Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@13:17:12 GMT

مرمت بخشی از قلعه رستم بافران نایین

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۵۷۳۵

مرمت بخشی از قلعه رستم بافران نایین

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود مدنیان محمدی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نایین از شروع پروژه مرمت و استحکام بخشی قلعه رستم بافران خبر داد و افزود: این اثر دوره صفویه یکی از قلعه‌های مهم تاریخی نایین بر روی تپه‌ای به ارتفاع ۲۵ متر با خشت و چینه ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او اظهارداشت: یادمان‌های تاریخی در واقع شناسنامه‌های سرزمین ایران هستند که حفاظت و نگهداری آن ضروری است.

در سال‌های اخیر بر اثر فرسایش شدید بخشی از این قلعه تاریخی ریزش و آسیب دید که با پیگیری انجام شده با صرف ۲ میلیارد ریال اعتبار طرح استحکام و مرمت بخش آسیب دیده این یادمان تاریخی توسط میراث فرهنگی مرمت شد.

شهر بافران از توابع بخش مرکزی شهرستان نایین است.
قلعه رستم بافران به عنوان یک قلعه تاریخی با کاربری دفاعی برای حفاظت از اهالی محل در این منطقه ساخته شد و به شماره ۳۲۰۳۲ به تاریخ ۹۷/۰۲/۱۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر از قلعه فلک الافلاک

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از بازدید ۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر از قلعه فلک الافلاک خبر داد.

عطا حسن‌پور امروز هشتم فروردین گفت: با بهبود وضعت جوی در استان و آغاز دور دوم مسافرت‌های نوروزی، روند افزایشی بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان آغاز شده است.

او اضافه کرد: در روز گذشته ۹ هزار و ۸۳ نفر از قلعه تاریخی فلک الافلاک بازدید داشته‌اند و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل این آمار بازدید هفت هزار و ۹۰۶ نفر بوده است.

این مسئول افزود: قلعه فلک الافلاک به عنوان یکی از جاذبه‌های پرمخاطب گردشگری در لرستان و کشور، روزانه با حجم بالای بازدیدکنندگان و علاقمندان همراه بوده که امیدواریم در روزهای آینده، شاهد روند رو به رشد بازدید از این اثر تاریخی باشیم.

او تصریح کرد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا هفتم فروردین جاری ۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر از این اثر تاریخی در مرکز استان بازدید داشته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از جاذبه‌های طبیعی استان نیز اظهار کرد: آبشار و روستای گردشگری بیشه به عنوان دومین جاذبه پرمخاطب استان در روزهای گذشته بوده است.

حسن پور گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در راستای ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه، امیدواریم در آینده نزدیک و با نهایی کردن این پرونده، شاهد توسعه گردشگری و افزایش گردشگران داخلی و خارجی در این جاذبه طبیعی و توریستی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: آثار و خانه‌های تاریخی استان، موزه‌ها و اماکن مذهبی لرستان نیز مورد استقبال و توجه گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفته است.

او در ادامه گفت: برای تسهیل خدمات رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی، اپلیکیشن "لرستان سفر" برای معرفی بیشتر و بهتر جاذبه های گردشگری استان در دسترس عموم قرار گرفته و امکان خرید و تهیه بلیط از طریق اپلیکیشن ها و تارنمای "تهیه بلیط" به آدرس اینترنتی http://bilit.tafrihati.com فراهم شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شگفتانه‌های تاریخی کجاست؟
  • مسجد سید اصفهان مرمت می‌شود
  • معابر قلعه بالای بیارجمند مرمت شد/ احیای یک بومگردی
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • قلعه فلک الافلاک پربازدیدترین اثر تاریخی لرستان
  • استقبال از مسافران نوروزی در فسا
  • کشف آب‌انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت‌حیدریه + تصویر
  • بازدید ۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر از قلعه فلک الافلاک