Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-اسلامی از تحویل اولین واحدهای مسکن ملی در دو هفته آینده خبر داد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به طور طبیعی تمامی اقدامات از جمله تولید و عرضه مسکن و همچنین اخذ مالیات از خانه‌های خالی در جهت تعادل عرضه در بازار مسکن انجام می‌شود، گفت: هر سیاست و برنامه‌ریزی که تسهیل کننده در عرضه مسکن باشد می‌تواند زمینه ساز بهبود وضعیت این بازار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بازارهای موازی هم در حوزه بخش مسکن تاثیر گذار بوده و تحولاتی که در بورس و اقتصاد کشور طی چند ماه گذشته ایجاد شده است می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

او ادامه داد: سیاست‌های اقتصادی کشور همچنان پابرجاست و مدیریت و انتظام بخشی در این حوزه می‌تواند بر کاهش التهابات بخش مسکن تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه بخش دوم اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه کنترل بازار مسکن اجرای طرح اقدام ملی مسکن بوده است، تاکید کرد: تکمیل خانه‌های مسکن مهر حمایت از مستاجران و موجران از جمله سیاست‌هایی بوده که در این بازار اجرایی شد و  طبق زمان بندی تحویل واحدها صورت گرفته است.

برگزاری جشن اتمام پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرها

اسلامی در ادامه به تکمیل واحدهای مسکن مهر در شهرهای مختلف اشاره کرد، گفت: در بسیاری از شهرها جشن اتمام مسکن مهر را برگزار کرده ایم و همچنین به زودی اولین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن را در شهرهای مختلف به متقاضیان تحویل خواهیم داد.
او یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی سیاست مهم تولید و عرضه مسکن را در دستور کار خود قرار داده است و از سوی دیگر سیاست مدیریت و انتظام بخشی در کل کشور توانسته به این بازار کمک کند.

تحویل اولین واحدهای مسکن ملی تا دو هفته آینده

وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: امیدواریم  تا یک الی دو هفته آینده اولین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای مختلف به متقاضیان تحویل دهیم.
اسلامی همچنین در مورد بازار اجاره هم گفت: دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در جهت کاهش التهاب بازار اجاره سیاست‌های مختلفی را تدوین کرده و اجرای آن نقش موثری در این بازار داشته است.

تمدید قرارداد اجاره تا سه ماه بعد از پایان کرونا ادامه خواهد داشت

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمدید قرارداد اجاره تا سه ماه بعد از پایان کرونا ادامه خواهد داشت و هیچ موجری حق تخلیه واحد مسکونی مستاجران را ندارد، گفت: بزودی پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن آغاز می‌شود اگر شرایط پرداخت در این بازار فراهم بود پرداخت این تسهیلات در سال آینده هم ادامه خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اولین واحدهای راه و شهرسازی واحدهای مسکن وزیر راه مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه

داود منظور درباره اینکه آیا طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه دار می‌شود یا خیر توضیح داد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: با اطلاع رسانی‌هایی که انجام گرفت طرح کالابرگ بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفت و ما شاهد استقبال بیشتر مردم از این طرح هستیم. تامین منابع کالابرگ به خوبی توسط دولت انجام گرفته است. در این مرحله که از بهمن ماه شروع و تا اردیبهشت ادامه دارد در این مرحله منابع به صورت کامل تامین شده است.

او افزود: برای ادامه طرح کالابرگ در بودجه سال ۱۴۰۳ پیش بینی‌هایی کردیم که در مجلس درحال رسیدگی است. با توجه به کمکی که طرح کالابرگ به ۷ دهک اول می‌کند علاقمند هستیم که این طرح را ادامه دهیم.

منظور در ادامه در تشریح جزئیات یارانه‌ها در بودجه سال ۱۴۰۳ توسط ریاست سازمان برنامه و بودجه نیز اظهار کرد: یکی از نقش‌های مهمی که دولت ایفا می‌کند، توجه به اقشار آسیب پذیر و سفره و معیشت مردم در قالب باز توزیع درآمد یا یارانه‌هایی است که پرداخت می‌شود، طبیعی است که در قالب‌های مختلفی در بودجه به این موضوع پرداخته می‌شود و بخش مهمی از منابع کشور، صرف باز توزیع و یارانه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه کل تبصره ۸ امسال که موضوع هدفمندی یارانه‌ها را دنبال می‌کند، افزود: منابعی که دولت از فروش بنزین، گازوئیل، صادرات فرآورده‌های نفتی به دست می‌آورد، صرف باز توزیع به خود مردم می‌شود؛ به این معنا که عملاً منابع حاصل از بخش نفت و گاز ما که در فروش انواع حامل‌های انرژی حاصل می‌شود، عیناً در قالب تبصره ۸ یا قانون هدفمندی یارانه‌ها به مردم بازپرداخت می‌شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: یکی از انواع پرداخت‌ها، یارانه‌های نقدی است که بخش بزرگی از جامعه این یارانه‌های نقدی را دریافت می‌کنند که برخی ۳۰۰ هزار یا ۴۰۰ هزار تومان در ماه حسب آزمون وسع دریافت می‌کنند که کل منابع آن، ۳۳۰ هزار میلیارد تومان در سال است.

وی تصریح کرد: برای کمک هزینه‌های معیشتی ویژه افراد کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز هر ماه بالغ بر ۵ همت پرداخت می‌شود در حالی که سال گذشته مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی ۴۰ درصد رشد کرد که امسال نیز مجدد، ۳۰ درصد رشد کرده است تا این گروه خاص مورد توجه قرار گیرند.

منظور گفت: اقدام دیگر کالابرگ است که هدف آن عدم احساس افزایش قیمت ۱۱ قلم کالای اساسی در سفره مردم است که به ۷ دهک به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود؛ ضمن اینکه مجموعه یارانه‌هایی که در سایر قالب‌ها داده شده و به سفره مردم ختم می‌شود که یارانه خرید تضمینی گندم و آرد و نان است که ۲۰۰ همت در سال جاری بابت این امر هزینه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی مشخص شد | برنامه ادامه مسابقات
  • حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی مشخص شد/ برنامه ادامه مسابقات
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • ۷ هزار و ۱۷۹ قطعه‌زمین در روستا‌های مهاباد آماده تحویل به متقاضیان مسکن است
  • پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی
  • همه درخواست‌های وام‌های دانشجویی دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پرداخت شد
  • تحویل ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • درخواست «مهریه» یک ماه بعد از ازدواج