Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی طرح فاضلاب مهرشهر بیرجند در حال اجرا و دارای ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی است.

حسین امامی گفت: طول کل پروژه ۶۴ کیلومتر است که تاکنون ۳۶ کیلومتر اجرا شده و ۲۸ کیلومتر باقیمانده است و عملیات اجرایی با سرعت بیشتر از گذشته اکنون در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار داشت: برای اتمام بقیه پروژه فاضلاب مهرشهر مناقصه‌ای انجام و ۱۸ کیلومتر باقیمانده به پیمانکار واگذار شده است. همچنین برای اجرای پروژه فاضلاب در مهرشهر این منطقه به هفت زون براساس اولویت اجرا تقسیم‌بندی شده است.

امامی گفت: پروژه اجرای کلکتور اصلی فاضلاب مهرشهر از خیابان‌های پرتردد شهر عبور می‌کرد که با این وجود عملیات اجرایی طبق برنامه زمان‌بندی به پایان رسید و پروژه احداث شبکه فاضلاب در زون ۶ و هفت مهرشهر به انجام رسیده است. خط انتقال فاضلاب از نقطه خروجی مهرشهر تا بلوار شهدای عبادی اجرا شده است، همچنین زون ۶ و ۷ (غرب مهرشهر) به دلیل حساسیت ناشی از آب‌های زیرزمینی به صورت سهم ۵۰ درصدی با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی عنوان کرد: برای کاهش هزینه آسفالت شکافی نیز راه و شهرسازی، استانداری و شرکت آب و فاضلاب بخشی از هزینه‌ها را به صورت سهم مساوی پرداخت کرده‌اند. خط انتقال و زون ۶ و ۷ طی یک سال و نیم اجرا شد و با هماهنگی شهرداری عملیات آسفالت برخی مناطق مهرشهر به تعویق افتاد تا هزینه آسفالت به این پروژه افزوده نشود و بعد از اجرای شبکه فاضلاب و نصب انشعابات نسبت به آسفالت معابر اقدام شود.

امامی افزود: با توجه به جریان هیدرولیکی جریان فاضلاب و تپوگرافی منطقه، زون‌های سه و پنج در اولویت بعدی قرار گرفت که در حال حاضر زون سوم پیشرفت ۶۰ درصد و زون پنجم ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. اعتبار مورد نیاز برای ۱۸ کیلومتر باقیمانده از مهرشهر ۱۵ میلیارد تومان است که اکنون ۲ پیمانکار در زون سه و پنجم و ۲ پیمانکار از مناطق جنوب شهر به مهرشهر منتقل شده‌اند و پروژه در حال اجراست. تاکنون ۲۱۶ میلیارد ریال برای اجرای شبکه فاضلاب مهرشهر بیرجند هزینه و اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه ۱۷۶ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است. مجموع اعتبار هزینه شده و پیش‌بینی برای اتمام پروژه فاضلاب مهرشهر بیرجند ۳۹۲ میلیارد ریال است که در باقیمانده طرح هزینه آسفالت شکافی نداریم لذا هزینه‌ها پایین‌تر است.

مهرشهر از محله‌های پرجمعیت شهر بیرجند است که بسیاری از واحدهای مسکن مهر در آن قرار دارد.

کد خبر 540401 برچسب‌ها آبفا - آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آبفا آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی فاضلاب مهرشهر بیرجند شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی شبکه فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مهرداد آهکی افزود: با توجه به اینکه گردنه زاغه ملایر جزء محور‌های پرتصادف و حادثه خیز استان بشمار می‌آمد که سالانه شاهد تصادفات رخ‌به‌رخ منجر به فوت در این گردنه بودیم، در سال گذشته با استفاده از ظرفیت گروه امانی اداره کل اجرای عملیات نصب حفاظ بتنی (نیوجرسی) به طول ۳/۵ کیلومتر در این گردنه به پایان رسید.

او با اشاره به فرسوده بودن سیستم‌های روشنایی موجود در گردنه زاغه تصریح کرد: به‌منظور ارتقاء ایمنی و رفع خاموشی‌های مکرر، عملیات نوسازی و انتقال سیستم روشنایی به رفوژ وسط در دستور کار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان قرار گرفت که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۸٪ آماده بهربردای است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: طبق گزارش و آمار پلیس راه استان بعد از نصب نیوجرسی تعداد تصادفات منجر به فوت در گردنه زاغه به صفر رسیده است و این گردنه نیز از نقاط حادثه‌خیز استان خارج شده و هم اکنون جزء گردنه‌های ایمن استان همدان محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری