Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:51:45 GMT

استان قزو ین به ۱۰۰ دستگاه دیالیز نیازمند است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۶۸۴۷

استان قزو ین به ۱۰۰ دستگاه دیالیز نیازمند است

فاطمه اشدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیماران خاص در استان دچار مشکلات زیادی اعم از درد و رنج ناشی از بیماری، تأمین هزینه‌های سنگین درمان، کمبود دارو و تجهیزات مدرن پزشکی مواجهند که به دلیل محدودیت‌های اعتباری دولت برای جبران بخشی از این نیازها به مشارکت خیرین بسیار نیاز داریم.

وی تصریح کرد: بیماران کلیوی در استان هم از مشکلات ناشی از در نوبت بودن دریافت کلیه، هزینه‌های سنگین درمان و نبود دستگاه‌های مدرن و به تعداد کافی در همه مناطق مواجهند که انتظار داریم با کمک خیرین بتوانیم این مشکلات را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین یادآور شد: در استان قزوین حدود ۱۰۰ دستگاه دیالیز داریم فرسوده شده و برای ارائه خدمات مناسب به بیماران کلیوی باید همه این دستگاه‌ها نوسازی و جدید شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تشدید تحریم‌ها ورود دستگاه‌های دیالیز هم محدود شده و مشکلات بیشتری برای بیماران ایجاد شده و با تلاش فراوان اخیراً ۵ دستگاه جدید خریداری شده و وارد چرخه خدمت رسانی قرار خواهد گرفت.

اشدری تصریح کرد: در این میان افراد خیری هستند که آمادگی دارند در صورت تخصیص ارز دولتی با خرید و اهدای دستگاه دیالیز در کمک بیماران و مسئولان پزشکی مشارکت کنند که از نمایندگان مجلس انتظار داریم مسیر این کار خیرخواهانه را هموار کنند.

با کمک خیرین دیالیز صفاقی را اجرایی کنیم

وی با اشاره به دیالیز صفاقی برای کمک به بیماران کلیوی اظهار داشت: در دیالیز صفاقی (از فاق، پرده‌ای طبیعی که حفره شکم را می‌پوشاند) استفاده می‌شود و پرده سوراخ‌های کوچکی دارد و به عنوان صافی عمل می‌کند و مواد زائد و مایعات می‌توانند از بدن دفع شوند و مایع دیالیز، از لال لوله پلاستیکی نرم و کوچک به نام کاتتر دیالیز صفاقی به حفره صفاق جریان می‌یابد.

اشدری گفت: کاتتر با یک جراحی کوچک داخل شکم گذاشته می‌شود و حدود ۱۵ سانتی متر از این لوله خارج از شکم و زیر لباس باقی می‌ماند و وسیله‌ای برای اتصال کیسه‌های مایع دیالیز را فراهم می‌کند.

وی افزود: اکثر بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی می‌توانند با دیالیز صفاقی درمان شوند و اکثر افراد از قابلیت انعطاف و استقلالی که با دیالیز صفاقی دارند، رضایت دارند و افراد تحت دیالیز صفاقی می‌توانند زندگی طبیعی داشته باشند و تطبیق برنامه درمانی با کار، مدرسه یا برنامه سفر آسان است زیرا شما شما مسئول درمان خود هستید.

اشدری بیان کرد: هر بیماری که محدوده‌ای از خانه خود را بتواند برای این کار اختصاص دهد می‌تواند از این وسیله استفاده کند و اگر با کمک خیرین بتوانیم بخشی از خانه بیماران را با نوسازی و تجهیزات بهداشتی آماده استفاده از این وسیله کنیم بخشی از مشکلات حل خواهد شد.

وی گفت: گروه سنی بیماران کلیوی استان قزوین شامل کودکان و بزرگسالان و سالمندان هستند و یکی از خبرنگاران پیش کسوت به نام علی علی محمدی نیز تحت پوشش است و در نوبت پیوند قرار دارد که آرزو می‌کنیم بهبودی ایشان هر چه سریع‌تر محقق شود.

قزوین پایلوت دیالیز صفاقی می‌شود

اشدری گفت: آمادگی داریم با کمک خیرین استان قزوین را به عنوان پایلوت اجرای طرح دیالیز صفاقی قرار دهیم.

وی اظهار داشت: سال گذشته حدود ۴۰ بیمار کلیوی در استان عمل پیوند را انجام دادند و در حال حاضر افراد متقاضی پس از ثبت نام در سامانه پیوند وزارت بهداشت و بررسی دقیق پرونده آنها می‌توانند در نوبت پیوند قرار گیرند.

نبود مرکز پیوند اعضا در قزوین مشکل ساز است

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین تصریح کرد: متأسفانه به دلیل نزدیکی قزوین به پایتخت هنوز مرکز پیوند اعضا ر استان راه اندازی نشده و مراجعه بیماران به تهران و استان‌های همجوار مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد می‌کند که باید برای آن تدبیر کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم با کمک خیرین و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان مجلس تمهیدات لازم برای راه اندازی مرکز پیوند در استان مهیا شود.

اشدری افزود: از شهرداری انتظار داریم بخشی از فضای تبلیغات درون شهری را در اختیار انجمن قرار دهد تا در فصول مختلف بتوانیم برای فرهنگ سازی و جلب مشارکت خیرین و کمک به اجرای طرح صفاق و تأمین دستگاه دیالیز اقدامات بیشتری صورت گیرد.

کد خبر 4998564

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماران کلیوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ویروس کرونا روز خبرنگار بوشهر محرم 99 شیراز آمار کرونا عید غدیر خم شیوع کرونا ماه محرم شهرکرد گرگان قزوین کمک مومنانه کرمانشاه دستگاه دیالیز بیماران کلیوی دیالیز صفاقی کمک خیرین استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است

عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در بازدید از مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین گفت: استان قزوین در حوزه مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد با کمبود‌های زیرساختی، نیروی انسانی و منابع مالی روبه‌رو است، با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌توانیم این مسائل را حل کنیم تا این فاصله و خلا در حوزه زیرساخت جبران شود.

وی افزود: نگاه دولت در این عرصه حمایتی بوده و اقدامات مختلفی نیز در این راستا انجام شده است، برای مثال ساختمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مستقر در شهرک مینودر نیز با مشکلاتی روبه‌رو بود که با نگاه حمایتی مشکلات آن پیگیری و حل شد، در خصوص مشکلات زیرساختی و منابع موجود نیز باید با همین رویکرد عمل کنیم.

کاظمی با بیان اینکه در صورت حل مشکلات در حوزه زیرساختی و منابع، اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر می‌توانند بر ماموریت اصلی خود تمرکز بیشتری داشته باشند گفت: ماموریت مقابله با مواد مخدر و اعتیاد باید به صورت منظومه‌ای دنبال شود.

به گفته این مسئول، تهدیدات حوزه اعتیاد همواره در حال به‌روزرسانی است و با گذر زمان در همه عرصه‌های توزیع، تولید، مصرف و مخاطب شاهد موارد جدید هستیم که همه دستگاه‌های متولی نیز باید برای مقابله و پیشگیری از آنها به‌روز شوند تا بتوانیم اقدامات موثری انجام دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: چرخه مواد مخدر منظومه‌ای است و اگر جایی با مشکل روبرو شود، کل کار زیر سوال می‌رود، با اینحال هم کنون در این حوزه پنج کمیته شورای مقابله با مواد مخدر شکل گرفته که همه چرخه‌ها باید مانند دستگاه و ماشین منظم حرکت کنند.

وی اضافه کرد: هماهنگی خوبی بین دستگاه قضایی، امنیتی و اجتماعی در استان قزوین وجود دارد و باید از این فرصت برای استفاده از ریشه کن شدن اعتیاد و مواد مخدر بهره برد.

کاظمی به تغییر مصرف مواد مخدر و تغییر سن اعتیاد اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات فرهنگی و آموزشی را باید جدی‌تر پیگیری کرد و از منابع شهرداری‌ها و ظرفیت صدا و سیما می‌توان در قالب تفاهم نامه سه جانبه استفاده کرد تا با تولید محتوای فاخر شاهد تحول در حوزه پیشگیری و اطلاع‌رسانی در خصوص مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم