Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@15:59:26 GMT

آزادگان برای حراست از دستاوردها اراده استوار داشتند

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۸۶۲۸

آزادگان برای حراست از دستاوردها اراده استوار داشتند

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد روز شنبه در مراسم رونمایی از دانشنامه آزادگان که در پژوهشکده دانشنامه‌نگاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: در این روزها، یک اثر ارزشمند و ماندگار به دست توانای دانشمندان و اندیشمندان با همکاری آزادگان آراسته به علم و دانش شکل گرفت که مایه افتخار و قدرشناسی است؛ آزادگان عزم و اراده استواری برای حراست از دستاوردهای دوران اسارت داشتند و در مسیر پاسداری از این ارزش ها و تلاش برای ماندگاری آن قدم های بلندی برداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاریخ دفاع مقدس زیباترین، ماندگارترین و پراثرترین کتاب تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ اسلام بعد از تاریخ ویژه پیامبر اعظم (ص) و پیشوایان معصوم دین است؛ دستاوردهای امروز دنیای اسلام و ایران اسلامی مرهون کار بزرگی است که فرزندان این کشور با فرماندهی یک مقام علمی و مرجع دینی، رهبری نظام اسلامی امام راحل و خلف صالح آن رهبر معظم انقلاب اسلامی به سامان رساندند.

نماینده ولی فقیه در امور آزادگان تاکید کرد: این کتاب یکی از برگ های زرین و پر افتخار دوران اسارت است که تمام کلمات آن زیبا، اثرگذار و به معنای واقعی کلمه الهام بخش است. اسرا تا آخرین فشنگ در میدان جنگ مبارزه کردند؛ اخوی بنده به نیروهای تحت امر خود در زمان جنگ توصیه می کرد که تلاش کنند به هیچ وجه اسیر نشوند، برادرم هر اقدام منتهی به شهادت انجام دادند و خداوند اراده کرد تا او و یارانش در دست مزدوران بعثی یک حماسه بزرگ خلق کنند.

ابوترابی فرد اظهار داشت: این فرزندان که این گونه به اسارت دشمن درآمدند در دوران اسارت خویش یکی از حلقه های کلیدی دفاع مقدس بودند؛ هر چند در اردوگاه ها حضور داشتند اما به واقع در خط مقدم جنگ و مبارزه بودند و کمترین فشار در طول یک دهه اسارت از سوی آزادگان برای پایان جنگ به مدیران کشور وارد نشده است.

وی یادآور شد: تمام تلاش آزادگان، ایستادگی آنان و پیروزی بود؛ در کدام صحنه ای از تاریخ اسارات این گونه می توان یافت. در تاریخ اسارت، ۲ روز تلخ برای اسرا وجود دارد؛ نخست روز ارتحال امام راحل و دوم روز تصویب قطعنامه ۵۹۸ که اردوگاه ها را غم و غصه فرا گرفته بود.

ابوترابی فرد نایب رییس پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیروهای بعثی در روز دوم بعداز قطعنامه جشن و پایکوبی می کردند و انتظار خوشحالی و پایکوبی اسرا را داشتند اما سرهای آنان بر زانو بود چرا که ایستاده بودند تا دشمن را از پا درآورند و از ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی در اردوگاه ها حراست می کردند.

مراسم رونمایی از کتاب دانشنامه آزادگان به مناسبت گرامی‌داشت سالروز بازگشت شکوهمندانه‌ آزادگان سرافراز به میهن اسلامی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  و ابوترابی فرد در پژوهشکده‌ دانشنامه‌نگاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.  

برچسب‌ها دانشنامه سید محمدحسن ابوترابی فرد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشنامه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دانشنامه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ابوترابی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به اسراییل سیلی محکمی به جبهه استکبار جهانی بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به پاسخ موشکی و پهپادی دفاعی سپاه پاسداران ایران به رژیم کودک کش اسرائیل اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی چاره ای جز مقابله و دفاع مشروع نداشت و با آنان برخوردی سخت کرد.

وی افزود: ایران توانست به مناطق مهم و پایگاه های جاسوسی اسراییل موشک پرتاب کند و این نشان از قدرت ایران اسلامی است و این موشک باران در حالی است که همه احزاب و قدرت های جهان گردهم آمده بودند.

امام جمعه بهاباد گفت: ما ساختمان های مسکونی را موشک باران نکردیم بلکه پایگاه های مهم که از آنان مواظبت می کردند را زدیم.

وی افزود: عملیات وعده صادق به دنیا نشان داد که جمهوری اسلامی در زمینه امنیت و کوچک‌ترین تعرض نسبت به خاک و منافع خود با کسی تعارف ندارد و اگر در صحنه عمل کسی کمترین اشتباه محاسباتی کرد با جوابی قاطع و تنبیه پشیمان کننده مواجه است.

ابراهیمی بشکانی با گرامیداشت روز ارتش با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی در بین همه ارتش های دنیا متمایز است، تصریح کرد: اراده پولادین برای انجام ماموریت در مسیر مصالح و منافع کشور ایران اسلامی اولین وجه تمایز ارتش ما از سایر ارتش‌های دنیا است.

وی اظهار کرد: ارتش اراده قوی دارد و در حوزه های ماموریتی خود نیز آنچه بر عهده آن گذاشته شده را بدون عیب و نقص در صحنه عمل به اجرا در می‌آورد و آنچه در صحنه عمل به ثمر می نشیند، اراده قوی است.

وی ادامه داد: روحیه بالا و شهادت‌طلبانه برگرفته از توجه به احکام نورانی اسلام و دفاع از ارزش های دینی دومین ویژگی ارتش جمهوری اسلامی است.

امام جمعه بهاباد گفت: شجاعت در میدان ماموریت نیز از دیگر ویژگی‌های متمایز ارتش جمهوری اسلامی است؛ ارتش شجاع می تواند اراده پولادین خود و انجام تکلیفی که به عهده او گذاشته شده و نیز روحیه ایثار و شهادت طلبی را تبدیل به جریان قوی و بازدارنده کند تا کسی از دشمنان به خود اجازه ندهند کوچک‌ترین تعرضی به خاک جمهوری اسلامی داشته باشد.

کد خبر 6082626

دیگر خبرها

  • حمله به اسراییل سیلی محکمی به جبهه استکبار جهانی بود
  • کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز
  • عملیات تنبیهی وعده صادق، مسرت و سرافرازی تمام آزادگان جهان را به دنبال داشت
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی
  • ارتش جایگاه مهمی در حفظ و حراست کشور دارد
  • عملیات وعده صادق مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد
  • ارتش با ۴۸ هزار شهید کارنامه درخشانی در حراست از ایران دارد
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • جمهوری اسلامی برای منطقه نعمت است