Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مسعودرضا موحد دانش اظهار کرد: ماسک‌ها انواع مختلفی از جمله ماسک‌های جراحی و معمولی و یا ماسک فیلتردار دارند.

معاون درمان تامین اجتماعی ادامه داد: افرادی که بیمار هستند، بهتر است از ماسک بدون فیلتر و معمولی استفاده کنند.

موحد دانش با بیان اینکه ماسک‌های فیلتردار تنها مخصوص پزشکان برای ویزیت است، افزود: زمانی که ماسک مرطوب شده یا آلودگی واضحی و یا ترشحات بر روی آن ایجاد شد، لازم است تعویض شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ماسک‌های معمولی در صورت عدم آلودگی ۴ تا ۵ ساعت قابلیت استفاده دارند، تصریح کرد: شایعه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه استفاده طولانی‌مدت از ماسک باعث ایجاد عفونت دهان می‌شود که این تنها یک شایعه بوده و واقعیت ندارد.

علائم بیماری در افراد یک خانواده متفاوت است

این متخصص عفونی در پاسخ به این سوال که چرا علائم بیماری در افراد یک خانواده متفاوت است، بیان کرد: علائم بیماری در افراد مختلف متفاوت بوده و این امر به عواملی چون طیف سنی، داشتن بیماری‌های زمینه‌ای و میزان ویروس ورودی به بدن بستگی دارد.

موحد دانش با بیان اینکه در جوانان این بیماری با نشانه‌های متفاوت بروز می‌کند، افزود: این بیماری در افراد جوان خفیف‌تر و در افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، شدیدتر است.

وی با بیان اینکه تشخیص زودرس این بیماری نیز در سیر درمان اثرگذار است، تصریح کرد: در روند درمان این بیماری، مصرف مایعات و استراحت نقش مهمی دارد.

این متخصص عفونی با اشاره به تاثیر استرس در روند درمان این بیماری، افزود: استرس و اضطراب باعث کاهش ایمنی بدن می‌شود.

موحد دانش ادامه داد: گاهی ترس از بستری شدن در بیمارستان و استرس قرار گرفتن در آن فضا، باعث تشخیص دیرهنگام و طولانی شدن درمان می‌شود.

وی یادآور شد: استراحت در خانه و استفاده از ماسک، خطر ابتلا به بیماری کرونا را کاهش می‌دهد که لازم است مردم توجه لازم را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ماسک عفونت دهان بیماری در افراد موحد دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این باکتری در دهان سرطان روده بزرگ را تسریع می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

به گفته انجمن سرطان آمریکا، این یافته ممکن است به بینش جدیدی در مورد مبارزه با سرطان روده بزرگ منجر شود. محققان مرکز سرطان فرد هاچینسون در سیاتل واشنگتن، سطوح یک باکتری خاص دهان به نام Fusobacterium nucleatum را در بافت تومور روده بزرگ که از ۲۰۰ بیمار مبتلا به سرطان روده گرفته شده بود، بررسی کردند.

آن‌ها گزارش دادند که این میکروب چندین زیرگروه دارد، اما به نظر می‌رسد تنها یکی از آن‌ها به نام Fna C ۲ با تومور مرتبط است و نه بافت سالم. زیرگروه Fna C ۲ همچنین در نمونه‌های مدفوع جمع آوری شده از بیماران سرطان روده بزرگ در مقایسه با افراد سالم بیشتر مشاهده شد.

«سوزان بولمن»، نویسنده این مطالعه، در بیانیه خبری مرکز سرطان گفت: «ما به طور مداوم مشاهده کرده‌ایم که بیماران مبتلا به تومور‌های کولورکتال حاوی Fusobacterium nucleatum در مقایسه با بیماران بدون میکروب، بقای ضعیف‌تری دارند.»

بولمن در ادامه افزود: «اکنون ما در می‌یابیم که یک زیرگروه خاص از این میکروب مسئول رشد تومور است. این نشان می‌دهد که درمان‌ها و غربالگری‌هایی که این زیر گروه را هدف قرار می‌دهند، به افرادی که در معرض خطر بیشتر ابتلاء به سرطان کولورکتال تهاجمی‌تر هستند، کمک می‌کند.»

در طول تحقیقات، محققان برای اولین بار کشف کردند که باکتری F. nucleatum که در دهان وجود دارد، زیرگروه‌های مجزایی دارد. اما فقط زیرگروه Fna C ۲ توانایی حرکت از دهان به معده و سپس انتشار در قسمت تحتانی دستگاه گوارش از جمله روده بزرگ را دارد.

تیم تحقیق گفت در پایان، ۵۰ درصد از تومور‌های روده بزرگ آزمایش شده وجود زیرگروه Fna C ۲ از F. nucleatum را نشان دادند.

به گفته بولمن، «درمان‌های سلولی مبتنی بر میکروب ممکن است مرز جدیدی در حمله به سرطان روده بزرگ باشد. این درمان‌ها از اشکال تغییر یافته باکتری برای رساندن دارو‌ها به طور مستقیم به تومور استفاده می‌کردند.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • این گیاه حافظه را زیاد و افکار منفی را از شما دور می‌کند
  • این باکتری در دهان سرطان روده بزرگ را تسریع می‌کند
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
  • ابداع یک داروی جدید برای درمان آنفلوانزا!
  • زخم‌های دیابتی با پانسمان نانویی زودتر بهبود می‌یابند
  • نیش «وام با اقساط» به درمان دندان!
  • راهکارهای موثر برای درمان خشکی دهان
  • ساخت پانسمان نانویی برای زخم‌های دیابتی به کمک دانش بنیان ها
  • عفونت قارچی کشنده‌تر از سرطان و مالاریا است