Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-28@20:30:09 GMT

چرا قیمت ماسک در داروخانه ها، متفاوت است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۷۵۰۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: با توجه به اینکه ماسک هایی که از خارج از استان خوزستان وارد می شوند، یک سری هزینه های تمام شده دارند، ماسک ها با تفاوت قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی عرضه خواهند شد و اگر ماسک با قیمت بالاتر از این عرضه شود، برای داروخانه متخلف در تعزیرات پرونده تشکیل می شود

امیرحسین نظری در خصوص وضعیت تولید ماسک در خوزستان، اظهار کرد: خوزستان، تولیدکننده ماسک نیست و مواد اولیه آن از استان های دیگر وارد می شود و دستگاه های تولید مواد اولیه ماسک در خوزستان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایسنا، وی افزود: پیش از شیوع کرونا، ماسک تنها برای استفاده در بیمارستان ها و مراکز جراحی نیاز بود، بنابراین تقاضا کم بود اما با شیوع ویروس کرونا و لزوم استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا، تقاضا بالا رفت و عرضه پایین بود.
نظری بیان کرد: قبل از شیوع کرونا تنها ۲۰ واحد تولید ماسک در کشور وجود داشت اما اکنون تعداد واحدهای تولید ماسک در سطح کشور به ۲۵۰ واحد رسیده است.
رئیس سازمان صمت خوزستان گفت: با تلاش های انجام شده، چهار واحد صنعتی تولید ماسک در خوزستان راه اندازی شده که دو واحد از این تعداد وارد مدار تولید شده اند.
وی افزود: روز گذشته جلسه ای با حضور انجمن داروسازان خوزستان داشتیم و مقرر شد که واحدهای تولید ماسک با قیمت مصوب، روزانه ۲۵۰ هزار ماسک تولید کنند و در اختیار داروخانه ها قرار دهند. همچنین انجمن داروسازان متعهد شد که ماسک را با تیراژ بالا وارد و با قیمت ۱۷۰۰ تومان عرضه کند.
نظری بیان کرد: با توجه به اینکه ماسک هایی که از خارج از استان خوزستان وارد می شوند، یک سری هزینه های تمام شده دارند، ماسک ها با تفاوت قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی عرضه خواهند شد و اگر ماسک با قیمت بالاتر از این عرضه شود، برای داروخانه متخلف در تعزیرات پرونده تشکیل می شود.
وی تصریح کرد: هزینه تمام شده ماسک استاندارد و مورد تایید معاونت غذا و دارو، حدود یک هزار تومان است بنابراین نباید هر ماسکی عرضه شود.

برچسب ها: ماسک ، کرونا ، پروتکل بهداشتی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Jb6

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ماسک کرونا پروتکل بهداشتی تولید ماسک ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۷۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ دکتر سید علی وکیلی گفت: واحد دارو در طرح نوروزی ۱۱۴ بازرسی از داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه در استان داشته است.

وی با بیان اینکه تجهیزات و ملزومات پزشکی نیز بیش از ۳۰ بازدید را از مراکز بیمارستانی، صنوف و داروخانه‌ها انجام داده است، افزود: واحد نظارت بر فرآورده‌های طبیعی و سنتی هم بیش از ۴۰ بازدید از عطاری‌ها و داروخانه‌ها ثبت کرده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علومپزشکی استان گفت: از سوی واحد نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی ۵۸ بازدید از واحد‌های تولیدی انجام شده است.

دکتر وکیلی ادامه داد: مجموعا ۲۴۵ بازدید از صنوف، داروخانه ها، مراکز بیمارستانی، واحد‌های تولیدی و... توسط معاونت غذا و دارو تا هشتم فروردین انجام شده است. 

وی با تاکید بر اینکه طی ایام تعطیل نیز به شکایات مردمی رسیدگی می‌شود، گفت: مردم می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ تخلفات مشاهده شده و شکایات خود را ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • پرداخت یارانه به زنجیره تولید از تورم جلوگیری می کند
  • نظارت بر ۴ واحد داروخانه گیاهپزشکی در سامان
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • تولید ارزان‌قیمت الکتروکاتالیست‌هایی برای عرضه هیدروژن سبز
  • همراهی داروخانه‌ها در عرضه شیرخشک دولتی تایید شد
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • ایلان ماسک، FREN، Doge، میم کوین ها، و داستان همیشگی
  • معرفی دو عطاری متخلف به مراجع قانونی در ارومیه
  • چرایی توزیع داروخانه ای متادون/ عرضه دارو باید تحت کنترل باشد
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند