Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@09:22:50 GMT

برداشت ۱۰۰ هزار تن لیموترش از باغات هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۸۴۷۸

برداشت ۱۰۰ هزار تن لیموترش از باغات هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از برداشت حدود ۱۰۰ هزار تن لیموترش خبر داد.

مسعود گرگیج در گفت و گو با ایسنا، افزود: سطح زیرکشت لیمو ترش استان ۱۰ هزار هکتار است که تاکنون از این سطح حدود ۱۰۰ هزار تن محصول برداشت شده است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود ازاین سطح ۱۲۰ هزار تن تا پایان شهریورماه محصول لیمو برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شهرستان رودان با ۶ هزار هکتار بیشترین سطح زیرکشت لیمو این استان را داراست، اظهار کرد: شهرستانهای رودان، میناب، بندرعباس و حاجی آباد از مناطق مهم تولید لیموترش در استان هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: محصول برداشت شده علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به سایراستان ها از جمله تهران، کرمان و فارس ارسال می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در پایان عنوان کرد: فصل برداشت لیموترش در استان از اوایل تیرماه آغاز و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب

جبار ولی‌پور مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت : باتوجه به پراکنش مناسب بارندگی‌ها پیش بینی می‌شود امسال ۶۶ هزارتن گندم از مزارع گندم شهرستان برداشت گردد که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

جبار ولی‌پور با اشاره به اینکه سطح زیرکشت گندم در سال جاری ۳۱ هزار هکتار است، افزود: برداشت گندم در مناطق گرمسیری از ۱۵ اردیبهشت آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و غیر بومی کار برداشت گندم را به انجام می‌رسانند.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: امسال در راستای تحقق شعار جهش تولید سطح زیر کشت کلزا نیز سه برابر شده و با ۶۵۰ هکتار کشت پیش بینی می‌شود یک هزار و ۳۰۰تن عملکرد داشته باشیم که ۲و نیم برابر بیشتر از سال قبل است.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب با تاکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در جهت تسهیل در امر برداشت، گفت: تدابیر لازم به منظور استقرار اکیپ‌های آتش نشانی در نقاط گرمسیری و همچنین جلوگیری از قاچاق گندم اندیشیده شده است.

علیرضا نظری افزود: چهار مرکز خرید گندم در شهر گیلانغرب، حومه، گواور و حیدریه در نظر گرفته شده و پیش بینی می‌شود ۵۵ هزارتن گندم مازاددبر نیاز کشاورزان از مجموع ۶۶ هزار تن گندم برداشت شده از طریق این مراکز خرید تضمینی انجام شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • برداشت یکهزار تن کلزا در رامهرمز
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت