Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@23:31:08 GMT

تأکید روسیه بر لزوم کاهش رویارویی پیرامون ایران در شورای امنیت

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۵۷۷۵

تأکید روسیه بر لزوم کاهش رویارویی پیرامون ایران در شورای امنیت

‍‍‍‍‍‍

نماینده روسیه در شورای امنیت‎ از شرکای خود خواست تا از تشدید بیشتر رویارویی پیرامون مسائل مربوط به ایران خودداری کرده و پیشنهاد ولادیمیر پوتین در این باره را با دقت بررسی کنند تا از افزایش تنش در منطقه اجتناب شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل‎ اعلام کرد، طرف روسی از شرکای خود در شورای امنیت می خواهد تا از تشدید بیشتر رویارویی پیرامون مسائل مربوط به ایران خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبنزیا در پایان رای گیری شورای امنیت سازمان ملل در خصوص پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده درباره تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران، این مسئله را بیان کرد. این سند آمریکایی به تصویب نرسید، برای اینکه اکثر کشورها به آن رای ممتنع دادند، در حالی که روسیه و چین با آن مخالفت کردند.

این دیپلمات بلندپایه روس گفت: «در 14 آگوست (24 مرداد ماه) ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیشنهاد داد تا نشست آنلاین رهبران کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، بعلاوه آلمان و ایران، برگزار شود تا اقدامات برای جلوگیری از رویارویی پیرامون این موضوع در شورای امنیت بررسی شود. متن بیانیه رئیس جمهور درباره اوضاع پیرامون ایران، در بین اعضای شورای امنیت پخش شده است و ما از شرکای خود دعوت می کنیم تا این پیشنهاد را با دقت مورد توجه قرار دهند. در غیر این صورت، ممکن است شاهد افزایش هر چه بیشتر تنش‌ها با خطر بروز درگیری نظامی باشیم. و باید از این روند اوضاعی جلوگیری کرد.»

نماینده دائم روسیه تأکید کرد: «روسیه آماده است تا با همه طرف‌های درگیر برای همکاری سازنده داشته باشد تا وضعیت از روند خطرناک خارج شود. ما اطمینان داریم که برای تهدید، باج خواهی، رویارویی و زورگویی، جایگزینی وجود دارد. راه حل قابل قبول برای همه این است که با در نظر گرفتن منافع قانونی امنیت برای همه نقش آفرینان منطقه، اقدام مشترکی انجام شود.»

به گفته وی، هیئت روسی با پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل درباره تمدید تحریم تسلیحات علیه ایران مخالفت کرد، چرا که مسکو با هر تلاشی برای تحمیل چنین تحریمی از طریق شورای امنیت مخالف است.

نبنزیا یادآور شد: «قطعنامه شماره 2231 مصوبه سال 2015 به حق ایران برای توسعه برنامه صلح آمیز هسته‌ای خود مربوط نبوده و جزوی از هیچ شروط دیگری هم در این رابطه نبوده است. ضمن اینکه، ماهیت این محدودیت از ابتدا موقت بود و تمدید آن در نظر گرفته نشده بود.»

اظهارات اعضای دائم شورای امنیت درباره دلیل عدم موافقت با قطعنامه ضد ایرانیواکنش ایران به شکست سنگین آمریکا در شورای امنیتاستقبال سازمان ملل از پیشنهاد پوتین برای کاهش اختلافات در شورای امنیت

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط شورای امنیت اخبار "روسیه" بیشتر بخوانید... پوتین خواستار برگزاری نشست مجازی اعضای دائم شورای امنیت با حضور ایران و آلمان شد لاوروف: پیشنهادهای جدیدی برای حفظ برجام ارائه کرده‌ایم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پوتین خواستار برگزاری نشست مجازی اعضای دائم شورای امنیت با حضور ایران و آلمان شد لاوروف: پیشنهادهای جدیدی برای حفظ برجام ارائه کرده‌ایم واژه های کاربردی مرتبط شورای امنیت اخبار "روسیه" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تاکید آمریکا بر لزوم اجرای «مکانیزم ماشه»/ هشدار ایران درباره استفاده از مکانیزم بازگشت خودکار تحریم‌ها ۲ سید حسن نصرالله : اثبات مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت پاسخ ما را در پی دارد/ اقدام امارات خیانت به امت اسلام و فلسطین و خنجر از پشت بود ۳ جیسون رضائیان: رفتن هوک تایید ضمنی شکست سیاست فشار حداکثری است ۴ قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورد ۵ حملات هوایی و توپخانه ‌ای رژیم صهیونیستی به غزه ۶ تلاش آمریکا برای قدرت‌نمایی با ادعای دروغین توقیف نفتکش‌های حامل سوخت ایران ۷ اعتراف پامپئو به شکست آمریکا در تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران ۸ وال‌استریت ژورنال: حداکثر ۲ کشور از قطعنامه آمریکا علیه ایران حمایت می‌کنند مهمترین اخبار بین الملل سخنگوی وزارت خارجه: دیپلماسی فعال ایران، آمریکا را برای چندمین بار شکست داد سید حسن نصرالله : اثبات مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت پاسخ ما را در پی دارد/ اقدام امارات خیانت به امت اسلام و فلسطین و خنجر از پشت بود توافق عادی سازی -۴ و پایانی| دلالی شخصیت‌های اماراتی برای یهودی‌سازی قدس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورد مهمترین اخبار تسنیم سید حسن نصرالله : اثبات مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت پاسخ ما را در پی دارد/ اقدام امارات خیانت به امت اسلام و فلسطین و خنجر از پشت بود مشاور ارشد ترامپ: عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان حتمی است حملات هوایی و توپخانه ‌ای رژیم صهیونیستی به غزه ظریف در گفتگو با زیاد النخاله: اقدام خائنانه امارات تأثیری بر مقاومت فلسطین نخواهد داشت جیسون رضائیان: رفتن هوک تایید ضمنی شکست سیاست فشار حداکثری است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای امنیت اخبار روسیه شورای امنیت اخبار روسیه دائم شورای امنیت شورای امنیت تمدید تحریم علیه ایران سازمان ملل بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه کاری احمدیان در روسیه

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در خصوص برنامه کاری خود در روسیه بیان کرد که ضمن شرکت در دو نشست امنیتی با برخی از همتایان خود دیدار خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه و نشست دبیران شورا‌ی امنیت ملی کشورهای عضو گروه بریکس به روسیه سفر کرده در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص برنامه کاری خود گفت: دو اجلاس مهم در این سه روزه در سن پترزبورگ برگزار می‌شود. اول اجلاس مقامات عالی رتبه امنیتی کشورهاست و دوم اجلاس بریکس است. هر دوی آن‌ها مورد توجه جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: ایران هم به اجلاس بریکس و هم به اجلاس مقامات امنیتی کشورها نگاه ویژه‌ای دارد زیرا یک بخش مشترک در هر دوی آن‌ها وجود دارد و آن تقویت نگاه چندجانبه گرایانه و مقابله با انحصار غربی حاکم بر این عرصه ها است.

احمدیان ادامه داد: ما هم با توجه به شرایط خاص امنیتی منطقه و حوادثی که امروز در دنیا می‌گذرد، حوادث فلسطین و ظلمی که به مردم غزه می‌رود و تجاوزات رژیم صهیونیستی به کشورهای مختلف از جمله به سفارت ایران به این دو اجلاس نگاه ویژه‌ای داریم. تلاش می‌کنیم همانگونه که زمینه لازم در این دو اجلاس وجود دارد، نگاه خودمان را بیان کنیم و شرایطی برای احقاق حق مردم فلسطین و ایران فراهم آوریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در خصوص دیدارهای دوجانبه‌ای که در حاشیه این نشست‌ها تنظیم شده گفت: چند اجلاس دوجانبه هم تنظیم شده و در آن‌ها هم همین مواردی که عرض کردم دنبال خواهیم کرد. ضمن اینکه علاق و مسائل خاصی بین هر یک از دو کشور وجود دارد که به طور خاص در دیدارهای دوجانبه دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از این موارد حتما مسئله تجاوز اسرائیل هم به ایران و تجاوز به رفح است. مسئله دوم وحشی گری روزافزون رژیم صهیونیستی به کشورهای منطقه است که اخیرا عراق هم به آن اضافه شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد روسیه شدرایزنی‌ احمدیان با مقامات کشورهای عضو سازمان شانگهای

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات
  • امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه
  • احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند
  • تشریح برنامه کاری احمدیان در روسیه