Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@23:42:48 GMT

بیانیه پمپئودرباره قطعنامه ضدایرانی

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۶۲۸۲

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به شکست قاطع قطعنامه پیشنهادی واشنگتن علیه ایران، مدعی شد که «قصور شورای امنیت در اقدام قاطع برای دفاع از صلح و امنیت بین‌المللی قابل توجیه نیست!» ناطقان:  «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به شکست قاطع قطعنامه ضد ایرانی آمریکا در شورای امنیت بیانیه‌ای صادر کرد.

پمپئو در این بیانیه مدعی شد: «شورای امنیت سازمان ملل متحد، مسئولیت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را به عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شورا، امروز در حفظ این مأموریت بنیادی شکست خورد. شورای امنیت قطعنامه‌ای معقول (!) برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ۱۳ ساله علیه ایران را رد کرد تا برای اولین بار در یک دهه گذشته، مسیر را برای اینکه اصلی‌ترین حامی تروریسم دولتی بتواند بدون محدودیت‌های سازمان ملل اقدام به خرید و فروش سلاح‌های متعارف کند هموار کرد».
وی در ادامه افزود که «قصور شورای امنیت در اقدام قاطع برای دفاع از صلح و امنیت بین‌المللی قابل توجیه نیست!»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «شورای امنیت درخواست مستقیم بسیاری از کشورهای خاورمیانه که خشونت ایران آنها را به مخاطره می‌اندازد، برای تمدید این تحریم‌های تسلیحاتی نادیده گرفت. ملل عرب و اسرائیل قویاً از تمدید این تحریم‌ها حمایت می‌کردند. هفته گذشته، ۶ عضو شورای همکاری خلیج فارس با یکدیگر متحد شده و از شورای امنیت خواستند این تحریم‌ها را تمدید کند. اسرائیل نیز از این شورا خواست همین کار را انجام دهد تا ایران نتواند زرادخانه تسلیحاتی‌اش را توسعه داده و آن را نوسازی کند».
پمپئو در ادامه ادعاهای خود افزود: «این کشورها می‌دانند که در صورت انقضای این تحریم‌ها ایران هرج و مرج و ویرانی بیشتری به بارخواهد آورد، اما شورای امنیت آنها را نادیده گرفت. با این حال، ایالات متحده هرگز دوستانش را در خاورمیانه که انتظار بیشتری از شورای امنیت داشتند، رها نخواهد کرد. ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد تا اطمینان پیدا کنیم این رژیم تروریستی از آزادی برای خرید و فروش سلاح‌هایی که قلب اروپا، خاورمیانه و فراسوی آن را تهدید می‌کند، برخوردار نخواهد شد».

این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا پیش از اعلام نتیجه رأی گیری شورای امنیت در وین، پایتخت اتریش گفته بود: «وقتی نتیجه [رأی گیری] شورای امنیت را ببینیم، تصمیم می‌گیریم که چطور به جلو حرکت کنیم. ما به هیچ عنوان قصد نداریم اجازه دهیم این تحریم تسلیحاتی منقضی شود».

گفتنی است که قطعنامه پیشنهادی و ضد ایرانی آمریکا در شورای امنیت با ۱۱ رأی ممتنع، دو رأی مخالف در برابر تنها دو رأی موافق از تصویب بازماند؛ اتفاقی که تلاش‌های چندماهه دولت آمریکا برای جلب حمایت کشورهای عضو شورای امنیت (دائم و غیردائم) از تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی علیه ایران را یکسره برباد داد.
منبع: مهر برچسب ها: بیانیه ، ایران ، قطعنامه ، واشنگتن ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بیانیه ایران قطعنامه واشنگتن ناطقان شورای امنیت تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ضدایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی

در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شده، آمده است: «ما حملات ۱۳ آوریل جمهوری اسلامی ایران و شرکای آن به اسرائیل را که شامل پرتاب چند صد موشک بالستیک، موشک کروز و پهپاد‌های تهاجمی علیه چندین هدف بود را به صراحت محکوم می‌کنیم. باید توجه داشته باشیم که این حمله گسترده می‌توانست باعث خسارت قابل توجه و تلفات جانی شود».

این بیانیه در تداوم فضاسازی‌ها علیه اقدام مشروع ایران می‌افزاید: «ما همچنین این واقعیت را محکوم می‌کنیم که تسلیحات پرتاب شده به سوی اسرائیل حریم هوایی چندین کشور منطقه را نقض کرده، جان مردم بی گناه آن کشور‌ها را به خطر انداخته و به نظر می‌رسد از حریم هوایی نزدیک اماکن مقدس در قدس عبور کرده است».

در بیانیه یادشده از مداخله ایالات متحده و متحدانش برای رهگیری موشک‌های ایران قدردانی شده و آمده است: «ما از تلاش‌ها برای جلوگیری از تشدید فوری خشونت در منطقه، به دنبال تلاش‌های هماهنگ برای دفاع در برابر حمله ایران استقبال می‌کنیم».

در بخش دیگری از این بیانیه ادعا شده است: «ما توقیف غیرقانونی یک کشتی تجاری با پرچم پرتغال در نزدیکی تنگه هرمز در ۱۳ آوریل را محکوم می‌کنیم و از ایران می‌خواهیم که کشتی و خدمه بین المللی آن را فورا آزاد کند. ما متذکر می‌شویم که حمله تشدید کننده ایران آخرین نمونه از اقدامات خطرناک و بی ثبات کننده این کشور و شرکای ستیزه جوی آن است که تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی است».

نویسندگان این بیانیه در پایان خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌ها شده و نوشته‌اند: ما همکاری دیپلماتیک خود را برای حل و فصل همه تنش‌ها در منطقه تقویت خواهیم کرد.

این بیانیه از سوی ایالات متحده، آلبانی، آرژانتین، استرالیا، اتریش، بلژیک، بلغارستان، کانادا، کرواسی، قبرس، چک، دانمارک، اکوادور، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، مولداوی، موناکو، مونته نگرو، هلند، نیوزیلند، نروژ، ایالات فدرال میکرونزی، پالائو، پاپوآ گینه نو، لهستان، پرتغال، جمهوری کره، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، اوکراین و بریتانیا صادر شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد
  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • بیانیه تند بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • بیانیه ضدایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا