفته را موادی می‌داند که برای ایجاد عملکرد برتر یا عملکردهای خاص طراحی شده اند. یک مثال در این مورد، گرافن است. اتحادیه اروپا انتظار دارد که تقاضا برای مواد پیشرفته در سال‌های آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد و معتقد است که کشورهای این اتحادیه به همراه ژاپن در این فناوری جایگاه رهبری جهانی را دارند. این توافق‌نامه پس از راهبرد اخیر پیشنهاد شده توسط کمیسیون اروپا برای حرکت به سمت “رهبری صنعتی اتحادیه اروپا” در مواد پیشرفته تدوین شد.

این توافق‌نامه جدید بر موفقیت همکاری اتحادیه اروپا با ژاپن در علوم مواد، که شامل توسعه مواد جدید برای جایگزینی فلزات بحرانی و مواد پیشرفته برای صنعت الکترونیک برق است، تکیه دارد. ایلیانا ایوانووا، کمیسر اتحادیه اروپا معتقد است که این گفتمان جدید در مورد مواد پیشرفته “همکاری اتحادیه اروپا با ژاپن در تحقیق و نوآوری” را تقویت می‌کند.

ایوانووا گفت: «این مواد برای انتقال ما به آینده سبز بسیار مهم هستند و با همکاری مشترک می‌توانیم سریع‌تر به آنجا برسیم. من مشتاقانه منتظر دیدن نتایج این همکاری جدید با ژاپن هستم.»

پیش از این اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش‌های مختلف تحقیقات با هم همکاری کرده‌اند.

کد خبر 6080849 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • نائب امیرجماعت اسلامی پاکستان: اسرائیل یک موجودیت تروریستی و نامشروع است
  • اسرائیل یک موجودیت تروریستی و نامشروع است
  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • هوش مصنوعی و آینده مبهم مترجمان!
  • هوش مصنوعی و آینده مبهم مترجمان !
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد