Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری پلیس پیشگیری به تشریح اقدامات و عملکرد این یگان در چهار ماهه نخست سال ۹۹ پرداخت و از رفع تصرف یک هزار و ۷۴۱ فقره اراضی ملی و منابع طبیعی خبر داد. تاریخ انتشار: 11:10 - 25 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۶۸۱۰

خبرگزاری میزان - سرهنگ علی عباس نژاد در تشریح جزئیات مربوط به اقدامات انجام شده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها در چهار ماهه اول سال جاری اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی همکاران، جوامع محلی و سایر سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و مردمی، هزار و ۶۸۹ فقره اطفاء حریق در سطح ۱۸ هزار و ۶۲۰ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی کشور انجام شده که در نوع خود اقدام ارزشمندی در حراست از منابع طبیعی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی افزود: در این مدت با اجرای ۲ هزار و ۵۰۴ فقره گشت هدفمند و حضور به موقع، از تصرف ۲ هزار و ۲۸۲ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی کشور جلو گیری و با متعرضان برخورد قانونی شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، حفاظت موثر از منابع طبیعی کشور را به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌های توسعه پایدار ضروری دانست و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بر لزوم توجه و اهتمام بیشتر در حفاظت و حراست از منابع طبیعی، تحقق این مهم را در گرو انسجام و مشارکت درون و برون سازمانی و برخورد قاطع و موثر قوه قضائیه با دست اندازان به انفال دانست.

این مقام انتظامی به افزایش ۳۲ درصدی تشکیل پرونده‌های مرتبط در حوزه تخلفات و جرایم منابع طبیعی در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در این خصوص طی ۴ ماهه نخست سال جاری ۱۳ هزار و ۶۸۴ فقره پرونده و در مدت مشابه آن طی سال ۹۸ تعداد ۱۰ هزار و ۳۲۱ فقره پرونده تشکیل شده است.

سرهنگ عباس نژاد خاطرنشان کرد: در بخش مهم و قابل توجه دیگر ۵ هزار و ۵۴۵ فقره پرونده با موضوع تخریب و تصرف اراضی ملی به مساحت ۲۳ هزار و ۴۵۰ هکتار و ۱۵۸ فقره پرونده در خصوص کوره‌های زغال در این مدت تشکیل و مراتب برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضائی ارجاع شده است.

بیشتر بخوانید: سیستم هشدار زلزله تلفن همراه چگونه کار می‌کند؟

وی با اشاره به همکاری و تعامل مطلوب بین قوه قضائیه و یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها افزود: در همین مدت هزار و ۷۴۱ فقره حکم قضائی خلع ید، رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی به مساحت ۴ هزار و ۵۰۴ هکتار با همکاری مشترک یگان حفاظت، مراجع قضائی و انتظامی اجرایی شده است.

سرهنگ عباس نژاد با اشاره به جدیت نیرو‌های یگان حفاظت و نیرو‌های مردمی در حراست از اراضی ملی عنوان کرد: در جریان اطفاء حریق منابع طبیعی ۲۲ نفر از نیرو‌های یگان و ۶ نفر از نیرو‌های مردمی مصدوم و ۳ نفر از دوستداران طبیعت نیز جان خود را از دست داده اند.

این مقام انتظامی با اشاره به دریافت ۳۳ هزار و ۶۸۸ فقره گزارش مردمی در ۴ ماهه نخست سال، بر نقش محوری مردم و جوامع محلی در پیشگیری و اطفاء حریق و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو و متخلف اشاره و تاکید کرد.

سرهنگ عباس نژاد با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته و تاکید رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر مشارکت تمامی ارکان سازمانی در امر حفاظت از منابع طبیعی اظهار امیدواری کرد: با تحقق برنامه‌های تدوین شده برای سال جاری و سال‌های آینده، شاهد کاهش جرایم و تخلفات در این حوزه و محافظت بیشتر و موثر از منابع طبیعی باشیم.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس یگان حفاظت یگان حفاظت سازمان جنگل ها اراضی ملی و منابع طبیعی منابع طبیعی فقره پرونده عباس نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در اجرای دستور فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران - ساری، مأمورین یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی استان و اداره منابع طبیعی شهرستان آمل بصورت سرزده از کارگاه‌های چوب‌بری و مراکز دپو و خرید و فروش چوب بازید نمودند.

در جریان این بازدید مشترک، مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی موفق به توقیف یک دستگاه کامیون و یک دستگاه وانت نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق شدند.

محموله قاچاق مکشوفه جهت تنظیم پرونده و معرفی متخلفین به مراجع قانونی، توقیف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • رفع تصرف فوری ۸۷ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری