Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@00:06:37 GMT

روزنامه خوانی فردا/ اندکی صبر سحر نزدیک است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۶۱۱۷

روزنامه خوانی فردا/ اندکی صبر سحر نزدیک است

به گزارش گروه سیاسی فردا، نگاهی به سرخط این روزنامه نشان می‌دهد که موضوعات متنوعی در روزنامه‌های امروز به آن‌ها پرداخته شده که در ادامه بر برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.


آرمان ملی
روزنامه اصلاح طلب آرمان ملی ابتدای هفته را با گفت و گویی از طیبه سیاوشی نماینده مجلس دهم آغاز کرده و از قول اون نوشته که مجلس جدید توفیقی در انجام وظایف خود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخشی از این گفت و گو آورده است:« هنوز طرح‌هايي چنيني از مجلس نديده‌ايم تا در حوزه اقتصادي و معيشت مردم موثر باشد. مي‌توان گفت اهالي بهارستان عملکرد قابل دفاع فعلا از خود برجاي نگذاشته‌اند.» ایشان باید در نظر داشته باشند که هنوز از عمر مجلس یازدهم چندماهی بیشتر نگذشته و در همین مدت کوتاه هم لوایح و طرح های ارزشمندی نظیر مالیات از خانه های خالی و یا موارد زیادی از مباحث نظارتی که موجب شد تا دولت از برخی مسیرهای اشتباه خود بازگردد در این دوره انجام شده که گویا به چشم هم حزبی های ایشان نیامده است. خانم سیاوشی و دوستانشان در مجلس دهم 4سال وقت مردم را گرفتند و هنوز جامعه منتظر ارایه گزارشی از ماحصل حضورشان در این مدت است. در طول این مدت چه گاشیشی در معیشت مردم از سوی نمایندگان مجلس دهم ایجاد شده که حالا عملکرد کوته مدت مجلس یازدهم را زیر سوال می برید؟ مگر همین شما نبودید که در مجلس قبل در برابر تمام ناکارآمدی های دولت سرخم کردید و اجازه دادید بار تمام ناکارآمدی های دولت بر دوش مردم تحمیل شود. لطفا اندک صبر سحر نزدیک است.


ایران
«انتظار بود رئیس مجلس نمایندگان را آگاه و مدیریت می‌کرد». این عبارتی است که از قول محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در پاسخ به بحث‌ها درباره علت حضور نیافتن رئیس جمهوری در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت، گفت. رئیس دفتر رئیس جمهور در این سخنان که در روزنامه دولت بازتاب داشته یادآور شده است:« نمونه همین مسأله در اواخر مجلس پیشین هم اتفاق افتاد، در جلسه رأی اعتماد به آقای دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، آقای دکتر روحانی به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسه شرکت نکرد و معاون اول رئیس‌جمهوری در آن جلسه حضور یافت و به نمایندگی از رئیس‌جمهوری از وزیر پیشنهادی دفاع کرد و هیچ مشکلی هم پیش نیامد.» نکته ای که آقای واعظی و دوستانشان در هئیت دولت فراموش کرده اند این است که این ستاد ملی مبارزه با کرونا برای حفظ جان افراد دستورالعمل های مختلفی را تدوین کرده و آیا عدم حضور آقای رئیس جمهور در صحن علنی مجلس و حفظ جان ایشان از تمامی افرادی که در روز رای اعتماد در این مکان مقدس حضور داشتند با اهمیت تر بود؟ این ستاد مبارزه با کرونا برای جان هزاران جوان کنکوری این کشور نیز چنین سخت گیرانه تصمیم می گیرد؟ این چندمین باری است که رئیس دولت به بهانه تصمیم ستاد ملی کرونا از حضور در جلسات مجلس سرباز می زند تا پاسخگوی نمایندگان مردم نباشد. به نظر می رسد توهین به شعور جامعه و نمایندگان ملت در این دولت از حد گذشته و باید برای آن پاسخی درخور از سوی نمایندگان ملت دیده شود. درضمن نیامدن آقای رئیس جمهور هم در جلسه رای اعتماد نشان از بی اهمیت جلوه دادن حضور وزیر پیشنهادی صمت به شمار می رفت وحمایت از وزیر پیشنهادی وزارتخانه مهمی چون صمت حتما به حضور شخص آقای رئیس جمهور احتیاج داشت وگرنه آقای معاون اول که خود در دفاع از عملکردش در دولت ناتوان است چگونه قصد حمایت از وزیر محترم پیشنهادی را داشت؛ الله و اعلم.

 

صدای اصلاحات
عدم حضور روحانی در جلسه رای اعتماد وزیر صمت همچنان ترکش هایی را برای رئیس دولت دوازدهم به دنبال دارد. روزنامه اصلاح طلب صدای اصلاحات نیز که گویا چند وقتی است کمر به نقد دولت بسته در مزمت این رفتار روحانی نوشته است:« ستاد ملی مبارزه با کرونا به رییس جمهور روحانی توصیه کرده بود که به جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی صمت نرود. پیشنهادی که صدای نمایندگان مجلس را درآورد و آنها گفتند مگر خون رییس جمهور از ما رنگین تر است که در جلسه رای اعتماد حاضر نشده است؟در این نوشتار می خواهم به این سوال پاسخ بدهم. نه، خون رییس جمهور از ما رنگین تر نیست بلکه او نگران جان خود است و هر آدم عاقلی باید این چنین باشد.ستاد ملی مبارزه با کرونا در این چندماه هزار توصیه به ما داشته است. به ما گفته است وقتی بیرون می روید ماسک بزنید، سعی کنید از خانه خارج نشوید، عروسی و مهمانی های شلوغ نروید، ختم نگیرید، محرم را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنید و تا جایی که می توانید به صورت مجازی به عزاداری بپردازید و ...ما این ها را رعایت کردیم؟ بسیاری از ما زندگی عادی خود را از سر گرفته ایم و انگار نه انگار دیو کرونا پشت در خانه ماست. می خواهم بگویم حداقل مثل رییس جمهور ما هم نگران حال خود باشیم. اجازه ندهیم به همین راحتی کرونا پشت مان را به خاک بمالد.روحانی نرفت و احتمالا می دانست این عدم حضور باعث خواهد شد وزیر پیشنهادی اش رای نیاورد و نمایندگان نیامدن روحانی را با رای ندادن به مدرس خیابانی جبران کنند اما بازهم نرفت.»
اما با تمام این احوال گوش روحانی از این انتقادات پر است و به هیچ عنوان پاسخی قانع کننده برای آن ندارد و مانند تمامی اقدامات بی پاسخی که در طول این سال ها داشته این موضوع هم به فراموش سپرده خواهد شد تا رئیس دولت دوازدهم در این ماه های پایانی دولت بدون پاسخگویی دولت آینده را درگیر مشکلات عدیده تصمیم گیری های نادرست خود نماید.

منبع: فردا

کلیدواژه: روزنامه های امروز طیبه سیاوشی ستاد ملی مبارزه با کرونا جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری رئیس جمهور رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیین معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور در ساری برگزار می‌شود.


نماینده ولی فقیه در مازندران در این آیین با بیان اینکه انتظار میرفت سلسله تغییرات استانداران در مازندران در دوره استانداری آقای حسینی پور پایان یابد و سید محمود حسینی پور همچنان تا پایان دولت سیزدهم استاندار مازندران باقی بماند، اما نشد.
آیت الله محمدی لایینی از اقدامات حسینی پور در استان قدردانی کرد و گفت: اقدامات حسینی پور در استان به ویژه در موضوع جلوگیری از زمین خواری با تشکیل ستاد و پیگیری‌های جدی او ارزشمند است.
امام جمعه ساری با بیان اینکه امید می‌رود در دوره کنونی حضور استاندار غیر بومی در مازندران هم موثر باشد از استاندار جدید خواست با شناسایی خلا‌های موجود در مازندران در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنایع تبدیلی و ... خدمات ارزنده‌ای به استان ارایه دهد.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: زیر ساخت‌های حمل و نقل در مازندران با توجه به تردد زیاد مسافران در این استان از سوی دولت باید با جدیت پیگیری و برای اجرایی شدن آن اقدام شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر اینکه نمایندگان استان با استاندار جدید تعامل و همکاری خواهند داشت
از وزیر کشور خواست با ارایه اختیارات کامل به استاندار مازندران در کنار تصمیمات دولت سیزدهم به رفع مشکلات استان سرعت بخشد
بابایی کارنامی با اشاره به مصوبه جدید دولت در سفر به سمنان در احداث سد فینسک، از وزیر کشور خواست ساخت این سد متوقف شود چرا که مازندران خود از کمبود منابع آبی رنج می‌برد و احداث سد فینیسک خط قرمز استان مازندران محسوب می‌شود.

این خبر تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • استاندار جدید مازندران فردا معارفه می‌شود
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • ایران قدرت جهانی
  • آیت‌الله رئیسی فردا به پاکستان سفر می‌کند
  • افتتاح «خانه روزنامه‌نگاران» در آینده نزدیک
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی یک‌شنبه ۲ اردیبهشت