Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا شانه ساز به تشریح وضعیت دارویی کشور پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست خبری محمدرضا شانه ساز، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو امروز به شکل آنلاین برگزار شد.

او درباره درمان دارویی بیماری کرونا گفت: هنوز داروی مشخصی برای این بیماری در دنیا مشخص نشده است. هرچند تمامی داروهای موثر در مهار این بیماری در کشور تولید و عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شانه ساز افزود: اگر احیانا دارویی به بیمار پیشنهاد شد و گفته شده که در خارج از بیمارستان تامین می شود پذیرفته نیست.داروی رمدسیویر  به قیمت مناسب در اختیار افراد قرار می گیرد  و اینکه برخی از افراد سودجود از این مقوله سو استفاده می کنند.

او تاکید کرد: داروی اکتمرا به وفور در کشور تولید و عرضه می شود. توصیه می شود به منظور تهیه آن افراد به مبادی رسمی مراجعه کنند هرچند توصیه می شود  افراد به صورت خودسرانه اقدام به تهیه دارو نکنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص استفاده از ماسک افزود: هنوز ماسک در اختیار داروخانه ها قرار نگرفته است. از هفته آینده قرار است روزانه دو میلیون ماسک با قمیت مصوب در اختیار داروخانه ها قرار بگیرد. همچنین یک میلیون 800 ماسک به مراکز درمان اختصاص می یابد.

او تصریح کرد: همچنان بهترین راه پیشگیری از این بیماری ماسک  و فاصله گذاری اجتماعی است. به داروهای تبلیغ شده در خارج از بیمارستان برای مهار کرونا اعتماد نکنید.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: غذا و دارو شانه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سوران ایوبی اظهار کرد: همزمان با ایام نوروز بیش از ۱۰ هزار و ۱۸۷ مورد بازرسی توسط بازرسان سلامت محیط با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی از طریق پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر صورت گرفت.

وی ادامه داد: در جریان این طرح روغن سوخته و انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف شناسایی و معدوم و به ۲۴ مورد شکایت مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ رسیدگی شد.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان بیان کرد: همچنین در ایام نوروز پنج هزار و ۳۷۹ مورد کلرسنجی، ۲۲۴ مورد نمونه برداری میکروبی آب شرب، ۲۶۸ مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و پنج هزار و ۵۶۱ سنجش با استفاده از دستگاه پرتابل (شوری سنج-TPM-لومینومتر-PH سنج) انجام شد.

برنامه سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین جاری با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی از طریق پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی اجرا شد.

دیگر خبرها

  • ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در مازندران فوت شدند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • ۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می گیرد
  • توده ۱۸ کیلویی از بدن یک بانوی بهشهری خارج شد
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • با افزایش نرخ رسمی ارز، بازار غیررسمی مهار نمی‌شود
  • فریب وعده‌های جابه‌جایی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن را نخورید
  • ‌کپک سیاه چیست و چرا خطرناک است؟