Web Analytics Made Easy - Statcounter

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در پی رای منفی شورای امنیت سازمان ملل متحد به پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، از مواضع مخالفان پیش‌نویس قطعنامه ضدایرانی آمریکا در شورای امنیت انتقاد کرد.

او در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: «ما امروز باختیم، اما هنوز کار تمام نشده است.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: امتناع فرانسه، آلمان و انگلیس از حمایت از تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت ناامید کننده است، اما تعجب‌آور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بامداد امروز قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران با ۱۳ رای مخالف و ممتنع اعضای دائم و موقت شورای امنیت با شکستی سنگین مواجه شد. روسیه و چین به این قطعنامه رای مخالف دادند.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: مشاور ترامپ شورای امنیت آمریکا پارسی خبر کاخ سفید شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت: قطعنامه آتش بس غزه الزام آور است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، بی اعتنایی آشکار و پایبند نبودن رژیم صهیونیستی به قطعنامه الزام آور آتش بس در غزه، در سایه اصرار دولت آمریکا بر غیر الزام آور تلقی کردن این قطعنامه منجر به این شد که با فاصله یک روز، این شورا در جلسه‌ای دیگر ضمن ابراز نگرانی از اجرا نشدن قطعنامه بر الزام آور بودن آن تاکید کند.

در این نشست اکثریت اعضا با گوشزد کردن فوریت اجرای این قطعنامه، بر اجرای بدون قید و شرط آن تاکید کردند.
واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: اینکه واشنگتن اصرار دارد که این قطعنامه را غیر الزام آور بخواند، مایه نگرانی است. در سایه این رفتار آمریکا، اسرائیل به رغم درخواست شورای امنیت چک سفید امضا دارد و قصد دارد که غزه را کاملا با خاک یکسان کند.
عمار بنجاما سفیر الجزایر در سازمان ملل گفت: قطعنامه‌های شورای امنیت کاملا الزام آور است نه تقریبا، نه بخشی و نه شاید، بلکه کاملا. کشتار در غزه باید همین الان متوقف شود.
گنگ شوانگ معاون سفیر چین در سازمان ملل تاکید کرد: اینکه آمریکا بالاخره تصمیم می‌گیرد قطعنامه آتش بس را وتو نکند، اما بعد از آن با صدور بیانیه‌هایی از الزام آور نبودن آن سخن می‌گوید، نشانه دهنده بی صداقتی و رفتار سیاسی آمریکاست.
ونسا فریزر سفیر مالت در سازمان ملل گفت: تصاویر دلخراش کودکان گرسنه غزه، به خوبی شکست شورای امنیت را در پایان دادن به این فاجعه نشان میدهد.
نیکلاس دو ریوایر سفیر فرانسه در سازمان ملل هم گفت: قطعنامه آتش بس در غزه باید فورا اجرا شود، ضمن اینکه ما شهرک سازی‌های اسرائیل را هم به رسمیت نمی‌شناسیم......

 

اظهارات:
واسیلی نبنزیا - سفیر روسیه در سازمان ملل
عمار بنجاما - سفیر الجزایر در سازمان ملل
گنگ شوانگ - معاون سفیر چین در سازمان ملل
ونسا فریزر - سفیر مالت در سازمان ملل
نیکلاس دو ریوایر- سفیر فرانسه در سازمان ملل

دیگر خبرها

  • روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • ببینید | چرا آمریکا قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره آتش‌ بس در غزه را وتو نکرد؟
  • چرا آمریکا قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره آتش‌بس غزه را وتو نکرد؟ + فیلم
  • نامه بیش از یک صد نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل
  • شورای امنیت: قطعنامه آتش بس غزه الزام آور است
  • چرا آمریکا قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو نکرد؟
  • آمریکا: قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت الزام آور نیست
  • دومین سفر هنیه به ایران از ابتدای جنگ/ هنیه امروز به تهران می‌آید
  • عدم وتوی آمریکا در شورای امنیت بازی در زمین حماس بود