Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@05:03:55 GMT

از تکریم تا تربیت در خانواده قرآنی

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۷۹۳۲

از تکریم تا تربیت در خانواده قرآنی

همزمان با روز ملی تکریم خانواده، شبکه قرآن و معارف سیما در برنامه های خود به تکریم این نهاد عالی و نحوه تربیت صحیح فرزندان در کانون آن می پردازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ۲۵ ذالحجه سال ششم یا هفتم هجری بود که سوره مبارکه هل اتی (انسان) در وصف مقام شامخ اهل بیت ( علیهم السلام)  بر پیامبر گرامی اسلام ( صلی الله علیه و آله و سلم) نازل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن زمان که علی (علیه السلام) و خانواده اش در پی نذر سه روزه روزه داری به جهت شفای بیماری حسنین (علیهما السلام) ، افطار خود را سه روز پیاپی به مسکین و یتیم و اسیری در راه مانده بخشیدند. سوره انسان  به توصیف خلقت انسان، نحوه هدایت او و ویژگی های نیکان می پردازد و آیه هشتم این سوره مبارکه اختصاصا در وصف پنج تن آل عبا نازل شده و‌به آیه اطعام معروف شده است، آنجا که خداوند می فرماید: «وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا« 

با این وصف روز ۲۵ ذالحجه در تقویم شمسی ما به خانواده اختصاص یافته و روز خانواده نامیده شده است. از این رو شبکه قرآن و معارف سیما در این روز گرامی و درتکریم خانواده ویژه برنامه خوشبخت را که به این موضوع اختصاص دارد در ساعت 8:30 تا 10 صبح روی آنتن شبکه می برد. همچنین سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عالی با موضوع تربیت در خانواده در ساعت  13:30 تقدیم بینندگان عزیز خواهد شد. 


در ساعت ۱۴ برنامه «یک چکه ماه» داستان خانواده ای خیر را که همگی در امور خیر فعالیت دارند، روایت می کند و بالاخره طرح ملی قرآنی 1454 با محوریت قرآن، خانواده و آرامش در ساعت 18 میهمان خانه های مخاطبان قرانی این شبکه خواهد بود.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبکه قرآن شبکه قرآن و معارف سیما خانواده قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۷۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تکریم خانواده شهید ملک‌مکان در هفته هنر انقلاب برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس با شعار محوری «فراشیراز» عصر امروز حمیدرضا قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، وحید نمازی مدیر حوزه هنری و دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان از خانواده ارجمند و معظم شهید غلامعباس ملک مکان، تکریم کردند.

هفته هنر انقلاب اسلامی برای هشتمین سال پیاپی در شیراز با برپایی برنامه‌های مختلفی برای گرامیداشت این هفته در شیراز و شهرستان‌های استان فارس در حال اجرا است.

شهید غلامعباس ملک مکان یکی از ۲۰۵ شهید سرافراز شهرستان بوانات است که در سال ۱۳۲۸ به دنیا آمد و در سال ۶۱ در آبادان به شهادت رسید؛ این شهید والامقام دستیار ویژه شهید آوینی در ساخت مستند «خان گزیده‌ها» بوده است.

کد خبر 6078281

دیگر خبرها

  • «مسابقه قرآنی‌ها»؛ محفلی برای حافظان قرآن کریم
  • مراسم تکریم خانواده شهید ملک‌مکان در هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • قرآن بهترین کتاب برای مطالعه و هدایتگر است
  • حس آرامش و امنیت با آیه‌های قرآنی
  • تداوم پخش مسابقه «قرآنی‌ها» از شبکه قرآن و معارف
  • برنامه‌های متنوع شبکه قرآن برای بینندگان رسانه ملی
  • نور قرآن ندیدن را برای من به آغاز دیدن تبدیل کرد
  • گزارش تصویری | بازدید ۱۰۰ میلیونی تلاوت قاری نوجوان برنامه محفل در شبکه‌های اجتماعی
  • «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صد میلیونی!
  • محفل، حلقه مفقوده‌ای در میان برنامه‌های تلویزیون/ جای برنامه‌ قرآنی فقط در شبکه قرآن نیست!