Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@07:03:20 GMT

اصلاح نظام آموزشی ضرورت دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۶۱۱۳

اصلاح نظام آموزشی ضرورت دارد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،  علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گفت: متأسفانه در حال حاضر ناکارآمدی به جامعه تزریق می‌شود و اگر بخواهیم به دنبال اصلاح آن باشیم باید به جنبه‌های نظام آموزشی که مهم‌ترین رکن بوده توجه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاکانی با بیان اینکه "سال ۸۶ در دیدار اعضای کمیسیون آموزش با رهبر انقلاب به ایشان عرض کردیم که باید در آموزش نگاه گلخانه‌ای داشته باشیم" ابراز کرد: متأسفانه در مدارس نگاه مکانیکی وجود داشته و هیچ تفاوتی بین دانش آموزان قائل نبوده و به زور و فشار در حال آموزش به آنان هستیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید نظام آموزشی کشور تغییراتی داشته باشد، افزود: رهبر انقلاب بار‌ها در سخنرانی‌ها و دیدار‌ها درباره وجود خلأ‌هایی در نظام آموزشی فرموده‌اند و گلایه‌هایی نیز تاکنون در این زمینه داشته‌اند.

زاکانی نگاه کل به جزء را یکی از مشکلات کشور در حوزه آموزش دانست و ادامه داد: نیاز به مهارت‌آموزی و نقش مهارت باید به‌خوبی در آموزش‌های تحصیلی دیده شود تا بتوان مسیر به‌درستی پیموده شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایده‌های مهارت آموزشی به مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه شود تا بتوان بررسی و اقدامات لازم را برای آن پیش‌بینی کرد؛ همچنین سند مهارتی برای استان قم تنظیم شود تا بتوان برای پیشبرد برنامه‌ها همکاری‌ها را افزایش داد.

زاکانی بیان کرد: این نیاز احساس می‌شود که بر اساس میزان تلاش، کارآمدی و مهارت افراد حقوق درنظر گرفته شود، یعنی کار و مهارت اصل به جای پول و حقوق باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پایین بودن میزان حق‌التدریسی‌های فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: این موضوع به‌نوعی ظلم است و متأسفانه این کم بودن حقوق‌ها برای پیمانی‌ها و شرکتی‌های فنی و حرفه‌ای نیز صدق می‌کند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظام آموزشی نماینده مردم قم مجلس شورای اسلامی مرکز پژوهش های مجلس مجلس شورای اسلامی نظام آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اکبر حسینی محراب بیان کرد: معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم بر ارتقای شاخص آموزش و پرورش استان و رتبه کنکور دانش‌آموزان اثرگذار است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به هفته بزرگداشت مقام معلم (هشتم تا چهاردهم اردیبهشت) اظهار کرد: این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و اساتید قدردانی شود و معلمان نمونه کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

حسینی محراب اظهار کرد: برای ارتقای کیفیت علمی و آموزشی دانش‌آموزان ضرورت دارد تا از فناوری‌های ارتباطی جدید از جمله برنامه شاد استفاده شود.

وی درباره کمبود‌ها در برخی مدارس استثنایی استان خوزستان افزود: به منظور اجرای عدالت آموزشی این‌کمبود‌ها باید برای دانش‌آموزان استثنایی رفع شود.

جمعیت دانش‌آموزی خوزستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.

دیگر خبرها

  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی
  • برگزاری دوره آموزشی برای ۴۰۰ نفر از مربیان و داوران دادرس
  • شماره تلفن بهترین معلم خصوصی اول دبستان
  • ضرورت اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی
  • بهترین آموزشگاه مهارت‌های فنی با ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی
  • ضرورت کاهش مصرف نمک و شکر در ایران