Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@17:29:32 GMT

چه ترکیبات گیاهی برای درمان کرونا در طب سنتی استفاده می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۶۵۰۰

چه ترکیبات گیاهی برای درمان کرونا در طب سنتی استفاده می‌شود؟

‍‍‍‍‍‍

به عنوان یک پزشک طب کلاسیک میگویم افتخاری که ما باید در طب سنتی از آن یاد کنیم این است که ما همان نسخه‌هایی که از روز دوم اسفند، زمانی که با نخستین بیماران کرونایی مواجه شدیم، تجویز می‌کردیم، همچنان از همان نسخه با تغییرات بسیار کوچک استفاده می‌کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر "محمد فصیحی دستجردی" پزشک متخصص عفونی و متخصص طب سنتی در برنامه "انارستان" درباره تغییر رفتار ویرس کرونا اظهار کرد: طب سنتی علائم رفتارهای بدن را نسبت به عفونتها و بیماریهای مختلف توضیح میدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طب سنتی می‌گوید بیماری در فصلهای مختلف تغییر حالت می‌دهد مثلا آبله مرغان در بهار که دارای مزاج گرم و تر است و در کودکان که دارای مزاج گرم و تر هستند، بروز می‌کند اما همین بیماری به اسم زُنا در بزرگسالان و در فصل پاییز بوجود می‌آید که مزاج فصل، سرد و خشک است و افراد مسن نیز دارای مزاج سرد و خشک هستند.

فصیحی دستجردی ادامه داد: کرونا در فصل بهار به شکل کاوازاکی که نوعی بیماری پوستی بود خودش را نشان داد و ما همان موقع اعلام کردیم که جای نگرانی نیست زیرا که ویروس همان ویروس است و فقط با توجه به تغییر فصل، علائم جدید از خودش نشان داده است.

این متخصص عفونی تصریح کرد: من به عنوان یک پزشک طب کلاسیک میگویم افتخاری که ما باید در طب سنتی از آن یاد کنیم این است که ما همان نسخه‌هایی که از روز دوم اسفند، زمانی که با نخستین بیماران کرونایی مواجه شدیم، تجویز می‌کردیم، همچنان از همان نسخه با تغییرات بسیار کوچک استفاده می‌کنیم؛ فقط چون در این فصل، این ویروس علائم گوارشی می‌دهد، داروهای گیاهی گوارشی نیز  تجویز می‌کنیم.

وی گفت:زنجبیل، سرخارگل و زفا، داروهایی هستند که از همان ابتدای ظهور این ویروس در پروسه درمان مورد استفاده قرار گرفته‌اند و همچنان نیز با توجه به تغییر فصل با کمی تغییرات جزئی، تجویز می‌شوند.

فصیحی متذکر شد: ما پروتکلها را به وزارت بهداشت دادیم و مجوز اخلاق این داروها را هم گرفتیم و برای بیمارانمان هم تجویز کردیم همچنین مقاله‌های زیادی برای مجلات مختلف ارسال کردیم که مورد قبول آنها قرار گرفت اما ممکن است سال ها طول بکشد تا در نوبت چاپ قرار بگیرند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در ایران واکسن کرونا ساخته می‌شود، گفت: ما به جوانهای خودمان اعتماد داریم یعنی به تمام افرادی که در شرکت‌های دانش بنیان کار میکنند اعتماد کامل داریم؛ اگر در طب سنتی هم به واکسن تاخته می‌شود، منظور واکسنهای وارداتی و مشکوک است؛ مافیای دارو در جهان بسیار عظیم است و این باعث شده تا بسیاری از پزشکان به اثربخشی و عوارض آنها بدبین باشند.

فصیحی دستجردی ادامه داد: ما در کرونا ایمنی‌بخشی نداریم یعنی اگر کسی مبتلا به کرونا شود، ممکن است چند ماه بعد نیز دوباره مبتلا شود مانند کزاز که اگر فردی یک بار کزاز بگیرد، باز هم ممکن است به این بیماری مبتلا شود.

این متخصص عفونی تصریح کرد: برای ساختن واکسن کزاز، آنتی ژن کزاز را با یک پروتئین بزرگتر ترکیب کردند که این باعث می‌شود تا بدن بیشتر تحریک شود و مدتها به این بیماری مبتلا نشود؛ کرونا نیز به همین صورت است و آنتی بادی که در بدن ایجاد می‌کند دو تا سه ماه تاثیرگذار است و پس از آن احتمال ابتلا افزایش می‌یابد.

وی متذکر شد: اما آنفولانزا، ویروسی است که ژن آن دائم تغییر می‌کند؛ این مسئله باعث می‌شود تا ساخت واکسن آنفولانزا امکانپذیر نباشد اما ژن کرونا تغییر نکرده و اگر با یک پروتئین بزرگتر ترکیب شود، میتواند بدن را در مقابله با ابتلا به این ویروس مقاوم کند.

آنتی بادی چگونه کرونا را درمان میکند

فصیحی تصریح کرد: وقتی فردی بدنش با ویروس تماس پیدا می‌کند، آنتی بادی در بدن او بالا می‌رود؛ با اهدای پلاسما، بخش آنتی بادی را از خون جدا می‌کنند و به فرد مبتلا تزریق می‌کنند؛ این عمل باعث می‌شود تا آنتی بادی با ویروس مقابله کرده و آن را از بین ببرد اما همانطور که گفته شده، این درمان دائمی نیست و احتمال ابتلا همچنان وجود دارد؛ نکته قابل توجه، هزینه بالای این روش درمانی است که بسیار زیاد است در حالی که نسخه‌های درمانی طب سنتی با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر قادر به درمان این بیماری هستند.

زنجبیل چطور به درمان کرونا کمک می‌کند؟

وی متذکر شد: از آنجا که مزاج این ویروس سرد است، ما برای درمان بیماران کرونایی از "زنجبیل" استفاده کردیم و تحقیقات علمی بسیار زیادی درباره این گیاه انجام شده است. 

فصیحی دستجردی افزود: خواص زنجبیل در درمان بیماریهای ریوی است؛ به همین دلیل است که از گیاهان دیگری که مزاج گرم دارند استفاده نشده است؛ اثربخشی زنجبیل خارج از اثربخشی مزاجی آن است و اگر بیماری، دچار خارش شود، با عرق شاهتره کمی مزاج او را تعدیل می‌کنیم.

این متخصص عفونی تصریح کرد: در درمان کرونا مصرف زنجبیل به‌صورت حب صورت میگیرد زیرا دمنوش زنجبیل حساسیت ایجاد می‌کند؛ خصوصا در تابستان که تشدید هم می‌شود.

در حل حاضر، فصل سوم "انارستان" روزهای زوج ساعت 19 از شبکه افق در حال پخش است؛ این برنامه در حوزه سلامت مسائل را از منظر طب سنتی به بحث و گفت‌وگو می‌نشیند.

علت ایجاد "فیبروم رحمی" چیست+ راهکار درمانی طب سنتیچند نکته درباره "کرونا" از نگاه طب سنتیدلایل "سردمزاجی جنسی" از منظر طب سنتی+ راهکار درمانیآشنایی با یک روش مجرب طب سنتی برای "سم‌زدایی و پاکسازی بدن"درمان "دیسک و سیاتیک" با استفاده از "غمز و دلک" در حوزه طب سنتیتدابیر ویژه طب سنتی برای درمان "غلظت خون" + نسخه‌های تغذیه‌اینشانه‌های "غلظت خون" از نگاه طب سنتی را بشناسید

انتهای پیام/

Rsaadati/P/S2,24,1302/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا طب سنتی بیشتر بخوانید... علت ایجاد "فیبروم رحمی" چیست+ راهکار درمانی طب سنتی چند نکته درباره "کرونا" از نگاه طب سنتی دلایل "سردمزاجی جنسی" از منظر طب سنتی+ راهکار درمانی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... علت ایجاد "فیبروم رحمی" چیست+ راهکار درمانی طب سنتی چند نکته درباره "کرونا" از نگاه طب سنتی دلایل "سردمزاجی جنسی" از منظر طب سنتی+ راهکار درمانی واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا طب سنتی پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ انفجار و آتش‌سوزی شدید در ساختمان ۴ طبقه در خیابان فخر رازی + فیلم و تصاویر ۲ وزارت آموزش و پرورش با کمبود ۳۰۰هزار نیروی انسانی مواجه است ۳ همه چیز درباره تشکیل کلاس مدارس از ۱۵ شهریور در سه وضعیت قرمز، زرد و سفید ۴ دلیل ایجاد صف وصول مهریه و راهکار کاهش مراجعات از زبان رئیس سازمان ثبت اسناد ۵ آغاز فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور با حضور زوج و فرد دانش‌آموزان ۶ آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۶۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته ۷ فروش ۳ ملک به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان با اسناد جعلی ۸ واژگونی کامیونت حامل میلگرد در زیرگذر آزادی مهمترین اخبار اجتماعی نامه نمکی به مردم ایران: الگویی بی‌‌بدیل از شور آمیخته با شعور حسینی ارائه کنیم چه ترکیبات گیاهی برای "درمان کرونا در طب سنتی" استفاده می‌شود؟ آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای ۶۳۰۰۰ هندی در ۲۴ ساعت گذشته +جدول تغییرات دانش‌آموزان با لباس رسمی در کلاس مجازی حاضر شوند مهمترین اخبار تسنیم دیپلمات روس: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شکست سنگین مواجه شد سخنگوی وزارت خارجه: دیپلماسی فعال ایران، آمریکا را برای چندمین بار شکست داد برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌اقشار آسیب‌پذیر ‌/ طرح ‌کارت‌های اعتباری ‌هفته آینده ‌در مجلس ارائه می‌شود‌ نامه نمکی به مردم ایران: الگویی بی‌‌بدیل از شور آمیخته با شعور حسینی ارائه کنیم تاکید آمریکا بر لزوم اجرای «مکانیزم ماشه»/ هشدار ایران درباره استفاده از مکانیزم بازگشت خودکار تحریم‌ها درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا طب سنتی ویروس کرونا طب سنتی نگاه طب سنتی منظر طب سنتی درمانی طب سنتی راهکار درمانی متخصص عفونی درمان کرونا طب سنتی همان نسخه آنتی بادی ما همان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندروم پس از کرونا چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، معمولاً افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند ظرف چند هفته بهبود می‌یابند. اما بعضی از افراد، حتی کسانی که علائم زیادی ندارند و بیماری‌شان خفیف است ممکن است علائمی داشته باشند که پس از مدت طولانی ادامه پیدا کند. این مشکلات گاهی سندرم پس از کرونا یا کووید طولانی مدت نام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: ویروسی که موجب بی‌خوابی می‌شود سندرم پس از کووید ۱۹

سندرم پس از کووید-۱۹ شامل انواع علائم جدید، برگشتی یا مداوم است که افراد بیش از چهار هفته پس از ابتلا به کووید-۱۹ تجربه می‌کنند. در بعضی افراد، سندرم پس از کووید، ماه‌ها یا سال‌ها طول می‌کشد؛ به گونه‌ای که در بعضی موارد باعث ناتوانی فرد می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که بین یک ماه تا یک سال پس از ابتلا به کووید-۱۹، از هر ۵ فرد ۱۸ تا ۶۴ ساله، حداقل یک نفر یک دچار مشکلاتی می‌شود که ممکن است ناشی از کووید باشد.

ضمن آنکه در میان افراد ۶۵ ساله و بالاتر هم اغلب از هر چهار نفر حداقل یک نفر دچار عوارض پس از بیماری می‌شود بیماری پزشکی دارد که ممکن است ناشی از کووید باشد.

دکتر مصطفی نوری‌زاده، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گروه بیوتکنولوژی در مورد ابتلای جدید افراد به کرونا می‌گوید: بیماری کرونا ویروس که از اواخر سال ۲۰۱۹ شروع شد تا امروز حدوداً موجب ابتلای ۷۰۴ میلیون نفر به این بیماری شده و در این بین نیز تقریباً ۷ میلیون نفر جان خود را از دست دادند.

به غیر از آنکه این بیماری از لحاظ روانی، سلامت و اقتصاد موجب مشکلاتی زیادی شد؛ این مشکلات همچنان هم ادامه دارند.


آلرژی بعد از کووید

به گفته این استاد دانشگاه یکی از عوارضی که تا به امروز در مورد آن صحبت نشده بوده به وجود آمدن آلرژی بعد از دوران کووید است. این نظریه را مطالعه‌ای که به تازگی در نیچر چاپ شد ثابت کرده است.

این مطالعه که در کشورهای کره جنوبی، ژاپن و انگلستان انجام شد و در آن ۲ میلیون نفر شرکت کردند ثابت کرد کووید ۱۹ موجب افزایش آلرژی در افراد شده است.

افزایش بیست درصدی ابتلا به آلرژی

دکتر نوری زاده می‌گوید: نتایج مطالعات نشان داد افرادی که در این ۴ سال به کرونا مبتلا شدند به میزان ۲۰ درصد بیشتر از دیگر افراد مشکلات آلرژی را تجربه کردند؛ یعنی ویروس کرونا احتمال به وجود آمدن آلرژی را ۲۰ درصد افزایش داده است.

یکی از مشکلات عمده‌ای که بعد از کووید به میزان قابل توجهی افزایش داشت آسم است؛ یعنی افرادی که قبلاً به کرونا مبتلا شده‌اند دو برابر بیشتر از افرادی که به کرونا مبتلا نشدند می‌توانند مشکلات آسم را تجربه کنند.

یکی از واکنش‌های آلرژیک نیز رینیت یا آبریزش بینی است. این مطالعه همچنین ثابت کرده احتمال اینکه افراد مبتلا به کرونا به رینیت مبتلا شوند ۲۵ درصد افزایش داشته است.

مشکلات دو برابری عوارض ابتلای سخت به کرونا

به گفته این استاد دانشگاه در حالت کلی افرادی که بعد از ابتلا به کرونا علائم شدیدتری را تجربه کردند نسبت به افرادی که علائم خفیفی داشته‌اند با احتمال ابتلای بیشتری به مشکلات آلرژیک مواجه شده‌اند. این نسبت در افرادی که علائم شدیدتری را تجربه کردند ۵۰ درصد و در افرادی که علائم خفیف‌تری را تجربه کرده‌اند ۱۴ درصد است.

تشکیل لخته و ابتلا به سکته

نتیجه دیگری که این پژوهشگران حاصل کردند این بود که تزریق واکسن توانسته به میزان قابل توجهی موجب کاهش واکنش‌های آلژیک بعد از کووید شود.

احتمال می‌رود این تأثیر به خاطر تحت تأثیر قرار گرفتن سلول‌های تی از سیستم ایمنی باشد که مطالعات بعدی این نظر را تأیید یا رد خواهند کرد. همچنین تشکیل لخته یا سکته نیز از عوارض دیگر ابتلا به بیماری کرونا به شمار می‌رود.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1227939 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • ستون gc چیست و انواع ستون gc کدام‌اند ؟
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم)
  • کاهش وزن سریع چه بلایی سرتان می‌آورد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟