Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با بیان این‌که آزمون دستیاری دندانپزشکی در زمان تعیین شده برگزار می‌شود و به تعویق نخواهد افتاد، بیان داشت: آزمون علوم پایه و پره انترنی نیز در موعد تعیین شده برگزار خواهد شد و تغییر زمان این آزمون‌ها کمکی نخواهد کرد. تاریخ انتشار: 11:17 - 25 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۶۸۲۲

خبرگزاری میزان -  حمید اکبری قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در نشست شورای مرکزی مجمع دبیران شورا‌های صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: این دوران، شرایط خاصی دارد و در این شرایط سند راهبردی آموزش برای ترم آینده در دست تدوین برای ابلاغ است که با توجه به موضوع کرونا باید برای مشخص کردن خیلی از موارد منتظر باشیم که چه وضعیتی پیش می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص رایگان شدن هزینه اینترنت دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: در این زمینه کار‌ها را دنبال کرده و به دنبال نتیجه هستیم. با توجه به صحبت‌های انجام شده، پی‌گیری می‌کنیم تا سه سایت دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی رایگان شود.

بیشتر بخوانید: چه ارتباطی بین مواد غذایی و سلامت دندان ها وجود دارد؟

منابع آزمون دستیاری در شرایط فعلی تغییری نخواهد یافت

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در ادامه در خصوص برگزاری آزمون علوم پایه و پره انترنی، گفت: تقویم آزمون‌ها را یک سال قبل اعلام کردیم، که بر اساس این تقویم، آزمون علوم پایه و پره انترنی برگزار می‌شود. برای آزمون دستیاری هنوز تصمیم نگرفته‌ایم که این آزمون این طرف سال یا آن طرف سال برگزار شود. البته از مرکز سنجش آموزش پزشکی خواسته‌ایم که پیش نویس آن را تهیه کند. در خصوص دستیاری نیز، دبیرخانه تخصصی پزشکی عمومی و مرکز سنجش آموزش پزشکی باید اعلام نظر کنند، زیرا این آزمون بنا بود دوم اسفندماه ۹۸ برگزار شود که تا اردیبهشت ماه۹۹ به تعویق افتاد. علت این که ما تاکید داریم آزمون را قبل از پایان سال برگزار کنیم برای مشخص شدن تکلیف دستیاران است.

این مقام مسؤول بیان داشت: در برخی رشته‌ها مانند زنان و روانشناسی مصاحبه داریم که باید انجام شود، برخی رشته‌ها نیز ریزش و جابه‌جایی دارند که نیاز به تکمیلی هست. اگر بنا باشد آزمون دستیاری در اسفندماه برگزار شود، رفرنس‌ها به هیچ عنوان تغییری پیدا نخواهند کرد؛ زیرا فرصتی برای این کار وجود ندارد. پس منابع با اوضاع و احوال فعلی تغییری نمی‌کند، مگر با اعلام قبلی.

اکبری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: معاون آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرده که گذراندن واحد طب سنتی برای آن دسته از دانشجویانی که در مرحله فارغ‌التحصیلی قرار دارند، اجباری نیست. به بیان دیگر دانشجویان ترم آخر، از گذراندن واحد طب سنتی معاف هستند.

در ادامه این نشست سلام‌زاده رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در خصوص تخفیف شهریه دانشجویان شهریه‌پرداز با توجه به پرداخت این شهریه برای آموزش و کلاس‌های عملی و حضوری که به دلیل کرونا به شکل مجازی دنبال می‌شود، گفت: در این خصوص نمی‌توانیم به شکل دستوری از وزارت بهداشت کار را پیش ببریم، زیرا هیأت امنای دانشگاه‌ها تصمیم گیرنده هستند. دانشگاه‌ها هزینه‌های ثابت و هزینه‌کرد خود را با وجود کرونا همچنان دارند؛ از جمله حقوق اساتید، پرسنل، نگهداری سیستم و هزینه‌های ناشی از کرونا که این موارد ثابت است. باید تعادلی از نظر شهریه ثابت و متغیر ایجاد شود مانند طرحی که بر اساس آن دانشگاه اهواز ۵۰ درصد شهریه ثابت را به دانشجویان تخفیف می‌دهد.

رایگان شدن اینترنت دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی به طور جدی پی‌گیری می‌شود

سلام‌زاده در خصوص رایگان شدن اینترنت دانشجویان علوم پزشکی در شرایط کرونا مانند وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی، بیان داشت: در خصوص اینترنت رایگان کاملا حق با شما است و در این خصوص به خانواده‌ها تحمیل هزینه می‌شود. در همان ابتدای شیوع کرونا نامه‌ای از وزارت ارتباطات داشتیم که آی‌پی‌هایی را که مربوط به دانشگاه‌ها و موسسات است اعلام کنیم تا رایگان شوند. ۲۹ اسفندماه سال ۹۸ نامه‌ای در این خصوص به دانشگاه‌ها ارسال شد و بعد از فروردین ماه۹۹ بنا شد از طریق دانشگاه علوم پزشکی مجازی این روند برای یکپارچه و متمرکز شدن، دنبال شود.

رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با بیان این‌که بحث اخذ شهریه از دانشجویان مهمان ملغی شده است، گفت: سامانه نقل و انتقالات تا ۲۱ مردادماه باز بود و تا ۲۲مردادماه نیز تمدید شد و دانشگاه‌ها هنوز در خصوص این موضوع وارد مرحله تصمیم‌گیری نشده‌اند. تاکید شده که در بحث پذیرش دانشجویان مهمان انعطاف لازم را داشته باشند. همچنین جلسه مفصلی در خصوص دانشجویان کارآموزی و کارورزی برگزار شد که بنا است مهمانی برای آن‌ها نیز انجام شود. از امروز شنبه سامانه طراحی شده در این خصوص باز می‌شود تا دانشجویان دوره کارورزی برای مهمانی در آن ثبت نام کنند. البته قطعا با این مشکل روبه رو خواهیم شد که دانشگاه‌های بزرگ با اورلود درخواست مهمانی برای کارورزی مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آزمون دندانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی آموزشی وزارت بهداشت آزمون دستیاری دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری آزمون‌های ارتقا و گواهینامه دستیاران پزشکی به دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، شورای آموزش پزشکی و تخصصی در یکصدمین نشست خود جزییات واگذاری آزمون‌های ارتقا / گواهینامه دستیاران تخصصی به دانشگاه‌های علوم پزشکی را اعلام کرده است و از دوره چهل و سوم برگزاری این آزمون‌ها به دانشگاه‌های کلان مناطق منتخب کشور واگذار شده است.

چهل و سومین دوره آزمون‌های ارتقا / گواهینامه رشته‌های تخصصی بالینی، توسط کلان مناطق منتخب دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار خواهد شد.

چهل و سومین دوره آزمون های ارتقا و گواهینامه تخصصی پزشکی صبح روز پنجشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۳ به طور همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی که به تربیت دستیار اشتغال دارند و دارای مجوز اجرای آزمون ارتقا - گواهینامه از دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی هستند، برگزار خواهد شد.

مقررات کلی محاسبه نمرات در آزمون های ارتقا دستیاری و گواهینامه تخصصی:

الف) آزمون ارتقاء

آزمون ارتقا شامل دو بخش است:

۱- ارزشیابی درونی دانشگاهی با ۱۵۰ نمره که توسط گروه های آموزشی و با تایید دانشگاه علوم پزشکی که دستیار در آن مشغول به تحصیل است براساس ارزشیابی در سه حیطه به شرح زیر انجام می شود:

ارزیابی صلاحیت (competency) با روش هایی نظیر KFP, KFOSCE, PMP و روش های مشابه (۶۰ نمره). (روش OSCE + یکی از روش های دیگر) میانگین دو نمره ارسال شود.

ارزیابی عملکرد (performance) با روش هایی نظیر MiniCEX , DOPS , MSF و روش های مشابه (۶۰ نمره). (یکی از روش ها کفایت می کند)

ارزیابی رفتار حرفه ای (professionalism) (۳۰ نمره).

هر دستیار ملزم به کسب حد نصاب قبولی در هر یک از بند های فوق (۷۰ درصد نمره کل هر بند) است.

نمرات و مستندات مربوط به سه بند فوق باید توسط هر دانشگاه علوم پزشکی در سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://www.sanjeshp.ir قسمت سیستم دانشگاه وارد شود.

تبصره ۱: متدولوژی و برگزاری ارزیابی های فوق باید به تأیید مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی رسیده باشد.

آزمون کتبی با ۱۵۰ نمره که تحت نظارت دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی، توسط کلان مناطق منتخب دانشگاه های علوم پزشکی در دانشگاه های مجری برنامه های دستیاری، برگزار می شود.

مجموع نمرات ارتقا هر سال برابر ۳۰۰ است.

میانگین نمره ۲۰ درصد شرکت کنندگان برتر هر رشته در هر کلان منطقه که بالاترین نمرات را کسب کرده اند، به عنوان ملاک مقایسه تعیین می شود.

چنانچه ۲۰ درصد تعداد شرکت کنندگان کمتر از یک نفر شود ملاک همان یک نفر محاسبه شود.

در مواردی که ۲۰ درصد تعداد شرکت کنندگان بصورت اعشاری در بیاید اگر کمتر از نیم باشد به سمت پایین و در صورتی که عدد حاصله بالاتر و یا مساوی نیم محاسبه شود به سمت نمره بالاتر گرد شود.

تقسیم بندی دانشگاه های علوم پزشکی مجری برنامه های دستیاری بر اساس کلان مناطق منتخب

ردیف مرکز کلان منطقه منتخب شماره کلان منطقه دانشگاه های علوم پزشکی
۱ دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۱ و ۲ ارومیه، اردبیل، گیلان، مازندران، بابل، گلستان، سمنان، شاهرود
۲ دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۳ و ۴ و ۵ جهرم، فسا، بندرعباس، بوشهر، یاسوج، کرمانشاه، همدان، کردستان، ایلام، اهواز، لرستان، دزفول
۳ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۶ و ۷ یزد، کاشان، شهرکرد، زنجان، اراک، قزوین، قم، البرز
۴ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۸ و ۹ بیرجند، سبزوار، بجنورد، کرمان، زاهدان، رفسنجان، زابل
۵ دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۰ شهیدبهشتی، ایران، بقیه الله، ارتش، علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران

به گزارش مهر، آزمون ارتقای به منظور ارتقای سالیانه دستیاران تخصصی پزشکی که در دانشگاه های علوم پزشکی در مقطع دستیاری مشغول تحصیل هستند و آزمون گواهینامه نیز برای دستیاران سال آخر به عنوان آزمون پایانی برگزار می شود.

کد خبر 6080314

دیگر خبرها

  • جزئیات تغییرات آزمون دستیاران پزشکی اعلام شد
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • اعلام زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  • واگذاری آزمون‌های ارتقا و گواهینامه دستیاران پزشکی به دانشگاه‌ها
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد