Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:02:27 GMT

مهمترین اخبار و رویدادهای البرز در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۶۱۳۶

مهمترین اخبار و رویدادهای البرز در هفته‌ای که گذشت

 برگزاری کنکور سراسری در نظرآباد پس از ۱۰ سال پیگیری، حقوق ۱۷۹ هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی البرز متناسب سازی شد، سکونت ۷۰۰ هزار شهروند البرزی در بافت ناکارآمد، اختصاص چهار هزار میلیارد ریال به بزرگراه شمالی کرج ، بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای مقابله با آسیب های اجتماعی البرز اختصاص یافت، ۱۶ واحد صنعتی البرز به چرخه تولید بازگشت و ۱۰۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی بخش مرکزی کرج تخریب شد از جمله عناوین مهمترین اخبار و رویدادهای هفته گذشته البرز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهنگیان و خیرین البرز نان صلواتی توزیع کردند

فرهنگیان وخیرین نیک اندیش البرزی به مناسبت عید سعید غدیرخم نان صلوتی درمناطق کم برخوردار وحاشیه ای این استان توزیع کردند.

شرکت کنندگان یکی ازاهداف مهم مشارکت خود دراین طرح را لبیک گویی به فرمان رهبرمعظم انقلاب در رزمایش مواسات وهمدلی ذکر کردند.

برگزاری کنکور سراسری درنظرآباد پس از۱۰ سال پیگیری

مدیرآموزش و پرورش نظرآباد به خبرنگار ایرنا گفت: پس از ۱۰ سال پیگیری برای اولین بار کنکور سراسری ۹۹ با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی دراین شهرستان برگزارمی شود.

مسعود مهران نیا افزود: آمادگی کامل برای برگزاری کنکور سراسری در این شهرستان وجود دارد.

البرز همچنان در وضعیت قرمز کرونا است

عزیزاله شهبازی استاندار البرز در حاشیه نشست ویدئو کنفرانسی ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، با تاکید بر اجرای طرح های پیشگیرانه گفت: این استان همچنان در وضعیت قرمز شیوع بیماری ویروسی کرونا قرار دارد.

در نشست ستاد ملی نیز گزارشی از وضعیت تمام استان ها ارایه شد و روسای کمیسیون ها در خصوص مباحث مربوطه گفت و گو کردند.

آغاز مرحله دوم رزمایش سراسری کمک‌های مومنانه در البرز

دومین مرحله رزمایش سراسری کمک های مومنانه به صورت متمرکز استانی در ورزشگاه انقلاب کرج و همزمان با آن در شهرستان های استان البرز با حضور امام جمعه کرج آغاز شد.

در این رزمایش علاوه بر سپاه و بسیج نهادها و دستگاه های دیگر از جمله کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی، آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفان، هیات رزمندگان، ستاد بازسازی عتبات عالیات و خیرین حضور فعال داشتند.

استاندار البرز: نقدهای اصحاب رسانه دلسوزانه است

استاندار البرز در آیین تجلیل از خبرنگاران استان البرز با قدردانی از فعالیت های خبرنگاران و رسانه های جمعی در شرایط حساس کشور و استان گفت: نقدها و تحلیل های اصحاب رسانه استان دلسوزانه و متناسب با شرایط سخت کنونی است.

عزیزاله شهبازی افزود: اصحاب رسانه به عنوان بازوان دولت در مسیر رشد وتوسعه، امید آفرین هستند.

وی تصریح کرد: خبرنگاری کاری سخت و خطیر با مسوولیتی سنگین است.

در این آیین مقرر شد کارگروهی با مسوولیت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، رییس خانه مطبوعات استان، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شود و  مشکلات و موانع اصحاب رسانه البرز را بررسی کنند.

کمک های مومنانه با رویکرد مدرسه محوری در البرز

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در نشست رزمایش کمک های مومنانه که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس در این استان کلید می خورد، اظهارداشت: جمع آوری کمک های مومنانه با رویکرد مدرسه محوری در حوزه آموزشی استان دنبال می شود.

سالارقاسمی افزود: با شیوع دورجدید بیماری کرونا، رزمایش کمک های مومنانه دراین استان از سرگرفته شد.

در این رزمایش تهیه بسته های فرهنگی  شامل لوازم التحریر، کیف، کفش و پوشاک  برای دانش آموزان بی بضاعت استان البرز در اولویت کاری است.

تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی کوثر اشتهارد راه اندازی شد

همزمان با بیست و یکم مردادماه، روز ملی حمایت از صنایع کوچک، تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی کوثر شهرستان اشتهارد استان البرز راه اندازی شد.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان البرز روز سه شنبه به ایرنا گفت: تصفیه خانه صنعتی در شهرک صنعتی کوثر۲۰۰ متر مکعب پساب را درطول  شبانه روز  تصفیه می کند.

علی مهدی پور افزود: این تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب آن با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد ریال راه اندازی شده است.

موانع تولید واحدهای صنعتی البرز عارضه‌یابی می شود

رییس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه امام حسن مجتبی (ع)‌استان البرز به خبرنگار ایرنا گفت: قرارگاه نهضت جهش تولید با محوریت بسیج مهندسین البرز موانع تولید واحدهای تولیدی و صنعتی استان را عارضه یابی می کند.

حسین رجبی افزود: قرارگاه نهضت جهش تولید استان به همین منظور فراخوان دعوت به همکاری اساتید، دانشجویان و متخصصین در خصوص عارضه یابی بر رفع موانع تولید واحدهای صنعتی استان البرز را منتشر کرده است.

حقوق ۱۷۹ هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی البرز متناسب سازی شد

مدیر کل تامین اجتماعی استان البرز به خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال بخشنامه کشوری، احکام حقوقی ۱۷۹ هزار و۱۲۵ مستمری بگیرشامل بازنشسته، افراد از کارافتاده کلی و بازماندگان مستمری بگیر در این استان متناسب سازی شد.

مرتضی سلامی افزود: این افراد حدود ۱۳۷ هزارو ۲۶۲ نفر اعضای خانواده تحت پوشش دارند که با متناسب سازی حقوق بخشی از مشکلات معیشتی آنان برطرف می‌شود.

سکونت ۷۰۰ هزار شهروند البرزی در بافت ناکارآمد

استاندار البرز در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان البرز گفت: ۴۲ محله با بافت ناکارآمد شهری داریم که ۷۰۰هزار نفر از جمعیت استان در این محله ساکن هستند.

عزیزاله شهبازی افزود: باز آفرینی شهری از سال ۹۳ در دستور برنامه های دولت قرار گرفت و دستورالعمل آن نیز به استان ها ابلاغ شد.

انتظار می رود ستاد بازآفرینی شهری از امروز با اهتمام ویژه دنبال شود و مصوبات آن به صورت ساختاریافته و نظام مند تا حصول نتیجه پیگیری شود.

برترین‌های جشنواره مطبوعات البرز معرفی شدند

نفرات برتر چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان البرز در آیین اختتامیه این جشنواره معرفی شدند.

در این آیین که با توجه به شیوع کرونا به صورت مجازی و با حضور محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، وحیده عسگری خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در بخش موضوعی جهش تولید برگزیده شد.

اختصاص چهار هزار میلیارد ریال به بزرگراه شمالی کرج

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به اثرگذاری پروژه بزرگراه شمالی کرج در ترافیک ملی و استانی ، چهار هزار میلیارد ریال اعتبار ملی به این پروژه اختصاص یافت.

زهرا عربشاهی افزود: بزرگراه شمالی شهر کرج از انتهای آزاد راه همت - تقاطع جاده چالوس شروع شده و به عنوان کمربندی شمالی کرج در نهایت به آزادراه کرج – قزوین  در غرب کرج منتهی می‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه که در ابتدا توسط شهرداری کرج و با مشارکت بخش خصوصی تعریف و عملیات اجرایی آن آغاز شده بود هم اکنون از حدود ۵۰ درصد میزان پیشرفت فیزیکی برخوردار می‌باشد.

وی اضافه کرد: با تخصیص منابع مالی یاد شده در چارچوب مشارکت دولت در این پروژه و تعهد مجری درخصوص اتخاذ تمهیدات مناسب برای تسریع در عملیات اجرایی، پیش‌بینی می شود تا ابتدای سال ۱۴۰۰ تکمیل و امکان بهره‌برداری از آن فراهم شود.

بناهای غیرمجاز در ۶۴ هکتار اراضی کشاورزی کرج تخریب شد

فرمانده یگان حفاظت از امور اراضی کشاورزی استان البرز به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای برخورد با تغییر کاربری های غیرمجاز، ۶۴ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرج با تخریب بناهای غیرمجاز آزادسازی شد.

سرهنگ سید مجتبی موسوی افزود: این رفع تصرف ها پس از شناسایی های صورت پذیرفته و صدور اخطاریه های قانونی توسط ماموران یگان حفاظت جهاد کشاورزی و در نهایت با اخذ مجازات قضایی و همکاری سایر دستگاه های مربوطه در شهرستان کرج انجام شد.

وی ادامه داد: قلع و قمع بناهای غیرمجاز در محل های علی آباد گونه و محدوده زمین های آب و خاک از توابع این شهرستان در ۲ روز متوالی چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری انجام شده است.

بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای مقابله با آسیب های اجتماعی البرز اختصاص یافت

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در نشست کارگروه ارتقای وضعیت امور اجتماعی، فرهنگی و توسعه سلامت استان گفت:

نور محمد فردی افزود: سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با آسیب های اجتماعی این استان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: تهیه و تدوین برنامه عملیاتی کارگروه تخصصی امور اجتماعی استان یکی از مهم ‌ترین اقدامات این حوزه در سال گذشته بود.

وی اضافه کرد: از مجموع این میزان اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای تجهیز اماکن فرهنگی مناطق حاشیه نشین و ۳۵ میلیارد و ۶۷ میلیون ریال برای اعتبارات هزینه ای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله، طلاق، اعتیاد، مفاصد اخلاقی، حاشیه نشینی، مناطق حاد بحرانی، کودکان کار و خیابان، طرح نماد نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان اخصاص یافته است.

۱۶ واحد صنعتی البرز به چرخه تولید بازگشت

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی البرز در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل شده این استان به چرخه تولید و اتشغال بازگشت.

علی مهدی پور افزود: با بازفعال سازی ک این واحدهای تولیدی و صنعتی  زمینه اشتغال بیش از ۲۶۴ نفر ایجاد شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید و با هدف حمایت از تولید و توسعه اشتغال، تا پایان امسال شمار واحدهای بازفعال سازی شده البرز به ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی می رسد.

۱۰۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی بخش مرکزی کرج تخریب شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۰۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز طی ۲ روز گذشته در اراضی کشاورزی بخش مرکزی کرج تخریب شد.

اسماعیل صارمی افزود: با این رفع تصرف ها، ۱۳۷ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آزادسازی شد.

وی ادامه داد: فرصت طلبان در این اراضی اقدام به ساخت آلاچیق، استخر، دیوار کشی، ساختمان سازی و دپوی مصالح ساختمانی کردندبودند که در راستای اجرای تبصره  ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ هاتخریب شد.

وی اضافه کرد: بخش عمده این ساخت وسازها در محدوده محمد شهر کرج انجام شده بود که با حضور نماینده دادستانی، عوامل انتظامی، کلانتری، شهرداری و کارشناسان سخت کوش جهاد کشاورزی کرج آزادسازی شد.

۵۸ بیمار جدید کووید۱۹ در البرز بستری شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز روز جمعه گفت: ۵۸ جدید کووید- ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته تاکنون در بیمارستان های استان بستری شدند.

دکتر حسین کریم افزود: اکنون ۴۸۹ بیمار قطعی و مشکوک کرونا در بیمارستان های البرز لستری هستند که  حال ۱۰۵ نفر آنان وخیم است.

وی ادامه داد: مجموع کل  موارد بستری شامل  قطعی، محتمل و مشکوک  از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز  ۱۳ هزارو ۹۷۹ نفر  بوده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۴۸ نفر مورد قطعی مثبت تشخیص داده شده است.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۲۰ نفر با علائم مشکوک کرونا به بیمارستان های البرز مراجعه کردند که ۵۸ نفرآنان بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اظهار داشت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ بیمار کووید- ۱۹ جان خود را در این استان از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در البرز به ۸۳۸ نفر رسید.

امام جمعه: جانبازان و آزادگان کتاب گویای دفاع مقدس هستند

نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج در خطبه مکتوب کرج با اشاره به ۲۶ مرداد سالگشت بازگشت آزادگان سرافراز به ایران اسلامی گفت: جانبازان و آزادگان درسطح مختلفی که قرار داردند کتاب گویای زوایای آشکار و پنهان دفاع مقدس هستند.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی افزود: بیان خاطرات و شرح زندگی در اسارت درسهای فراوانی دارد که باید نسل جوان ما با این ایثارها و جوانمردی‌ها آشنا شوند.

وی ادامه داد: امروز هرچه بیشتر باید پای صحبت جانبازان و خانواده های ایثاگران  نشست و برای آینده بهره برد.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.
این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.
هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.
این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.
فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا امام جمعه کرج البرز روز خبرنگار استانداری البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا امام جمعه کرج البرز روز خبرنگار استانداری البرز ویروس کرونا امام جمعه کرج البرز روز خبرنگار استانداری البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار پنجم اردیبهشت/حذف«زوج و فرد»در طرح جدید ترافیک

رشد ۳۰ درصدی مستمری مددجویان، اقلام دارویی ممنوعه برای حجاج، حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، رشد 30 درصدی مستمری مددجویان، اقلام دارویی ممنوعه برای حجاج، حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است.در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان/رشد 30 درصدی مستمری مددجویان

علیرضا آنجلاسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال 1403 جهت اجرای بخشی از قانون حمایت از حقوق معلولان و به استناد ماده 30 همان قانون ردیف جداگانه بودجه‌ای پیش‌بینی شده است. همچنین برای اولین بار افزایش مستمری مددجویان که معادل 30 درصد بوده است در فروردین ماه سال جاری اعمال شد و از طریق سازمان هدفمندسازی به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شد.

همراه داشتن 14 قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است

سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با اشاره به آغاز عزیمت زائران حج عمره به سرزمین وحی پس از وقفه 9 ساله گفت: 14 قلم دارو در کشور عربستان ممنوع است که زائران باید با آگاهی نسبت به آن، از همراه داشتن این داروها امتناع کنند.

حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت/ به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول امسال

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران اعلام کرد: موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال 1403 نهایی می‌شود. همچنین بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت.

سلاجقه: حدود 60 میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پی سرریز شدن سد کجکی با توجه به بارش موجود در افغانستان و حقابه ایران از هیرمند گفت: حدود 50 تا 60 میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده که با رایزنی‌های مستمر با این کشور بیشتر خواهد شد.

کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال/مرگ روزانه به‌طورمتوسط 53 نفر در تصادفات

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا از مرگ 1065 نفر در حوادث رانندگی ایام نوروز خبر داد و گفت که این آمار در مقایسه با نوروز سال گذشته، 9.4 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار پنجم اردیبهشت/حذف«زوج و فرد»در طرح جدید ترافیک
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم
  • هفته کار و کارگر در البرز با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • برگزاری اردوی راهیان پیشرفت در هفته کار و کارگر
  • سریال کره‌ای «قصر بی‌رحم»؛ داستانی جذاب از جنس «دونگ‌یی»
  • وضعیت هوای کشور؛ این هفته در ایران همچنان باران می بارد