Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی روز شنبه در دیدار جمعی از جوانان عضو هیات‌های مذهبی شهرستان افزود: در موضوع برگزاری عزاداری و سوگواری ماه محرم تبعیت هیئت‌ها باید از ولی فقیه و درچارچوب رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی ( ۱.۵ تا ۲ متر) باشد.

وی با تاکید بر اینکه مسوولیت جان کسانی که به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌ها بیمار می‌شوند بر عهده افرادی است که موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند افزود: همه موظف به اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری ایام محرم هستند و این حق الناس است که باید رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی مسوولان هیئت‌های مذهبی و بانیان مراسم‌ عزاداری باید مصوبات ستاد ملی کرونا را رعایت کنند و چنانچه بر اثر سهل انگاری ما، فردی مبتلا به ویروس کرونا شود باید در قیامت پاسخگو باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق با بیان اینکه کارشناسان کشورهای مختلف در جهان ، برگزاری آیین ماه محرم را در ایران خصوصا نزد شیعیان رصد می کند و می‌بینند در این مراسم با توجه به شیوع کرونا چه اتفاقی می‌افتد، تاکید کرد: باید کاملا مراقبت کنیم و بهانه‌ای برای دشمنان ایجاد نشود که بگویند هیئت‌های عزاداری باعث شیوع بیشتر کرونا شدند.

وی به طبخ غذا ،ذبح گوسفند و توزیع نذورات اشاره کرد و افزود: بهتر است نذر و اطعام در ماه محرم را به سمت کمک‌های مومنانه به مستمندان و یاری رسانی به بخش درمان و بهداشت سوق داده شود.

امام جمعه بافق با بیان اینکه عاشورا به دنبال تبیین اصول و واجبات است گفت: در روز عاشورا در مقابل تیرباران و در سخت‌ترین لحظات، امام حسین (ع) نماز را به پا داشت و بر اهمیت آن تاکید کرد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: عزاداری‌هایی که در فضای مذهبی و امسال (۹۹) در  مکان‌های بدون سقف برگزار می‌شود باید با شور و شعور حسینی انجام شود، اگر این دو مقوله با تعادل در کنار همدیگر قرار بگیرد می‌تواند مثمر باشد.

عزاداری ماه محرم در شهرها و روستاهای استان یزد همزمان با اول محرم آغاز و بر اساس یک سنت دیرینه تا ۱۳ محرم ادامه دارد.

اعضای ۸۶ هیات مذهبی در شهرستان بافق فعالیت دارند و متعهد هم شدند بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی عزاداری محرم را برگزار کنند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

به نوشته ویکی شیعه ، حسین بن علی (ع)، مشهور به سیدالشهداء (متولد سال چهارم قمری- شهادت دهم محرم سال ۶۱ قمری)، امام سوم شیعیان است که در واقعه عاشورا به شهادت رسید. او فرزند دوم امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) و نوه حضرت محمد(ص) است که پس از امام حسن(ع)، ۱۰ سال امامت را بر عهده داشت.

در روز عاشورا میان امام حسین و یارانش با لشکر کوفه به فرماندهی عمر بن سعد در سرزمین کربلا  جنگی درگرفت که به شهادت امام و یارانش انجامید. پس از آن، زنان و کودکان و امام سجاد(ع) که آن زمان بیمار بود، به اسارت درآمدند و به کوفه و سپس شام فرستاده شدند، پیکر امام حسین و یارانش روز ۱۱ یا ۱۳ محرم، توسط بنی‌اسد در کربلا به خاک سپرده شد.

شهادت حسین بن علی(ع) تأثیر عمیقی بر مسلمانان و شیعیان در تاریخ داشته و الهام‌بخش مبارزه  و قیام‌های متعددی بوده است و امام حسین (ع) افزون بر جایگاهی که در میان شیعیان به عنوان سومین امام و سرور شهیدان دارد، نزد اهل سنت نیز به سبب فضایلی که از زبان پیامبر(ص) درباره او نقل شده است و همچنین ایستادگی او در برابر یزید بن معاویه ، گرامی داشته می‌شود.

برچسب‌ها ماه محرم هیأت عزاداری بافق بهداشت و سلامت امام حسین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم هیأت عزاداری بافق بهداشت و سلامت امام حسین ماه محرم هیأت عزاداری بافق بهداشت و سلامت امام حسین امام حسین ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ فیروز کشیر درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین به دلیل لغزنده بودن معابر و بارش نزولات آسمانی در سطح پایتخت بودیم.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ترافیک در محورهای غربی پایتخت افزود: بار ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله، یادگار نیمه سنگین و در حال حرکت است و در آبشناسان، سردار جنگل، همت، قبل از جنت آباد، چمران، نهج‌البلاغه، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله و بعد از مرزداران و حکیم – شقایق بار ترافیک نیمه سنگین است.

وی ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان، شهید سلیمانی، صیاد، بابایی، نیروی زمینی، تا مقطع نیروی زمینی، زین زین‌الدین صدف، علامه، شقایق، امام علی (ع)، جانبازان، شهید سلیمانی، صیاد شیرازی و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون ترافیک اعلام شده است.

سرهنگ کشیر بیان داشت: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معابر شهر تهران با توجه به بارش‌ها و نزولات آسمانی لغزنده است و می‌طلبد رانندگان در این شرایط فاصله طولی را با خودروی جلویی رعایت کرده و از سرعت و سبقت جدا خودداری کنند.

وی از رانندگان خواست به جهت لغزنده بودن معابر از سرعت و سبقت در این شرایط جدا خودداری و همچنین رانندگان از پر بودن باک بنزین مطمئن و سیستم‌های خودرویی مانند بخاری و برف پاک کن را بررسی کنند. تردد موتورسیکلت‌ها در شرایط بارانی و لغزنده بودن معابر نیز ممنوع است و موتورسیکلت سواران نباید در این لحظات در معابر تردد کنند.

کد خبر 6086038

دیگر خبرها

  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید
  • ماجرای بازوبند کاپیتانی استقلال پس از محرومیت حسین حسینی
  • منتظریم استقلال پشت سید حسین در بیاید
  • حسین حسینی: نمی‌خواستم به حکم کمیته انضباطی اهانت کنم!
  • قدردانی بانوان از عوامل انتظامی بافق
  • قدردانی از عوامل انتظامی بافق
  • هوادار دختر رو بغل کن، پسرو هل بده +فیلم
  • سلام دوباره حسین حسینی به کمیته انضباطی؛ فدای سر آن زن هوادار و تشکر از ما؟ حالا دوباره بیا!
  • ادامه جنجال دختر جیمی‌جامپ و «حسین حسینی»
  • دروازه‌بان استقلال باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!