Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@16:24:44 GMT

رقم خوردن سنگین ترین شکست اروپایی بارسلونا

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۶۶۹۷

رقم خوردن سنگین ترین شکست اروپایی بارسلونا

خبرگزاری آریا- بایرن مونیخ سنگین ترین شکست اروپایی بارسلونا را در شبی که برای اولین بار 8 گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند، رقم زد.
به گزارش آریا، بایرن مونیخ موفق شد در مرحله یک چهارم نهایی فصل 2019/20 لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه 8-2 از سد بارسلونا عبور کند، تا یک نتیجه تاریخی به نام خود ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارسلونا سنگین ترین شکست خود در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد. این تیم برای اولین بار در 257مین بازی اش در این رقابت ها 5+ گل دریافت می کند.
بارسلونا برای اولین بار است که در یک مسابقه اروپایی 7 گل یا بیشتر دریافت می کند. این تیم در جریان جام فیرز کاپ در تاریخ 8 سپتامبر 1962 با نتیجه 6-2 مغلوب والنسیا شده بود و در جریان جام یوفا در تاریخ 17 مارس 1976 با نتیجه 5-4 مغلوب لفسکی صوفیه شد. بارسلونا برای اولین بار است که چهار گل در نیمه اول یک مسابقه لیگ قهرمانان اروپا دریافت می کند. بارسلونا برای اولین بار در 69 سال گذشته، در 31 دقیقه ابتدایی یک دیدار رسمی 4 گل دریافت می کند. آخرین بار در ژانویه 1951، رئال مادرید طی 29 دقیقه ابتدایی با هت تریک نارو و گل پاهینیو چهار بار دروازه بارسلونا را گشوده بود.
بارسلونا برای ششمین بار در طول تاریخش 8+ گل در یک مسابقه دریافت کرد. بارسلونا برای اولین بار طی 74 سال اخیر در یک مسابقه رسمی 8 گل دریافت می کند. آخرین بار این تیم در مرحله یک هشتم نهایی کوپا دل ری در سال 1946 با نتیجه 8-0 مغلوب سویا شده بود. سنگین ترین شکست در یک مسابقه از مرحله یک چهارم نهایی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به نام بارسلونا ثبت شد. البته منچستریونایتد نیز در فصل 2006/07 موفق شده بود آاس رم را در یک مسابقه با نتیجه 7-1 شکست دهد. همچنین در مجموع دو مسابقه رئال مادرید موفق شده بود با نتیجه 8-2 از سد آپوئل در فصل 2011/12 عبور کند.
بارسلونا برای اولین بار از آوریل 1951، در یک مسابقه رسمی با اختلاف 6 گل شکست می خورد. آخرین بار این در مسابقه لیگ مقابل اسپانیول با نتیجه 6-0 شکست خورده بود. بارسلونا 5 دیدار از 9 دیدار اخیر خارج از خانه اش در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا را باخته است، که 5 بازی با باخت های عجیبی همراه بوده است. شکست های 4-0 مقابل پاری سن ژرمن، 3-0 مقابل یوونتوس، 3-0 مقابل آاس رم، 4-0 مقابل لیورپول و 8-2 مقابل بایرن مونیخ توسط این تیم رقم خورده است. بارسلونا برای اولین بار از فصل 2007/08 بدون کسب حتی یک جام به کار خود پایان می دهد.
بایرن مونیخ برای اولین بار 8 گل در یک مسابقه لیگ قهرمانان اروپا به ثمر می رساند. بایرن مونیخ در 9 سال اخیر دروازه 4 تیم را 8 بار باز کرده بود که سهم سن پائولی (2011) یک بار و سهم هامبورگ (2013، 2015، 2017) سه بار بوده است. بایرن مونیخ اولین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است که در یک مسابقه مرحله حذفی 8 گل به ثمر می رساند. بایرن مونیخ به اولین تیمی بدل شد که در 31 دقیقه ابتدایی یک مسابقه مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا 4 گل به ثمر می رساند. رکورد قبلی نیز در اختیار بایرن مونیخ بود که موفق شده بود چهار گل در 36 دقیقه ابتدایی دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی فصل 2014/15 مقابل پورتو به ثمر رساند.
بایرن مونیخ در تمامی 9 دیدارش در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا موفق به کسب برد شده و جمعاً 39 گل به ثمر رسانده است. این بیشترین تعداد گل به ثمر رسیده توسط بایرن مونیخ در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا است. بایرن مونیخ در 28 دیدار اخیر رسمی اش 27 برد و 1 تساوی کسب کرده است. بایرن مونیخ در 6 دیدار اول تحت هدایت هانسی فلیک در لیگ قهرمانان اروپا 26 گل به ثمر رسانده است، که این تعداد گل حداقل 5 گل بیشتر از هر مربی دیگری در 6 دیدار ابتدایی اش در لیگ قهرمانان اروپا است.
بایرن مونیخ 155 گل در تمامی رقابت های فصل 2019/20 به ثمر رسانده، تا رکورد جدیدی در تاریخ باشگاه ثبت شود. رکورد قبلی با 152 گل در فصل 1972/73 بود. در فصل 2012/13 که بایرن مونیخ موفق به کسب سه گانه شده بود، 151 گل به ثمر رسانده بود. بایرن مونیخ با کسب 6 برد مقابل بارسلونا (از 9 بازی) بیشتر از هر حریفی این تیم را در لیگ قهرمانان اروپا شکست داده است. چلسی (4 برد از 14 بازی)، میلان (4 برد از 15 بازی) و پاری سن ژرمن (3 برد از 10 بازی) در رده های بعدی قرار دارند.
تعداد گل های بایرن مونیخ مقابل بارسلونا (8) بیشتر از تعداد شوت های بارسلونا مقابل بایرن مونیخ (7) بود. بایرن مونیخ برای بیستمین بار راهی مرحله نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا/لیگ قهرمانان اروپا شد. فقط رئال مادرید (29) آمار بهتری نسبت به این تیم دارد. بایرن مونیخ تنها تیم باقیمانده لیگ قهرمانان اروپا است که موفق به کسب قهرمانی مسابقات شده است. سایر تیم ها حتی طعم حضور در فینال را نچشیده اند. هشت بازیکن بایرن مونیخ موفق شدند مقابل بارسلونا پاس گل به نام خود ثبت کنند. روبرت لواندوفسکی، سرژ گنابری، لئون گورتسکا، یاشوا کیمیش، آلفونسو دیویس، فیلیپه کوتینیو، توماس مولر و لوکاس هرناندز در زمینه گل سازی موفق بودند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بارسلونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانس کم نویر برای بازی در دِرکلاسیکر

دروازه‌بان آلمانی بایرن مونیخ بعید است به دِرکلاسیکر پیش رو برسد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال بایرن مونیخ در حالی خود را آماده بازی روز شنبه (11 فروردین) با دورتموند در هفته بیست‌وهفتم بوندس‌لیگای آلمان می‌کند که به نظر می‌رسد برای این بازی دروازه‌بان کهنه‌کارش را در اختیار نخواهد داشت. نویر 37 ساله که پس از پایان مسابقات جام جهانی 2022 قطر، در تعطیلات زمستانی در حالی که در حال اسکی کردن بود دچار شکستگی از ناحیه پا شد و همین باعث شد تا بیش از 10 ماه به دور از میادین فوتبال باشد، اخیراً توسط یولیان ناگلسمان به اردوی تیم ملی فوتبال آلمان دعوت شد که این اولین حضور او در ترکیب مانشافت پس از آن مصدومیت به شمار می‌رفت، اما او روز چهارشنبه هفته گذشته در تمرینات دچار پارگی فیبر عضلانی در ناحیه عضله‌ نزدیک‌کننده پای چپ شد و بازی‌های دوستانه آلمان با فرانسه و هلند را از دست داد.

نشریه آلمانی «کیکر» در تشریح وضعیت دروازه‌بان بایرن مونیخ گزارش داد؛ روند ریکاوری نویر خیلی خوب پیش‌ می‌رود و او در این زمینه پیشرفت داشته است، اگرچه بعید به نظر می‌رسد که بتواند در دِرکلاسیکر روز شنبه، بایرن مونیخ را در مصاف با بوروسیا دورتموند همراهی کند. کادر فنی بایرن مونیخ نمی‌خواهند در مورد استفاده از دروازه‌بان آلمانی خود هیچگونه ریسکی کنند و قصد دارند به او زمان کافی بدهند تا به طور کامل ریکاوری کند و برای بازی‌های باقیمانده فصل با صد درصد آمادگی در دسترس باشد. در ادامه این گزارش آمده است؛ انتظار می‌رود اسون اولرایش در بازی شنبه درون دروازه بایرن بایستد و نهمین بازی‌اش برای بایرن مونیخ در فصل جاری را به انجام برساند.

واکنش گوندوگان به احتمال پس دادن بازوبند کاپیتانی آلمان به نویر

بایرن مونیخ در حال حاضر با 60 امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا ایستاده است و با بایرلورکوزن صدرنشین 10 امتیاز اختلاف دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایرن در حق ستاره‌اش بی‌انصافی می‌کند
  • توافق بایرن و توخل برای فسخ قرارداد
  • ایجنت آلفونسو دیویس: بایرن مونیخ در حق ما بی‌انصافی کرد
  • توافق توخل و بایرن بر سر جزییات فسخ قرارداد
  • توصیه اسطوره بایرن به ژابی آلونسو: به لیورپول نرو
  • بازگشت هری کین به ورزشگاه تاتنهام با پیراهن بایرن مونیخ
  • اشتیاق هانسی فلیک برای هدایت بارسلونا؛ از مشورت با گواردیولا تا تحقیقات گسترده میدانی!
  • بایرن مونیخ آماده انتقال کریس فوریش
  • ستاره بایرن: به جدایی فکر هم نمی‌کنم
  • شانس کم نویر برای بازی در دِرکلاسیکر