Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:29:59 GMT

سطح زیر کشت زعفران در کرمانشاه به 470 هکتار می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۶۲۸۷

سطح زیر کشت زعفران در کرمانشاه به 470 هکتار می‌رسد

ایسنا/کرمانشاه معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای افزایش سطح زیر کشت زعفران در استان به 470 هکتار خبر داد.

دکتر سیدافشین صفوی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تا پایان سال گذشته 305 هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت زعفران رفته بود که قرار است امسال این سطح به حدود 470 هکتار برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 صفوی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان بجز شهرستان‌های مناطق گرمسیری امکان کشت زعفران فراهم است، گفت: هم اکنون کشت زعفران در استان کرمانشاه در حال انجام است و کشاورزان تا نیمه دوم شهریور ماه فرصت دارند، نسبت به کشت زعفران اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه شرایط کشت زعفران را برخورداری کشاورزان از اراضی آبی عنوان کرد و افزود: برای توسعه کشت زعفران هیچ محدودیتی در استان نداریم.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای کشت انواع با کیفیت زعفران در مزارع استان، گفت: در این راستا کارشناسان استان پس از بازدید از مزارع زعفران استانهای خراسان جنوبی، شمالی و رضوی، انواع با کیفیت و بدون آفت پیاز را برای کشت  به استان وارد کرده‌اند.

صفوی با بیان اینکه از متقاضیان کشت زعفران در استان حمایت می‌شود، گفت: متقاضیان کشت زعفران می توانند پیاز آن را با قیمت نیم بها دریافت کنند.

صفوی سپس زعفران تولیدی در استان کرمانشاه را در فهرست انواع مرغوب زعفران دانست و افزود: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته با تست‌های آزمایشگاهی زعفران تولیدی در استان جزو انواع  با کیفیت زعفران به شمار می‌رود که قابل رقابت با زعفران خراسان است.

وی گفت: برداشت زعفران در استان کرمانشاه از دهه اول آبان شروع و به مدت یک ماه ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زعفران كشت كرمانشاه زعفران در استان استان کرمانشاه کشت زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان

 جواد آخندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت صادرات زعفران افغانستان طی سال ۱۴۰۲ حدود ۶۷ تُن با ارزش ۴۹ میلیون دلار می‌باشد.

به گفته او، بیشترین صادرات زعفران افغانستان به کشورهای هندوستان، عربستان سعودی، اسپانیا، امارات متحده عربی، آلمان، آمریکا اندونزی، ترکیه و انگلستان صورت گرفته است‌.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان‌ افزود زعفران افغانستان دارای کیفیت عالی و در جهان مقام نخست را دارد.

از زمانی که کشت زعفران به عنوان جایگزین کوکنار از سوی نهادهای کمک‌کننده مطرح شد و کارزارهایی برای رشد تولید آن راه‌اندازی شد.

در افغانستان در سال‌های گذشته ولایت‌های هرات در غرب، بلخ، فاریاب و سرپل در شمال، قندهار و ارزگان در جنوب و دایکندی در مرکز افغانستان به ترتیب بیش‌ترین میزان تولید زعفران را داشته‌اند.

گفتنی است حدود ۹۰ درصد مجموع زعفران در افغانستان در ولایت هرات، تولید می‌شود.

در سال ۲۰۱۸ حکومت پیشین واردات زعفران و پیاز را با هدف حفظ جایگاه جهانی، پایداری کیفیت، ارزش‌افزایی و گسترش تولید زعفران افغانستان ممنوع کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده دامی و کشاورزی
  • این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید 
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • کشف یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان
  • یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان کشف شد
  • یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان کشف کرد
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • رشد ۲۰۰ هکتاری سالانه مزارع طلای سرخ در اصفهان