Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@06:19:36 GMT

(تصاویر) فقیرترین محله بیروت پس از انفجار

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۶۸۱۰

در یکی از فقیرنشین ترین محله های بیروت مردم متاثر از وقوع انفجار آسیب های زیادی دیده اند.

به گزارش فرارو، محله کارانتینا در نزدیکی بندر بیروت قرار دارد. در اینجا همه یکدیگر را می شناسند. آنها می گویند شدت انفجار در عرض چند ثانیه همه چیز را ویران کرد. این انفجار نسبت به جنگ 15 ساله خسارات بیشتری وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانه های فرسوده این محله فقیرنشین تخریب شده و ساکنان آن در خیابان یا در خانه های بدون در و پنجره مانده اند.

خسارت‌های ناشی از انفجار بندر بیروت در مجاورت این بندر به‌طور قطعی محاسبه نشده است؛ اما هزینه آن میان 3 تا 5 میلیارد دلار تخمین زده شده است و پیش‌بینی می‌شود که حجم این خسارت بیشتر نیز باشد، به‌ویژه اینکه انفجار مناطق دور از بیروت و مناطق مجاور بندر بیروت آسیب‌زده را شامل می‌شود که همه این خسارت‌ها با فضای مبهمی درباره موضوع بیمه جبران خسارت و تأمین اعتبار برای ترمیم و بازسازی همراه است.

مارون حلو رئیس سندیکای پیمانکاران در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد گفت که روند بررسی خسارت‌های ناشی از انفجار بیروت در مجاورت این مناطق نیاز به وقت و تلاش از طرف تیم‌های ذی‌ربط دارد و در ادامه افزود بیروت به‌منظور انجام یک بررسی جامع از مناطق آسیب‌دیده از جمله بندر بیروت، الاشرفیه، مار میخائیل و کارانتینا به چند بخش تقسیم شده است.

بر اساس گزارش مارون حلو اطلاعات اولیه حاکی از آن است که تعداد ساختمان‌های آسیب‌دیده تا امروز، حدود 40 هزار ساختمان شامل 200 هزار واحد آپارتمان تخمین زده می‌شود. این هزینه بین 3 تا 5 میلیارد دلار متغیر است، در حالی که هزینه‌های ترمیم آپارتمان‌ها کمتر از 2 میلیارد دلار نخواهد بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انفجار بیروت فقیر لبنان نیترات آمونیوم لبنان بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان

در پی بارش‌های سیل‌آسا در استان یزد در بسیاری از شهرستان‌ها و نقاط استان سیل جاری شد، به زیرساخت‌های جاده‌ای استان خسارت زد و شش محور استان نیز مسدود شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، باران‌های سیل‌آسای روز و شب گذشته در بیشتر مناطق استان یزد، سبب بروز سیل در بیشتر مناطق شده و سبب مسدودی راه‌ها و خسارت به زیرساخت‌ها شده است؛ این بارش‌های رگباری هم‌اکنون در شهر یزد و بسیار از مناطق استان در حال وقوع است.

هواشناسی استان یزد از تداوم بارش‌ها تا فردا خبر داد و اعلام کرد که تاکنون بیشترین میزان بارش مربوط به تفت با ۶۴ و ۷ دهم میلیمتر بارش بوده است و مناطق شرقی استان شامل شهرستان‌های بافق، بهاباد و قسمت شرقی اردکان بارش‌های شدیدتری را تجربه می‌کنند.

جاری شدن سیل در جاده خضرآباد استان یزد سیل روستای هامانه دهستان کذاب جاری شدن سیل در محدوده پروژه باند دوم یزد طبس

کد خبر 747477

دیگر خبرها

  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • خسارت باد شدید به برخی از مناطق استان ایلام
  • جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان
  • ابعاد ورشکستگی رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی