Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام برگزاری دوره های آموزشی پنجگانه برای صیادان، محورهای این دوره ها را حوزه های جستجو و نجات دریایی، مقابله و اطفاء حریق، مقابله با آلودگی دریایی، آشنایی با چراغ‌ های دریایی و مدیریت مواد زائد اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، علیرضا محمدی کرجی ران اظهار داشت: یکی از رسالت های ذاتی این اداره کل آموزش های دریانوردی، ترویج فرهنگ ایمنی دریایی، کاهش سوانح و حفاظت از محیط زیست دریایی است که انجام این مهم در راستای ارتقای سطح دانش دریانوردان و اشرافیت این قشر پرتلاش از علوم نوین همچنین افزایش ضریب ایمنی ترددها با برگزاری دورهای آموزشی مداوم انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مسئولیت ها و فعالیت های کلان ملی و استانی در آبهای حاکمیتی و بین المللی اظهارداشت: «ترویج فرهنگ ایمنی دریایی»، «کاهش سوانح» و «حفاظت از محیط زیست دریایی» محورهایی است که در طول سال قالب دوره های آموزشی مستمر جهت ارتقاء سطح علمی دریانوردان را تشکیل می دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به برگزاری دوره های مشارکتی در این باره با همکاری اداره کل شیلات استان هرمزگان، بیان داشت: براساس نیازسنجی صورت گرفته و به منظور ارتقاء سطح دانش صیادان بومی و آگاهی هرچه بیشتر از علوم روزآمد دریانوردی در یک برنامه مشارکتی با اداره کل شیلات استان هرمزگان برگزاری دوره های پنجگانه در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این دوره ها با تولیت شیلات استان هرمزگان و با تدریس کارشناسان از اداره کل بنادر و دریا نوردی استان هرمزگان در سراسر استان در حال برگزاری است.

محمدی کرجی ران محورهای پنجگانه این دوره ها را در حوزه های جستجو و نجات دریایی، مقابله و اطفاء حریق، مقابله با آلودگی دریایی، آشنایی با چراغ‌ های دریایی و مدیریت مواد زائد اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: براساس پیش بینی صورت گرفته دوره های مذکور برای ۳۰۰ نفر از پرسنل شیلات اعم از مسئولان شیلاتی بنادر، بهره برداران بنادر ماهیگیری و جامعه صیادان در اقصی نقاط استان برنامه ریزی شده است.

محمدی کرجی ران تاکید کرد: به جهت رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی و مراقبتی و به منظور حفظ سلامت شرکت کنندگان دوره ها در سراسر استان  به صورت مجازی برگزار می شود.

وی ادامه داد: لزوم بهره گیری از آموزش های روزآمد برای دریانوردان و فعالان حوزه صیادی همواره جز اهداف سازمان بنادر و دریانوردی بوده است که انجام این مهم نیز مورد توجه، استقبال و نگاه مثبت سازمان شیلات ایران و اداره کل شیلات استان هرمزگان قرار گرفته است.

 

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با فراگیران آموزش های نوین در حوزه های ایمنی و حفاظت محیط زیست ضمن آشنایی جامعه صیادی محلی با علوم جدید و ارتقاء دانش دریا نوردان بومی ،گام مهمی در مسیر کاهش سوانح و صیانت از زیست بوم دریایی برداشته خواهد شد.

 

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست حفاظت محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی ایمنی دریایی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان شیلات استان هرمزگان برگزاری دوره حمل و نقل حوزه ها دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسم بی‌جان دو کودک غرق شده در شهرستان نیمروز

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرماندار نیمروز با بیان این خبر گفت: پس از اعلام مفقودی این دو کودک در روز یکشنبه تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیمروز و ادارات عشایر، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، آموزش و پرورش و اورژانس به عملیات جستجو و نجات پرداختند.
امینی راد افزود: در این عملیات از تمام امکانات مانند قایق، کواد کوپتر و تور استفاده و پایش تمام منطقه انجام شد.
فرماندار نیمروز بیان کرد: صبح امروز با توجه به آماده بودن شرایط آب و هوایی، با کمک پهباد‌های ارتش عملیات جستجو به انجام رسید.

دیگر خبرها

  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد
  • کشف جسم بی‌جان دو کودک غرق شده در شهرستان نیمروز
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر