Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@11:09:43 GMT

رشد ۲۳درصدی بارش در حوضه مرزی شرق

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۸۸۸۹

رشد ۲۳درصدی بارش در حوضه مرزی شرق

بارش‌های حوضه آبریز مرزی شرق از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۸) تا ۲۴ مردادماه براساس تازه ترین گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران به رقم ۱۴۸ میلیمتر رسید.

میزان بارش‌های این حوضه پارسال ۱۲۰.۳ میلیمتر بود که نشان از رشد ۲۳درصدی دارد همچنین در مقایسه با دوره درازمدت ۵۱ ساله رشد ۳۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وضعیت بارش‌ها در حوضه آبریز فلات مرکزی هم از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه ۹۸)  با رشد مثبت همراه شده به گونه‌ای که تا ۲۴ مردادماه ۲۳۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیمتر بارش در این حوضه رخ داده که نسبت به دوره مشابه پارسال که ۲۱۳.۸ میلیمتر بارش داشت از رشد هشت درصدی برخودار شده است.

مناطقی که با رشد بارش روبرو شده‌اند درسال‌های گذشته مناطق همواره کم بارش به حساب می‌آمدند و کشاورزان این مناطق درباره ادامه کشت خود و وضعیت آبرسانی دغدغه داشتند.

بارش‌ها در دیگر حوضه‌های آبریز اصلی کشور اما روندی متفاوت از مناطق پربارش دارند به گونه‌ای که در چهار حوضه آبریز اصلی باقی مانده روند بارش‌ها کاهشی شده است به خصوص اینکه اکثر این مناطق در سال‌های قبل پربارش‌تر بوده‌اند.

بارش‌های حوضه آبریز دریای خزر که به طورمعمول جزو مناطق پربارش بود از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه۹۸) تا ۲۴ مردادماه به رقم ۴۶۵.۶ میلیمتر رسید و این درحالی است که پارسال و در همین بازه زمانی میزان بارش‌های این حوضه ۵۴۴.۲ میلیمتر بود که رشد منفی ۱۴درصدی را نشان می‌دهد.

حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان هم با کاهش بارش روبرو شده به گونه‌ای که از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه۹۸ ) تا ۲۴ مردادماه ۴۴۸ میلیمتر بارش در این حوضه رخ داده که در مقایسه با زمان مشابه آن در پارسال که ۵۳۴.۹ میلیمتر بارندگی داشت با رشد منفی ۱۶ درصدی همراه شده است.

وضعیت بارش در حوضه آبریز دریاچه اورمیه امسال با کاهش شدید همراه است به طوری که از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه۹۸) تا ۲۴ مردادماه ۳۵۸.۷ میلیمتر بارش در این حوضه اتفاق افتاده و این درحالی است که میزان بارش‌های آن در مدت مشابه پارسال ۴۹۱ میلیمتر بوده که رشد منفی ۲۷درصدی را نشان می‌دهد.

حوضه آبریز قره قوم هم درسال آبی جاری و تا ۲۴ مردادماه ۲۹۰.۱ میلیمتر بارش را ثبت کرده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد منفی ۶درصدی دارد.

وضعیت کاهشی بارش‌ها درحالی است که حدود یک ماه و اندی دیگر سال آبی ۹۸- ۹۹ به پایان خواهد رسید و مهرماه ۹۹ آغاز سال آبی جدید تر خواهد بود و مشخص نیست در سال آبی پیشرو با افزایش بارش‌ها روبرو خواهیم بود یا باید منتظر سالی کم بارش ماند.

برچسب‌ها دریای عمان سرانه مصرف آب شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دریای عمان سرانه مصرف آب شرکت مدیریت منابع آب ایران دریای عمان سرانه مصرف آب شرکت مدیریت منابع آب ایران ابتدای سال آبی جاری تا ۲۴ مردادماه میلیمتر بارش حوضه آبریز رشد منفی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۰۰ میلیمتری بارش‌ها در کوهرنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مهری بابادی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۰۰ میلیمتر بارش در شهرستان کوهرنگ گزارش شده است.
به گفته وی در سامانه اخیر میزان بارندگی  ۸۵.۷ میلیمتر ثبت شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • بیش از سه میلیون متر مکعب سیلاب بارش‌های بهاری در شاهرود مهار شد
  • بارش‌های سال آبی جاری آذربایجان‌غربی؛ ۱۸ درصد بیشتر از بلندمدت
  • بارش‌های نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی به ۲۵۲ میلی‌متر رسید
  • حجم ذخیره آبی در سدهای خوزستان به بیش از ۱.۸ میلیارد مترمکعب رسید
  • سرریز شدن ۴ سد در کردستان
  • رشد ۸۰ درصدی بارش‌ها در نطنز
  • کاهش ۲۰۰ میلیمتری بارش‌ها در کوهرنگ
  • پر شدن ۶۴ درصد مخازن آبی خوزستان
  • پر شدن ۶۴ درصد مخازن آبی خوزستان در بارندگی اخیر
  • ۶۴ درصد مخازن آبی خوزستان پر شد