Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، نشست یک روزه شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی با مسؤولان ارشد سه معاونت‌ فرهنگی و دانشجویی، آموزشی و پرستاری وزارت بهداشت برگزار شد و تمامی مسؤولان حاضر در جلسه بر اهتمام وزارت بهداشت برای رفع مشکلات دانشجویان در سه حیطه‌های صنفی رفاهی، آموزشی و پژوهشی تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست همچنین موضوعاتی چون پذیرش دانشجویان ایرانی در برخی دانشگاه‌های نامعتبر خارج از کشور و زمزمه‌های انتقال این دانشجویان به داخل، آخرین اطلاعات از برگزاری آزمون‌های علوم پزشکی و استخدام ۱۰ هزار نیروی پرستار در شهریور ماه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در ابتدای این نشست سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در چنین نشست‌های مشترک دانشجویان و مسؤولان معاونت‌های مختلف وزارت بهداشت، بسیار بهتر و با انگیزه‌ای چندین برابر می‌توان مطالبات دانشجویان را دنبال کرد، چراکه این مشکلات از جوانب مختلف احصاء شده، راه‌های رفع آن بررسی و نقش هر معاونت نیز به‌درستی مشخص می‌شود.

وی گفت: شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، دانشجویانی دغدغه‌مند هستند که تلاش دارند، مشکلات صنفی و رفاهی دانشجویان علوم پزشکی را برطرف کنند و مطالبه‌گر حقوق دانشجویان باشند. این عزیزان، مسؤولان آینده کشور هستند و روزی در جایگاه‌های مسؤولیتی ما تکیه خواهند زد و به دنبال استیفای حقوق دانشجویان خواهند بود.

در ادامه این نشست حمید اکبری قائم مقام معاونت آموزشی دکتر اکبری قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: این دوران، شرایط خاصی دارد و در این شرایط سند راهبردی آموزش برای ترم آینده در دست تدوین برای ابلاغ است که با توجه به موضوع کرونا باید برای مشخص کردن خیلی از موارد منتظر باشیم که چه وضعیتی پیش می‌آید.

وی درباره رایگان شدن هزینه اینترنت دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: بنا شد همین امروز پی‌گیری شود و به دنبال نتیجه هستیم؛ با توجه به صحبت‌های انجام‌ شده، پی‌گیری می‌کنیم تا سه سایت دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی رایگان شود.

آزمون علوم پایه و پره انترنی برگزار می‌شود/ منابع آزمون دستیاری در شرایط فعلی تغییری نخواهد یافت

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در ادامه درباره برگزاری آزمون علوم پایه و پره انترنی، گفت: تقویم آزمون‌ها را یک سال قبل اعلام کردیم ، که بر اساس این تقویم، آزمون علوم پایه و پره انترنی برگزار می‌شود.

وی گفت: برای آزمون دستیاری هنوز تصمیم نگرفته‌ایم که این آزمون این طرف سال یا آن طرف سال برگزار شود. البته از مرکز سنجش خواسته‌ایم که پیش نویس آن را تهیه کند. درباره دستیاری، دبیرخانه تخصصی پزشکی عمومی و سنجش باید اعلام نظر کنند، زیرا این آزمون بنا بود دوم اسفندماه ۹۸ برگزار شود که تا اردیبهشت ۹۹ به تعویق افتاد.

اکبری اظهار داشت: در برخی رشته‌ها مانند زنان و روانشناسی مصاحبه داریم که باید انجام شود تا در مردادماه معرفی شوند؛ برخی رشته‌ها نیز ریزش و جابه‌جایی دارند که نیاز به تکمیلی هست. اگر بنا باشد آزمون دستیاری آینده در اسفندماه برگزار شود، رفرنس‌ها به هیچ عنوان تغییری پیدا نخواهد کرد زیرا فرصتی برای این کار وجود ندارد. پس منابع با اوضاع و احوال فعلی تغییری نمی‌کند، مگر با اعلام قبلی.

آزمون دستیاری دندانپزشکی برگزار می‌شود

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با بیان این‌که آزمون دستیاری دندانپزشکی در زمان تعیین شده برگزار می‌شود و به تعویق نخواهد افتاد، اظهار کرد: قطعا آزمون علوم پایه و پره انترنی برگزار خواهد شد و تغییر زمان آن کمکی نخواهد کرد؛ این آزمون برای کسانی که باید در اسفندماه امتحان می‌دادند و به دلایلی موفق نشدند، باید در شهریورماه برگزار شود. دانشجویی که اکنون نمی‌خواهد آزمون بدهد، می‌تواند دو ماه دیگر در آزمون آبان‌ماه شرکت کند.

اکبری ادامه داد: از سوی معاون آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده که گذراندن واحد طب سنتی برای آن دسته از دانشجویانی که در مرحله فارغ‌التحصیلی قرار دارند، اجباری نیست. به بیان دیگر دانشجویان ترم آخر، از گذراندن واحد طب سنتی معاف هستند.

انتهای پیام/

31 / 320 قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت آزمون‌ علوم پزشکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت بهداشت آزمون علوم پزشکی قائم مقام معاونت آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی آموزشی وزارت بهداشت آزمون دستیاری برگزار می شود برگزار شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم

 دکتر محمود پرهام معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم با اعلام این خبر گفت: طی حکمی از سوی دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی با راه‌اندازی رشته اخلاق پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد با ظرفیت ۵ دانشجو از مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ موافقت به عمل آمد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان جذب دانشجویان رشته اخلاق پزشکی از مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ افزود: این دانشجویان در مقطع روزانه در دانشکده سلامت و دین مشغول به تحصیل خواهند شد.

دکتر پرهام در پایان یادآورشد: به‌طورکلی جذب دانشجویان بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت به‌صورت روزانه،ظرفیت  مازاد و پردیس بین‌الملل در دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌پذیرد که در مقطع کارشناسی ارشد رشته تحصیلی اخلاق پزشکی نیز که در سال جاری برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی قم پذیرش دانشجو خواهیم داشت، به‌صورت روزانه این کار انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد
  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور
  • افتتاح مرکز بهداشت شهرستان زارچ
  • اجتماع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حمایت از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی
  • انتصاب دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • دانشجوی گنابادی پژوهشگر برجسته کمیته تحقیقات وزارت بهداشت شد
  • تجلیل ازدندانپزشکان شاغل در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • یک انتصاب جدید در معاونت آموزشی وزارت بهداشت
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت پرستاری و مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت