Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@00:42:28 GMT

سفرای جدید ایران در ۶ کشور جهان با روحانی دیدار کردند

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۸۸۳۹

سفرای جدید ایران در ۶ کشور جهان با روحانی دیدار کردند

سفرای جدید ایران در ۶ کشور جهان با رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌و‌گو کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای جمهوری آذربایجان، عمان، کره شمالی، بوسنی و هرزگوین، نامیبیا و گرجستان روز شنبه و پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رئیس جمهور دیدار و گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حسن روحانی در این دیدار برای سفرای جدید کشورمان آرزوی موفقیت کرد و از آنان خواست ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورمان به سرمایه گذاران و بخش‌های خصوصی و دولتی محل ماموریت خود، برای توسعه، تقویت و تحکیم روابط و مناسبات همه جانبه با دیگر کشورها تلاش کنند.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و کمک سفرای جمهوری اسلامی ایران به تقویت فعالیت بخش خصوصی و تجارت با سایر کشورها و همچنین گسترش همکاریهای علمی و فناورانه تاکید کرد.

«سید عباس موسوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، «نجفی خوشرودی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان، «اسماعیل زاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره شمالی، «قلیچ خان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین، «شریفی ساداتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در نامیبیا و «قاسمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت روابط ایران با کشورهای محل ماموریت خود در زمینه های مختلف، بر تلاش و جدیت در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و همکاری های همه جانبه ایران با دیگر کشورها تاکید کردند.

انتهای پیام/

R1542/P/S1,15/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ سازمان کنفرانس اسلامی در قبال اقدام اخیر امارات موضع گیری کند ۲ درخواست یک تشکل دانشجویی از رئیسی برای محاکمه آخوندی ۳ قدردانی سرلشکر موسوی از فرمانده معظم کل قوا ۴ افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران به کجا رسید؟ ۵ «نه نفت دارد نه مروارید!»؛ استدلال محمدرضا پهلوی برای بخشیدن بحرین چه بود؟ ۶ بیانیه سپاه پاسداران | توافق ننگین امارات و دولت جعلی صهیونیست‌ها بزرگترین خیانت تاریخی ضد آرمان قدس است ۷ نماینده مجلس:"ساختمان وارتانا" محل گعده‌های سیاسی آخوندی بود/نمایندگان از وزیر سابق راه شکایت می کنند ۸ پیشنهاد یک نماینده مجلس برای جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی مهمترین اخبار سیاسی روحانی: کنکور برگزار می‌شود/ واکنش به توافق سازش امارات و اسرائیل نماینده مجلس:"ساختمان وارتانا" محل گعده‌های سیاسی آخوندی بود/نمایندگان از وزیر سابق راه شکایت می کنند جلسات سران قوا برای دور زدن مجلس نیست/همگرایی قوای سه گانه نباید نقش پارلمان را تضعیف کند پیگیری ابعاد حقوقی ترور سردار سلیمانی در کمیسیون امنیت ملی مجلس مهمترین اخبار تسنیم بیانیه سپاه پاسداران | توافق ننگین امارات و دولت جعلی صهیونیست‌ها بزرگترین خیانت تاریخی ضد آرمان قدس است روحانی: کنکور برگزار می‌شود/ واکنش به توافق سازش امارات و اسرائیل مصاحبه| ناصر ابوشریف: امارات به یکی از ابزارهای صهیونیسم در منطقه تبدیل شده است نامه نمکی به مردم ایران: الگویی بی‌‌بدیل از شور آمیخته با شعور حسینی ارائه کنیم واکنش عطوان به خیانت امارات: انتفاضه‌ بزرگ امت اسلام در راه است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سفیر جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز دوشنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های سفر رسمی به پاکستان، در دیدار «سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان که در محل اقامت رئیس جمهور انجام شد، با اظهار امیدواری نسبت به اینکه این سفر گامی در جهت توسعه روابط باشد، نقش مجالس دو کشور در تسهیل و تسریع ارتقای روابط فیمابین مهم و موثر عنوان کرد.

رئیسی با بیان اینکه در برابر دشمنی‌های دشمنان ۲ راه تسلیم یا مقاومت وجود دارد، افزود: در فلسطین نیز عده‌ای راه سازش را در پیش گرفتند و عده‌ای راه مقاومت که هزینه سازش به مراتب از مقاومت بیشتر است. جمهوری اسلامی ایران از سویی دیپلماسی و میز مذاکره را ترک نکرد و از سوی دیگر در برابر فشار‌ها و تحریم‌های آمریکایی‌ها گزینه مقاومت و ایستادگی را برگزید و از حقوق خود کوتاه نیامد، در نتیجه امروز شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم و مقامات رسمی آمریکایی اعتراف می‌کنند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.

رئیس جمهور با برشمردن برخی توانمندی‌های کشورمان از جمله در حوزه تولید خودرو، فعالیت بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان و نظایر آن، از آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها و دستاورد‌های خود در حوزه‌های مختلف با کشور دوست و برادر پاکستان و ارتقای روابط در عرصه‌های مختلف خبر داد.

«سردار ایاز صادق» نیز در این دیدار از طرف خود و احزاب مختلف پاکستانی به رئیسی خوش‌آمد گفت و اظهار داشت: هیچ کدام از احزاب پاکستانی چه احزاب همسوی دولت و چه احزاب اپوزیسیون، مخالف روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران نیستند.

رئیس مجلس ملی پاکستان همکاری، تفاهم و اشتراک نظر میان مقامات دو کشور را کم‌نظیر توصیف و با بیان اینکه گروه دوستی ایران بیشترین عضو را در مجلس پاکستان دارد، تصریح کرد: پاکستان هم علاقمند به گسترش روابط و هم نیازمند توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی، توسعه بازارچه‌های مرزی، همکاری‌های اقتصادی و تعاملات تجاری با جمهوری اسلامی ایران است و مجلس پاکستان آمادگی دارد در جهت رفع هر گونه مانع یا مشکلی در مسیر تقویت روابط فیمابین گام‌های عملی و موثر بردارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی
  • سفیر ایران در صربستان، صدای فعالان مسلمان را درآورد
  • ملاقات سران عشایر مختلف عراق با سفیر جمهوری اسلامی ایران
  • تمجید سران عشایر مختلف عراق از عملیات وعده صادق