Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@07:13:34 GMT

آثار قتل در جسد سها رضانژاد دیده نشد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۶۲۹۴

آثار قتل در جسد سها رضانژاد دیده نشد

پزشکی قانونی پس از انجام آزمایش «دی‌ان‌ای» روی جسد کشف شده در ارتفاعات کردکوی، جسد را متعلق به سها رضانژاد، دختر طبیعت گرد تهرانی اعلام کرد.

قدس آنلاین: روزنامه ایران نوشت: هادی عزیززاده، دادستان عمومی و انقلاب کردکوی گفت: با توجه به اینکه جسد کشف شده به‌علت گذشت زمان دچار فساد نعشی شده بود باوجود برخی از متعلقات، امکان شناسایی چهره و معاینه ظاهری بدن وجود نداشت به‌همین خاطر دستور انجام آزمایش «دی‌ان‌ای» صادر شد و از پدر و مادر سها نمونه دریافت و پس از مطابقت با «دی‌ان‌ای» جسد کشف شده پزشکی قانونی اعلام کرد جسد متعلق به سها رضانژاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان کردکوی ادامه داد: البته درباره علت مرگ این دختر جوان نیز آزمایش‌هایی انجام و به آزمایشگاه پزشکی قانونی ارسال شده است که اعلام نتایج آن زمان بیشتری می‌برد.به ‌گزارش دادگستری گلستان، عزیززاده با بیان اینکه تحقیقات در این پرونده ادامه دارد، گفت: نیابت قضایی به دادستانی تهران برای تحقیق از اعضای تور که ساکن تهران هستند و تاکنون بازجویی نشده‌اند نیز صادر شده است.

در همین رابطه حسین زارعی، مدیرکل پزشکی قانونی گلستان نیز گفت: در بررسی اولیه نشانه‌ای از قتل در جسد «سها رضانژاد» پیدا نشد. این جسد پس ‌از انتقال به پزشکی قانونی توسط تیم تخصصی پزشکی قانونی مورد معاینه قرار گرفت و در کمترین زمان ممکن هویت جسد شناسایی شد.

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان تصریح کرد: به‌دلیل فاسد شدن بخش زیادی از جنازه، امکان بررسی دقیق علت مرگ بدون آزمایش وجود نداشت اما در بررسی‌های اولیه نشانه‌هایی از وقوع قتل پیدا نشد.«سها رضانژاد» دختر طبیعت گردی است که به همراه یک گروه ۳۴ نفره به ارتفاعات جهان نما در شهرستان کردکوی سفر کرده بود و از صبح جمعه ۲۰ تیر به طرز مرموزی ناپدید شد و جسد او پس از ۲۸ روز جست‌وجو در جنگل‌های شموشک در پایین دست این ارتفاعات پیدا شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سها رضا نژاد دختر طبیعت گرد پزشکی قانونی سها رضانژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های ایمنی پزشکی قانونی به شهروندان هنگام صاعقه

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان هنگام وقوع صاعقه توصیه هاییبه شهروندان اعلام کرد.

محمد مالمیردر این خصوص گفت: مسأله اصلی در هنگام بروز صاعقه این است که بدانیم در برابر این پدیده طبیعی و خطرات احتمالی آن چه کاری انجام دهیم؟ برای مثال هنگام بروز صاعقه اگر در نزدیکی پنجره بودید باید چه کاری انجام دهید؟ در گام نخست تمام پنجره‌های خانه و یا ساختاری که در آن پناه گرفته‌اید را به دقت ببندید. پس از آن فضاهای داخلی‌تر خانه را برای اقامت کوتاه مدت خود انتخاب کنید. اما چرا باید از نزدیک شدن به پنجره‌ها پرهیز کرد؟ جالب است بدانید که پنجره مسیری کاملاً مستقیم و در عین حال راحت را برای سفر صاعقه فراهم می‌آورد و احتمال خطر برای ساکنان افزایش خواهد یافت.

او تصریح کرد: اگر تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید خود را به یک پناهگاه امن برسانید، باید به هر طریقی احتمال وقوع آسیب را از بین ببرید. صاعقه معمولاً در ارتفاعات بالا با نزدیک‌ترین جسم برخورد می‌کند، پس اگر ممکن است به سوی طبقات پایین‌تر حرکت کنید و تا جایی‌ که می‌توانید ارتفاع را کاهش دهید همچنین از حضور در فضاهای باز که اجسام بلندتر از شما در آن وجود ندارد، خودداری کنید، از جمله مهمترین این گروه محیط ها می‌توان به زمین فوتبال اشاره کرد، از قرارگیری در معرض اجسامی مانند درخت و یا تیرهای برق به شدت خودداری کنید.

مالمیر توصیه کرد که به وسایل محافظت نشده مانند قطعات آهن و تیرهای فلزی بلند نزدیک نشوید، دستگاه‌های الکتریکی همراه خود را خاموش کرده و از درختان تک و بلند، تپه‌ها، تیرک‌ها، سیم برق هوایی، فنس‌ها، لوله‌های فلزی آب، مناطق و علف‌زارهای مرطوب و جویبارها و مکان‌های پرآب و رودخانه‌ها دور شوید و از آنها فاصله بگیرید.

اوبا تأکید بر اینکه ایستادن زیر درخت روی تپه هنگام صاعقه خطرناک‌ترین اقدام است، مطرح کرد: اگر در فضایی باز هستید و احتمال وقوع صاعقه را می‌دهید، پناهگاه‌های امن منطقه را شناسایی کنید، در واقع آینده‌نگری اصلی مهم برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی صاعقه به شمار می‌رود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان ادامه داد: همواره برای مقابله با شرایط بحرانی آماده باشید، یکی از جنبه‌های این آمادگی، در اختیار داشتن جعبه کمک‌های اولیه مجهز خواهد بود همچنین ممکن است طی وقوع صاعقه با قطع برق مواجه شوید از این رو بهتر است منابعی کمکی به همراه داشته باشید.

او اضافه کرد: برای آن که به یکی از مصدومان رعدوبرق کمک کنید، خود را در معرض خطر مستقیم قرار ندهید. بهتر است تا زمانی‌ که احتمال خطر جدی وجود دارد صبر کنید و یا مصدوم را به محلی ایمن انتقال دهید. جالب است بدانید که صاعقه ممکن است یک محل مشابه را چندین‌بار مورد اصابت قرار دهد.

مالمیر بیان کرد: چنانچه فردی دچار صاعقه‌زدگی شد، اطرافیان باید بلافاصله وضعیت علامت‌های حیاتی او را بررسی کنند و در صورتی که دچار ایست قلبی شده است، عملیات احیاء را انجام دهند، تماس با مراکز امدادی نیز برای انتقال سریع بیمار به بیمارستان باید انجام شود، زمان ایمن برای خروج از خانه، محل کار یا پناهگاه پس از فروکش کردن طوفان و رعدوبرق، نیم ساعت پس از شنیدن آخرین صدای رعد است.

او مطرح کرد: موضوع اصلی این است که عده زیادی از افرادی که دچار صاعقه‌زدگی می‌شوند، از این خطر جان سالم به درمی‌برند اما عده‌ای دیگر چندان خوش‌شانس نیستند و حتی پس از بازگشت به زندگی با احیای قلب امکان دارد در اثر هایپوکسی مغزی (دریافت کم اکسیژن به وسیله سلول‌های مغزی) یا خونریزی و ضایعه‌های متعدد شکمی جان خود را از دست دهند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به مرگ چوپان ۱۹ ساله‌ای در صحرای روستای کرفس بر اثر برخورد صاعقه با وی گفت: براساس اظهارات همراهان، دیروز صاعقه از سر این جوان وارد شده و از پای چپش خارج شده و از ناحیه ورودی و خروجی دچار سوختگی شدید شده بود.

وی به آمار برق‌گرفتگی در سال ۱۴۰۲ و جان‌باختن ۱۸ مرد و دو زن و مقایسه آن با سال ۱۴۰۱ و مرگ ۹ مرد اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه شاهد افزایش چشمگیر آمار برق‌گرفتگی در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است
  • پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • توصیه‌های ایمنی پزشکی قانونی به شهروندان هنگام صاعقه
  • خدمات محمود نجم‌آبادی به علم پزشکی
  • تفال به حافظ دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ یا رب آن آهوی مشکین به ختن بازرسان...
  • افزایش ۱۸ درصدی مصدومین ناشی از گزش سگ در مازندران
  • تشکیل هزار و ۴۰۳ پرونده حوادث کار در آذربایجان‌غربی
  • تشکیل ۱۴۰۳ پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان‌غربی
  • بررسی ۱۸۰۰ پرونده در آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان شمالی