Web Analytics Made Easy - Statcounter

کولر گازی دیواری گری یک سیستم سرمایشی است که برای کنترل دمای محیط طراحی شده است. وظیفه اصلی این کولرها این است که هوای گرم داخل ساختمان را با استفاده از تبخیر به هوای مطبوع و خنک تبدیل می کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کولر گازی دیواری گری یک سیستم سرمایشی است که برای کنترل دمای محیط طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وظیفه اصلی این کولرها این است که هوای گرم داخل ساختمان را با استفاده از تبخیر به هوای مطبوع و خنک تبدیل می کند. به طور کلی کولر گازی دیواری گری انواع مختلفی دارند که ما در ادامه شما را با انواع آن ها آشنا خواهیم کرد.

انواع کولر گازی دیواری گری

1. یونیت یا مدل پنجره ای

برخی از ساختمان ها فضایی برای نصب کولر گازی دیواری گری ندارند به همین دلیل توصیه می شود که برای خنک کردن محیط از کولر گازی های مدل پنجره ای استفاده نمایند. برای نصب چنین کولرهایی باید دستگاه را به صورت استاندارد در پشت پنجره نصب کرد. این مدل ها به گونه ای طراحی شده اند که در پشت دستگاه یک فن برای مکش هوای گرم به داخل کمپرسور پنل جلوی کولر قرار می گیرد. همچنین کولرهای مدل پنجره نیز انواع مختلفی دارند که می توانید با توجه به توانی که از کولر گازی دیواری گری می خواهید را انتخاب کنید.

انواع کولر گازی

2. مدل اسپلیت یا دو تکه

این مدل از کولر گازی دیواری گری برای مکان های بزرگ طراحی شده اند و دمای تمام مکان را به صورت یکنواخت خنک می کند. یکی از مزیت هایی که این کولر اسپلیت گری دارند این است که علاوه بر این که در تابستان دمای محیط را خنک می کنند در زمستان نیز دمای محیط را گرم می کنند یعنی به عنوان بخاری نیز می توان از آن ها استفاده کرد.

3. کولر گازی مدل پرتال

کولرهای مدل پنجره ای و مدل پرتال تقریبا شبیه به هم هستند زیرا که هر دو از گروه کولرگازی های یک تکه ای می باشند. مزایایی که کولرهای مدل پرتال دارند این است که می توانند محیط سالن را تا 5000 فوت خنک نمایند اما تنها عیبی که دارند این است که سر و صدای زیادی ایجاد می کنند.

4. داکت اسپلیت

کولر گازی داکت گری نیز یکی دیگر از مدل های کولرهای گازی می باشند که آن را بیشتر به نام کولر گازی کانالی نیز می شناسند زیرا برای اینکه در تمام اتاق ها از امکانات دستگاه استفاده کرد باید حتما از کانال کشی ساختمان استفاده کرد. یکی از مزایایی که این کولرها دارند این است که محیط ساختمان را کمتر اشغال می کند.

کولر گازی دیواری

5. کولرهای گازی مولتی اسپلیت

مولتی اسپلیت نیز همان کولر گازی اسپلیت می باشد که چند پنل دارد. کولرهای اسپلیت دارای یک پنل داخلی می باشند که برای خنک کردن ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند اما کولرهای مولتی اسپلیت دو پنل داخلی دارند که یکی از بهترین دستگاه تهویه مطبوع به شمار می روند.

6. مدل سقفی و زمینی

برخی از افراد برای اینکه هزینه اضافی برای دستگاه تهویه مطبوع خرج نکنند شرکت های سازنده مدل های سقفی و زمینی را طراحی و تولید کردند که این مدل مشکل بسیاری از افراد را حل کرد. این کولرها بر روی سقف و همچنین روی زمین قابل نصب می باشند.

7. کولرهای گازی مرکزی یا ایستاده

این نوع کولرهای گازی مناسب برای مکان های بسیار بزرگ مانند هتل ها و رستوران ها و دانشگاه ها و خوابگاه ها و ... می باشند زیرا ظرفیت بالایی برای خنک کردن هوای محیط دارند.

کاربردهای کولر گازی دیواری گری

بسیاری از مشتریانی که قصد خرید کولر گازی دیواری گری را دارند این سوال را می کنند که استفاده از این کولرها برای چه مکان هایی مناسب است. به همین دلیل ما نیز مکان هایی که می توانند از این کولرها استفاده کنند را برای شما بیان می کنیم تا با توجه به مکان مورد نظرتان کولر را انتخاب نمایید.

هتل ها سالن های ورزشی استادیوم مساجد دانشگاه ها مجتمع های مسکونی مجتمع های تجاری بیمارستان ها و ...

مزایای کولر گازی

کولر گازی دیواری گری مزایای زیادی دارند که به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

کاهش آلودگی هوا داشتن فیلتر ضد حساسیت قابل نصب به صورت مستقل در مکان های مختلف تنظیم خودکار دمای محیط بهترین سیستم تهویه مطبوع

معایب کولر گازی

علاوه بر مزایایی که در بالا درباره کولر گازی دیواری گری گفته شد برخی از معایب را نیز دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

قیمت بسیار بالایی دارند. مصرف انرژی زیادی دارند. قرار گرفتن زیاد در محیط تهویه مطبوع موجب خشکی پوست و تنگی نفس در افراد می شود.

مقایسه کولر گازی با انواع سیستم‌های سرمایشی

اگر بخواهیم کولر گازی دیواری گری را با دیگر سیستم های سرمایشی مقایسه کنیم باید بگوییم که تفاوت زیادی دارند که به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

نصب و راه اندازی کولرهای آبی راحت تر است. کولرهای گازی فضای کمتری را نسبت به کولرهای آبی اشغال می کنند. کولر گازی دیواری گری مصرف انرژی و هزینه بالایی نسبت به کولر آبی دارد. کولرهای گازی دیواری گری در زمان کم دمای محیط را یکنواخت می کنند اما کولرهای آبی این گونه نیستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کولر گازی کولرهای گازی تهویه مطبوع دمای محیط طراحی شده مدل پنجره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهقان: از حق خود در میدان گازی آرش عقب‌نشینی نمی‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ویراستی، به موضوع اختلاف ایران و کویت درباره میدان گازی آرش اشاره کرد و نوشت:

«جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی از «حق مکتسبه» خود در میدان مشترک گازی آرش عقب‌نشینی نخواهد کرد. هرچند ما معتقد به حل‌وفصل موضوع در قالب گفت‌وگوی دوجانبه با کشور کویت در مورد میدان هستیم اما به هیچوجه به آن کشور و یا کشور دیگری اجازه اقدام خلاف موازین حقوقی بین‌المللی در برداشت یک‌جانبه و بدون لحاظ منافع کشورمان از این میدان مشترک را نخواهیم داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل انس با قرآن در بافق
  • آشنایی با نمونه‌ای از تست شخصیت تبتی
  • نحوه درست کردن یک چراغ دیواری ساده و ارزان با لوله پلیکا و لامپ LED (فیلم)
  • آشنایی با ابزار تعمیرات موبایل
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • ماجرای جالب آشنایی و ازدواج امیرعلی نبویان و همسرش (فیلم)
  • (ویدئو) ماجرای جالب آشنایی و ازدواج امیرعلی نبویان و همسرش
  • دهقان: از حق خود در میدان گازی آرش عقب‌نشینی نمی‌کنیم
  • دهقان: ایران از حقش در میدان گازی «آرش» عقب‌نشینی نمی‌کند
  • بانوی مسیحی آمریکایی در نهاوند مسلمان شد