Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز از تداوم کاهش شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا برای پانزدهمین هفته پیاپی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت‌های انرژی ایالات متحده آمریکا شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز طبیعی را برای پانزدهمین هفته پیاپی به‌طور بی‌سابقه‌ای کاهش دادند، این در حالی است که با افزایش قیمت نفت، بعضی تولیدکنندگان دوباره حفاری را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (24 مردادماه) خود آورده است که با کاهش سه دستگاه، مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به چهاردهم اوت (جمعه، 24 مردادماه) به 243 دستگاه، یعنی کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال 1940) رسید.
تعداد کل دکل‌های نفتی فعال در این هفته، نسبت به هفته مشابه آن در سال گذشته میلادی که 691 دستگاه بود، 74 درصد کاهش یافت. تعداد کل دکل‌ها از ماه مارس یا کاهش یافته، یا ثابت مانده است.
مجموع دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته، با چهار دستگاه کاهش به 172 دستگاه رسید و کمترین تعداد از ژوئیه سال 2005 را ثبت کرد، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با یک دستگاه افزایش به 70 دستگاه رسید.
بیش از نیمی از کل دکل‌های نفتی ایالات متحده در حوضه پرمین در غرب تگزاس و شرق نیومکزیکو قرار دارند که در هفته جاری با کاهش پنج دستگاه، شمار دکل‌های فعال این منطقه به 117 مورد و کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال 2011) رسید.
اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) روز سه‌شنبه (21 مردادماه) اعلام کرد: با کاهش شمار دکل‌ها، انتظار می‌رود تولید نفت خام ایالات متحده آمریکا 990 هزار بشکه در روز کاهش یابد و به 11 میلیون و 260 هزار بشکه در روز برسد. برآورد کاهش تولید پیشین این نهاد در ماه گذشته میلادی 600 هزار بشکه در روز بود.
در حالی که قیمت نفت ایالات متحده از آغاز سال جاری به دلیل تضعیف تقاضا در پی شیوع ویروس کرونا حدود 31 درصد کاهش یافته است، قیمت نفت خام ایالات متحده با افزایش 123 درصدی در چهار ماه گذشته و با امید به بهبود اقتصاد جهانی با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا، روز جمعه به حدود 42 دلار برای هر بشکه رسید.
شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا به‌عنوان شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده مورد توجه فعالان بازار نفت است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شمار دکل های حفاری ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط ما با آمریکا به نقطه حساسی رسیده است

به گزارش همشهری آنلاین،‌ خبرگزاری عراق در این باره اعلام کرد که «محمد شیاع السودانی» امروز با «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار و رایزنی کرد.

السودانی در جریان این دیدار گفت: سفر من به ایالات متحده پس از یک برهه حساس انجام می‌شود و اهمیت روابط بین دو طرف را نشان می‌دهد.

وی افزود: روابط آمریکا و عراق به نقطه عطف مهمی رسیده است و ما قصد داریم درباره مشارکت گفت‌وگو کنیم.

السودانی اعلام کرد: ما در حال تلاش برای حرکت از یک رابطه نظامی به مشارکت کامل با آمریکا هستیم و دیدگاه‌های آمریکا و عراق ممکن است در مورد آنچه در منطقه اتفاق می‌افتد، متفاوت باشد.

بایدن نیز در این دیدار اظهار داشت: عراق و آمریکا با یکدیگر همکاری می‌کنند تا داعش تروریست را شکست دهند.

بایدن مدعی شد: مصمم هستیم تا از گسترش درگیری در خاورمیانه اجتناب کنیم.

بیشتر منابع رسانه‌ای اعلام کرده بودند که بایدن برای گفت‌وگو در زمینه تنش‌های ناشی از جنگ غزه، پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی و نیز موضوع خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق میزبان نخست‌وزیر عراق خواهد بود.

در این سفر یک هیات دولتی و پارلمانی شامل وزرا، نمایندگان پارلمان، مشاوران و نمایندگانی از بخش‌های خصوصی و صنعتگران متخصص، السودانی را همراهی می‌کنند و مذاکرات گسترده‌ای را با مقامات آمریکایی درخصوص روابط دوجانبه، پرونده‌های اقتصادی، مالی، تجاری، امنیتی علاوه بر آموزش، فرهنگ و سایر بخش‌ها خواهند داشت. همچنین قراردادهای سرمایه گذاری با شرکت‌های بزرگ امریکایی امضا خواهد شد.

در جریان این سفر همچنین نخستین نشست کمیته عالی هماهنگی مشترک با هدف پیشبرد توافقنامه چارچوب استراتژیک در محورهای انرژی، همکاری بانکی و مالی، حمل و نقل، مبارزه با فساد، استرداد اموال عراق، بخش تجارت، آموزش و فرهنگ برگزار خواهد شد.

کد خبر 844841 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا عراق جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع آمریکا: ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست
  • روابط ما با آمریکا به نقطه حساسی رسیده است
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • کول پالمر و ثبت +۳ گل در دو بازی پیاپی خانگی برای چلسی در لیگ برتر
  • آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد
  • مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۷۲۹ نفر رسید/ درخواست وزیر اسرائیلی برای اشغال نوار غزه
  • توقف بولونیا مقابل مونتزا؛ دومین تساوی ۰-۰ پیاپی شاگردان موتا
  • شمار مصدومان حوادث جاده‌ای امسال
  • درگوشی آمریکا به اسرائیل
  • اعلام آماده باش حزب الله برای جنگ بزرگ با اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۶۸۶ نفر رسید