Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@08:34:47 GMT

ثبت‌نام ۳۰۰ طلبه در پویش هر خانه؛ یک حسینیه

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۸۸۶۵

ثبت‌نام ۳۰۰ طلبه در پویش هر خانه؛ یک حسینیه

‍‍‍‍‍‍

تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از طلّاب اعلام آمادگی کرده‌اند تا به عنوان سخنران در پویش «هر خانه یک حسینیه» اعزام شوند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پس از آنکه محمود کریمی مداح اهل‌بیت علیهم‌السلام اعلام کرد امسال در حسینیه امامزاده علی‌اکبر(ع) چیذر برنامه ندارد و پیشنهاد «هر خانه یک حسینیه» و احیای روضه‌های قدیمی خانگی را متناسب با شرایط کرونایی داد، در فضای مجازی از پیشنهاد او استقبال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، مدتی است پویشی با عنوان «هر خانه یک حسینیه» از سوی قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان زیرمجموعۀ معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه راه‌اندازی شده است.

این قرارگاه در زمان حادثۀ سیلی که سال گذشته در برخی استان‌های کشور رخ داد، در راستای کمک‌های مؤمنانه و حضور جهادی در آن مناطق برای حل مشکلات آنان شکل گرفته است و حالا این قرارگاه قرار است در ایام محرم امسال که در شرایط کرونایی است، برنامۀ دیگری را درنظر دارد.

تاکنون بیش از 300 نفر از طلّاب اعلام آمادگی کرده‌اند به عنوان سخنران جهادی اعزام شوند و افرادی که برای برگزاری چنین جلساتی درخواست داشته باشند می‌توانند درخواست خود را از طریق پایگاه https://esfhozeh.ir و یا شماره تلفن 03132202450 روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه اعلام و پس از آن با آنها هماهنگی شده و مبلغ اعزام می‌شود.

پرچم جدید گنبد حرم امام حسین(ع) در آستانۀ محرم آماده شد +عکسامام کاظم(ع) با چه راهکارهایی پرچم اباعبدالله(ع) را برپا نگه‌داشت؟

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط موکب تسنیم ماه محرم بیشتر بخوانید... پویش "روضه‌های خانگی" آغاز به کار کرد/ سنّتی که باید توسعه یابد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پویش "روضه‌های خانگی" آغاز به کار کرد/ سنّتی که باید توسعه یابد واژه های کاربردی مرتبط موکب تسنیم ماه محرم پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ دستورالعمل آیت‌الله بهجت برای حل مشکل ازدواج ۲ نامه نمکی به مردم ایران: الگویی بی‌‌بدیل از شور آمیخته با شعور حسینی ارائه کنیم ۳ پنج نکته درباره سریال آقازاده/ حق طلبی با پراید ایراد دارد؟! ۴ سه روایت خواندنی از «آن سوی مرگ» ۵ «تتسویا واتاری» در ۷۸ سالگی درگذشت ۶ نماهنگ| "وعدۀ صادق" روایتی از لطف خفیّه الهی در جنگ ۳۳ روزه ۷ «مأموریت غیرممکن ۷» با آتش سوزی متوقف شد ۸ نگاهی نزدیک به کشوری اسرارآمیز به نام کره شمالی مهمترین اخبار فرهنگی دستورالعمل آیت‌الله بهجت برای حل مشکل ازدواج سنت در بستر تجمل / روایت سرنا و تنبور از موسیقی غرب ایران پویش "روضه‌های خانگی" آغاز به کار کرد/ سنّتی که باید توسعه یابد سهم ۸۳ درصدی غیرتهرانی‌ها در فروش تابستانه‌کتاب مهمترین اخبار تسنیم بیانیه سپاه پاسداران | توافق ننگین امارات و دولت جعلی صهیونیست‌ها بزرگترین خیانت تاریخی ضد آرمان قدس است روحانی: کنکور برگزار می‌شود/ واکنش به توافق سازش امارات و اسرائیل مصاحبه| ناصر ابوشریف: امارات به یکی از ابزارهای صهیونیسم در منطقه تبدیل شده است نامه نمکی به مردم ایران: الگویی بی‌‌بدیل از شور آمیخته با شعور حسینی ارائه کنیم واکنش عطوان به خیانت امارات: انتفاضه‌ بزرگ امت اسلام در راه است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس یک حسینیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش بنی‌آدم؛ همدلی مردم شیراز در سیل فروردین ماه ۹۸

محمد ثابت اقلیدی در مراسم پویش " بنی‌آدم" که در هتل بزرگ شیراز برگزار شد بابیان اینکه قرار بود این مراسم ۵ فرودین ماه در شیراز برگزار شود که به دلیل شدت بارندگی‌ها این مراسم با دو روز تأخیر برگزار گردید، گفت: روز ۵ فرودین ماه ۱۳۹۸ وقوع سیل در شیراز همه را غافلگیر کرد و تعدادی از هم‌وطنان گرفتار سیل شدند در آن روز مردم شیراز حماسه‌ای از جنس مهربانی و مهمان‌نوازی خلق کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با اشاره به فعالیت صنوف مختلف و مردم شیراز برای کمک به میهمانان نوروزی در سیل سال ۹۸ گفت: در برخی مناطق وقتی حادثه رخ می‌افتد شاهد اقدامات عجیبی از سوی سودجویان هستیم به‌طوری‌که برخی وسایل و اقلام مایحتاج مردم گران می‌شود، اما شیرازی‌ها در‌های خانه‌ها و هتل‌ها را به روی مسافران نوروزی گشودند و هر آنچه داشتند را در طبق اخلاص گذاشتند و به مسافران حادثه‌دیده کمک کردند.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه ۳۷ درصد جاذبه‌های فاخر گردشگری، مذهبی، تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشور در فارس است، گفت: همواره گفته می‌شود که گردشگری مزیت رقابتی استان فارس است، اما مزیت رقابتی این استان خصلت مهمان‌نوازی و مهربانی مردم آن است.

او گفت: نقطه تفاوت فارسی‌ها با دیگر مناطق در این است که مردم این منطقه همه‌چیز را با مادیات عوض نمی‌کنند که این ادعا در سیل سال ۹۸ تجربه و ثابت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خواستار استمرار برگزاری این پویش و رویداد در سالروز سیل ۹۸ در دروازه قرآن شیراز شد و ابراز امیدواری کرد: این رویداد هرساله حتی بعد از مدیریت بنده استمرار داشته باشد و توسعه پیدا کند تا به این ویژگی مردم فارس و شیراز بیشتر پرداخته شود.

ثابت اقلیدی افزود: مردم شیراز با مهمان‌نوازی خود صحنه‌ای را در آن روزبه تصویر کشدند که ترجمه و تفسیر عملی مصرع «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند» است.

او در ادامه سخنانش با اشاره به تعدد و تنوع جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این استان گفت: در استان فارس آثار تاریخی و فرهنگی، چون حافظ و سعدی همچنین مجموعه جهانی تخت جمشید بر بسیاری از آثاری دیگر این استان سایه انداخته است و اگر هر یک از این آثار در شهر دیگری بود به‌تن‌هایی جاذبه‌ای خاص به شمار می‌رفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تأکید کرد: توسعه گردشگری به‌صرف داشتن چندین جاذبه نیست بلکه این جاذبه‌ها نه‌تن‌ها نیاز به عامل تحریک دارند بلکه باید به‌درستی معرفی و شناخته و تبدیل به مقصد گردشگری شود که یکی از این عوامل برگزاری رویدادهاست.

ثابت اقلیدی بر لزوم برگزاری رویداد‌های گردشگری در این استان تأکید کرد و گفت: بنا داریم رویداد‌های مختلفی برای جذب بیشتر گردشگر در مناطق مختلف استان داشته باشیم.

در ادامه این مراسم غلامرضا غلامی مدیرکل بحران استانداری فارس برگزاری پویش "بنی‌آدم " را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم این برنامه استمرار داشته باشد و به دست فراموشی سپرده نشود چراکه توانسته مهمان‌نوازی مردم شیراز را پررنگ‌تر کند.

مدیرکل بحران استانداری فارس همچنین از همه افرادی در این گردهمایی و پویش نقش داشتند قدردانی کرد و افزود: این یاد و نام نیک باید گرامی داشته و فراموش نشود.

در ادامه این مراسم حسن سیادتان رئیس جامعه هتلداران فارس هم طی سخنانی با تقدیر از برگزاری این برنامه توسط اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: پویش "بنی‌آدم" فرصت بسیار مناسبی است تا بتوانیم قدردان افرادی باشیم که بدون هیچ چشم‌داشتی در آن سال به هم نوعان خود کمک کردند.

جاویدان، مدیر هتل بزرگ شیراز هم در این مراسم گفت: متأسفانه وقوع سیل را در دفتر خودم در هتل شیراز دیدم و بسیار ناراحت شدم وهمان لحظه با همکاران به کمک حادثه دیدگان رفتیم و تمامی حادثه دیدگان را اسکان دادیم که اگر کمکی از طرف ما بوده فقط بر اساس انسانیت بود.

او بابیان اینکه شیرازی‌ها مهربان و نوع‌دوست هستند، گفت: شیرازی‌ها سرشار از محبت و عشق هستند و شکی در آن نیست این عرق در ایرانی‌ها در هیچ جای دنیادیده نمی‌شود؛ بنابراین گزارش این مراسم با حضورتنی چند از مسئولان و مدیران شهری و جمعی از فعالان اجتماعی و فرهنگی و شاعران ازجمله آقای سلیمانی یکی از فرهیختگان شیرازی از تنی چند از روسا و اعضای اتحادیه‌ها و صنوف مختلف که در سیل ۱۳۹۸ به مردم حادثه‌دیده کمک کردند شامل جامعه حرفه‌ای هتلداران فارس، انجمن مهمانپذیرداران استان فارس، مدیریت هتل بزرگ شیراز، کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی استان فارس، اتحادیه صنف تعمیرکاران اتومبیل سبک و سنگین، اتحادیه صنف پنچر گیر و تعویض روغن اتحادیه صنف سفره‌خانه‌های سنتی و رستوران‌داران و... همچنین برخی از ادارات دولتی و بخش‌های خصوصی استان و شهر شیراز لوح تقدیر اهدا شد.

همچنین در ورودی شهر شیراز دروازه قران کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی استان فارس به نمایش توانمندی‌های خود در قالب نمایش خور دو‌های و موتور سکلت‌های سافاری خود پرداختند. گفتنی است در پایان این پویش به مسافران ورودی به شیراز و مردم این شهر با اهدا شاخه گل مراسم خوش‌آمد گویی انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال
  • آغاز پنجمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در حوزه هنری قم
  • نمایشگاه پویش «زندگی با آیه‌ها» در گذر فرهنگی چهارباغ
  • راه اندازی پویش خانه دوست کجاست در شهرستان زارچ
  • ترویج فرهنگ افطاری ساده در پویش خانه دوست کجاست
  • آخرین حضور شهید بهروز واحدی در روضه حضرت علی اصغر+فیلم
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • پویش بنی‌آدم؛ همدلی مردم شیراز در سیل فروردین ماه ۹۸
  • پویش «خانه دوست کجاست» در ایلام آغاز شد
  • خانه زعیم اولین خانه تاریخی قزوین + فیلم