Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@17:51:58 GMT

بخش خصوصی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن مشارکت کند

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۶۱۴۹

بخش خصوصی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن مشارکت کند

محسن سفیدان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اذعان به اینکه دولت با مشوق های خوبی که در بخش مسکن قرار داده زمینه مشارکت بخش خصوصی را نیز در این بخش فراهم کرده است اظهارداشت: مالکان و سازندگان دارای زمین و واحدهای مسکونی نیمه تمام و تکمیل شده در محدوده شهری و همچنین آن دسته از واحدهای مسکن که قصد فروش دارند، و افراد حقیقی و حقوقی می توانند در اجرای این طرح قرار بگیرند و تسهیلات دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیدان زاده با تاکید بر اینکه، تمامی سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی مالک که دارای زمین در محدوده شهرها هستند، دعوت می شود تا در اجرای طرح اقدام ملی مسکن همکاری و مشارکت کنند، بیان داشت: آن دسته از سرمایه گذارانی که در محدوده شهر هستند می‌توانند از مشوق‌های تعیین شده دولت که شامل (اعطای تسهیلات ساخت بدون سپرده یا تسهیلات خرید مسکن، معرفی متقاضی خریدِ واحد مسکونی و تامین هزینه ساخت در طول اجرا توسط متقاضیان، امکان پیش فروش، بعضاً و در صورت امکان تغییر کاربری اراضی در قالب طرح اقدام ملی مسکن نیز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اراضی بخش خصوصی با اشتراک گذاری در طرح ملی مسکن قابل تغییر کاربری است افزود: برای بخش خصوصی مشوق های فراهم شده که چنانچه زمین دارای کاربری غیرمسکونی باشد برابر ضوابط معماری و شهرسازی تغییر کاربری به عمل خواهد آمد و مالکان اراضی چه بصورت ملکی یا اوقافی می توانند اراضی تحت تملک خوت را در قالب طرح اقدام ملی مسکن نیز تبدیل کاربری کنند.

سفیدان زاده گفت: به متقاضیان اجرای طرح اقدام ملی مسکن به منظور تسهیل و تسریع در اجرای این طرح تخفیفاتی جهت صدور پروانه ساختمانی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به مشوق های طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و افزود: مالکان واحدهای نیمه تمام بخش خصوصی در صورت تمایل می توانند واحدهای مورد نظر را جهت استفاده در طرح اقدام ملی مسکن عرضه کنند.

وی اضافه کرد: به منظور حداقل رساندن هزینه ساخت متقاضیان بخشی از آن طریق تسهیلات بانکی تامین می شود و همچنین متقاضی واجد شرایط که از تمکن مالی لازم برای تامین سهم آورده برخوردار هستند جهت پیش‌خرید واحدهای احداثی معرفی می شوند.

وی نسبت به آن دسته از واحدهای تکمیل شده بخش خصوصی که جهت استفاده در طرح اقدام ملی مسکن نیز دارند گفت: مالکانی که واحدهای تکمیل شده و فاقد متقاضی دارند، برای بهرمندی از امتیازات موجود می توانند واحدهای خود را در قالب طرح اقدام ملی مسکن به دستگاه های متولی ارائه کنند.

وی اضافه کرد: متقاضی واجد شرایط که از سهم آورده برخوردار هستند می توانند واحدهای احداثی پیش خرید کنند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سیریک تعداد متقاضیان طرح مسکن ملی در شهرستان سیریک نیز ۴۸ واحد عنوان کرد، و افزود: از این ۴۸ واحد تعداد ۲ نفر توانسته اند پرونده خود نیز تکمیل کنند.

سفیدان زاده مدیر بنیاد مسکن شهرستان سیریک زمین هایی که جهت اجرای طرح مسکن ملی در نظر گرفته شده واقع در بلوار شهید گمنام این شهرستان عنوان کرد و افزود: متقاضیان طرح مسکن ملی که در سامانه ثبت نام نمودند هر چه سریعتر نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند.

کد خبر 4998566

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن هرمزگان طرح ملی مسکن ویروس کرونا روز خبرنگار بوشهر شیراز محرم 99 آمار کرونا عید غدیر خم شیوع کرونا ماه محرم شهرکرد گرگان قزوین کمک مومنانه کرمانشاه طرح اقدام ملی مسکن اجرای طرح بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت

هادی عباسی اصل  معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم آغاز عملیات آماده‌سازی سایت ۲۰ هکتاری روستای کرند گرمسار، هم‌زمان با سفر رییس‌جمهور به استان سمنان، گفت: طرح نهضت ملی مسکن شتاب مطلوبی دارد و میزان طرح‌ها از ۲ و نیم میلیون واحد فراتر رفته که در قالب‌های زمین گروهی، انبوه‌سازی، شهری، روستایی، بافت فرسوده، نیروهای مسلح، جوانی جمعیت، مسکن ایثارگران و تمام روش‌های تولید مسکن، با قوت در حال پیگیری است و طرح‌ها در حال پیشروی‌ قرار دارند.

وی با بیان این که رویکرد اصلی وزارت راه و شهرسازی این است که طرحها تا جایی که ممکن است به‌صورت مردمی اجرا شوند، افزود: این به معنای آن است که مردم با رعایت اصول نظام فنی مهندسی کشور و مقررات ملی ساختمان کارفرمای طرح باشند.

وی افزود: در گرمسار و در روستای کرند حدود ۲۰ هکتار زمین به طرح هادی روستا الحاق و ۳۷۹ قطعه زمین برای مردم تامین شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود که اولویت با بومیان روستا و پس از آن متقاضیان گرمسار است که قطعات یک‌طبقه حیاط‌ ‌دار در قالب دهکده شهری در اختیارشان قرار می‌گیرد.

عباسی اصل گفت: در گرمسار طرح‌هایی وجود داشت که پیشرفت‌شان به حدود ۷۰ درصد رسید و طی آن متقاضیان، تسهیلات نهضت ملی مسکن دریافت کرده‌اند و می‌توانند در صورت تمایل تسهیلات تکمیلی نیز دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • عرضه زمین مشارکت های مردمی را در اجرای پروژه‌های مسکونی تقویت می‌کند
  • دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است
  • تمدید مهلت نام‌نویسی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور باشد
  • ◄ مشارکت مردم و ابتکار بخش خصوصی/ نگاهی به پروژه لوکوموتیو GT22
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • الحاق سرمایه گذار بخش خصوصی به اجرای طرح گردشگری آشوراده + فیلم