Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   ابوالفضل عباسیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم  افزود: برداشت از سطح ۳۵۰ هکتار از تاکستان‌های انگور شهرستان جاجرم آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم ادامه داد: باغداران شهرستان جاجرم بنا به شرایط آب و هوایی در مناطقی از شوقان و روستا‌های طبر، دربند، ملاویس، قلی، قرجه، رباط و سنخواست ۳۵۰ هکتار از اراضی خود را به احداث تاکستان انگور اختصاص داده‌اند که سالانه هزار و ۴۰۰ تن از تولیدات این محصول در بازار‌های مختلف به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید 

محصولی جدید از تاکستان ها برای بازارهای جهانی

او  کشمش و شیره انگور را از دیگر محصولات این تاکستان‌ها عنوان کرد و افزود: شیره انگور برای تهیه حلوا و یا انواع کلوچه در اختیار کارگاه‌های تولیدی شهرستان قرار می‌گیرد.

 عباسیان  افزود : در سال ۹۹ مدیریت جهاد کشاورزی جاجرم تعداد ۲۳ هزار نهال گلدانی رقم ترکمن ۴ به صورت رایگان در بین کشاورزان توزیع کرد.

انتهای پیام/ه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت انگور تاکستان های انگور جهاد کشاورزی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد

محمدعلی اکبری، مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا گفت: ۸۵ خانوار در ۱۲ روستای این شهرستان کشت نیشکر به مساحت ۲۶ هکتار را آغاز کردند.

او با اشاره به استقبال مردم از فرآورده‌های نیشکر که محصولاتی ارگانیک است، افزود: سطح زیر کشت گیاه نیشکر امسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با بیان اینکه کشت نیشکر اردیبهشت هر سال آغاز و آذر ماه برداشت می‌شود.، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار طرح کشت تلفیقی صنوبر و نیشکر در بیش از ۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی صومعه سرا اجرا شده است.

به گفته اکبری، برای تجهیز کارگاه‌های نیشکرپزی، ۱۵ نیشکرکار برای دریافت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات از اعتبارات بنیاد برکت به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

او همچنین گفت: سال گذشته، نیشکرکاران صومعه‌سرایی، ۲۵ تن شکر سیاه به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تولید و به بازار مصرف عرضه کردند.

شهرستان صومعه سرا در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست