Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:10:06 GMT

نجات کودک 9 ماهه از خودروی سرقتی

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۸۸۹۰

نجات کودک 9 ماهه از خودروی سرقتی

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی رمضانی فرمانده انتظامی شهرستان رشت از دستگیری سارق اتومبیل و نجات جان کودک خردسال درون آن کمتر از نیم ساعت خبر داد.

وی گفت: عصر دیروز راننده یک دستگاه اتومبیل بدون توجه به توصیه‌های ایمنی، خودرو خود را به صورت روشن همراه فرزند خردسالش در مقابل فروشگاه به قصد خرید ترک کرده بود که یک سارق با استفاده از این فرصت، نسبت به سرقت خودرو و فرار از محل اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اطلاع ماموران انتظامی از این سرقت، بلافاصله نیروهای انتظامی با اجرای طرح مهار و کنترل تمامی محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی و با اجرای گشت‌های محسوس و نامحسوس، سرانجام موفق شدند اتومبیل پراید سرقتی را کمتر از نیم ساعت در بخش سنگر شناسایی و متهم را دستگیر کنند.

اسرهنگ رمضانی افزود: کودک خردسال در صحت و سلامت کامل به والدینش تحویل شد و رسیدگی به پرونده سارق ۵۰ ساله به جرم سرقت اتومبیل و روشن شدن سایر ابعاد احتمالی در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

دستگیری فروشنده سوالات امتحانی در فضای مجازی

سرهنگ شاهین حسنوند رئیس پلیس فتا خوزستان از شناسایی و دستگیری فردی که با آگهی فروش سوالات امتحانی در فضای مجازی،از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد و گفت: شهروندان در مواجهه با آگهی‌های کلاهبرداری فروش سوالات امتحانی، هوشیار باشند. در پی وصول گزارشی با موضوع فروش سوالات امتحانی در فضای مجازی به این پلیس، با توجه به اهمیت این موضوع، پرونده‌ای تشکیل و در دستور کار کارشناسان این یگان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های فنی انجام شده بر روی پرونده، متهم شناسایی شده و هویت وی کشف شد؛در ادامه با اقدامات تخصصی که انجام شده نشانی متهم نیز بدست آمد اما با اعزام مامورین به آدرس مورد نظر، مشخص شد آدرس سوری بوده و وجود خارجی ندارد،بنابراین برای پیدا کردن نشانی اصلی متهم تحقیقات ادامه پیدا کرد تا در نهایت محل اختفای وی کشف شد.

سرهنگ حسنوند اضافه کرد: با هماهنگی مقام قضایی، متهم به این پلیس احضار شده و تحقیقات از وی آغاز شد؛ متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شد اما در مواجهه با مستندات و ارائه ادله غیر قابل انکار توسط کارشناسان پلیس فتا، صریحاً به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: متهم که دانشجوی کارشناسی بود در اعترافات خود در مورد شیوه انجام بزه انتسابی خود بیان کرد در فضای مجازی در قبال دریافت پول، به جای اشخاص آزمون می‌دادم و در کنار این کار نیز برای جذب مشتریان بیشتر در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار آگهی فروش سوالات امتحانی می‌کردم.

عامل برداشت غیرمجاز از حساب، خواهر شاکی از آب در آمد

سرهنگ شاهین حسنوند رئیس پلیس فتا خوزستان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب خبر داد و با اشاره به اینکه عامل برداشت غیرمجاز خواهر شاکی بود، گفت: شهروندان در حفظ و نگهداری کارت بانکی خود بسیار دقت کنند و آن را در اختیار هیچ کس قرار ندهند. در رابطه با همین موضوع شخصی به این پلیس مراجعه و اظهار کرد پس از بررسی حساب بانکی خود متوجه شدم که چندین فقره برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌ام صورت گرفته و حال از پلیس فتا خواستار رسیدگی دارم . 

وی افزود: با ثبت دقیق اظهارات شاکی، پرونده اولیه تشکیل شده و در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. در بررسی‌های اولیه انجام شده بر روی پرونده، شیوه برداشت از حساب شاکی آشکار شده و مشخص گردید عامل برداشت غیرمجاز به اصل کارت بانکی دسترسی داشته است. با ادامه تحقیقات فنی و بررسی شواهد پرونده، هویت متهم شناسایی شده و در نهایت محل سکونت وی نیز کشف شد و با هماهنگی مقام قضایی، متهم به این پلیس احضار شد و برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ شاهین حسنوند گفت: متهم با انکار بزه انتسابی، در مواجهه با ادله محکم و غیر قابل انکار و مستندات پرونده، صریحاً به جرم خود اعتراف کرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: متهم در اعترافات خود در کمال ناباوری عامل اصلی برداشت غیرمجاز را خواهر شاکی معرفی کرد و گفت من در فروشگاه خودم یک دستگاه کارت خوان سیار دارم که به دلیل نا امنی و ترس از سرقت، آن را با خود به خانه می‌آورم؛ مدتی قبل متوجه شدم که خانم بنده که خواهر شاکی نیز می باشد متاسفانه با دسترسی به کارت بانکی برادرش و داشتن رمز کارت اقدام به برداشت غیرمجاز می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا خوزستان از تکمیل تحقیقات و معرفی متهم به همراه پرونده به دادسرا برای تکمیل مراحل قانونی خود خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: در حفظ و نگهداری کارت‌های بانکی دقت کافی داشته باشید و به هیچ عنوان کارت عابر بانک و رمز آن را در اختیار دیگران قرار ندهید. همچنین از رمزهای ساده و قابل حدس مانند سال تولد برای کارت بانکی استفاده نکنید و به صورت دوره‌ای آنها را تغییر دهید.

اعتیاد عروس علت انتشار کلیپ کودک معتاد در فضای مجازی

سرگرد یوسف شاکری رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی از شناسایی و دستگیری انتشاردهنده کلیپ کودک معتاد در حال استعمال مواد مخدر در فضای مجازی که بازخوردهای منفی بسیاری را به همراه داشت خبر داد و گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر انتشار کلیپ ساختگی از استعمال مواد مخدر توسط فرزندش در فضای مجازی، پیگیری موضوع با جدیت تمام در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه پس از بررسی‌های تکمیلی مأموران، مشخص شد که فرد ناشناسی با ساخت صفحه‌های متعدد، اقدام به انتشار این کلیپ در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده، افزود: با توجه به حساسیت موضوع، اظهارات شاکی و مستندات به‌ صورت دقیق و کامل بررسی شد و با اقدامات اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتا متهم که عروس خانواده بود شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سرگرد شاکری با بیان اینکه متهم در اظهارات خود در رابطه با چگونگی و هدف از ضبط و انتشار این کلیپ، اینگونه بیان داشت: با توجه به اینکه این کودک از اعتیاد عروس خانواده اطلاع پیداکرده بود توسط این خانم مجبور به استعمال مواد مخدر می‌شود که هم‌زمان عروس خانواده از این کودک فیلمی تهیه و ضمن تهدید به اینکه اگر برادر بزرگ‌تر و یا پدر خانواده از این ماجرا مطلع شوند کلیپ را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد. 

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی ادامه داد: متهمه پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی‌های مأموران ضمن اعتراف به جرم خود اذعان داشت به دلیل اختلافات خانوادگی که وجود داشت اقدام به انتشار این کلیپ در فضای مجازی کرده است.

کلاهبرداری با تبلیغ جو و غلات در فضای مجازی

سرهنگ دوم سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: افرادی که با ایجاد آگهی فروش جو ، غلات دام و طیور تحت عنوان شرکت های خاص در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از طعمه های خود می کردند ، با هماهنگی قضایی دستگیر شدند. با مراجعه چند نفر از شهروندان به پلیس فتا استان مازندران وشهرستان قائمشهر مبنی بر کلاهبرداری از آنها در پی خرید اینترنتی غلات و خوراک دام و طیور، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی با اعلام این که متهمان با درج آگهی فروش غلات در یکی از شبکه های مجازی با استفاده از خطوط ارتباطی جعلی و جلب اعتماد مال باختگان از آنان  کلاهبرداری می کردند ، گفت : با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص گردید متهم ساکن  یکی از شهرهای استان بوده، با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا شهرستان قائمشهر منتقل شد.

سرهنگ خورشاد بیان داشت: متهمان پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شده و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشتند که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده ، به بزه انتسابی اقرار نموده اند و انگیزه خود را کسب درآمد و کلاهبرداری از شهروندان عنوان داشتند.

وی اظهار داشت :متهمان دربازجویی های به عمل آمده تاکنون به کلاهبرداری از۱۱ نفر از شهروندان در مجموع به مبلغ 2 میلیارد تومان اعتراف کردند.

برچسب‌ها سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خودرو کودک ربایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرقت خودرو کودک ربایی سرقت خودرو کودک ربایی فروش سوالات امتحانی عامل برداشت غیرمجاز کارشناسان پلیس فتا پلیس فتا استان رئیس پلیس فتا فضای مجازی دستور کار بزه انتسابی پلیس فتا خواهر شاکی کارت بانکی آگهی فروش قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت در استان فارس اظهار داشت: خانمی به پلیس فتا مراجعه کرد و اظهار داشت شخصی ناشناس در فضای مجازی من را به عنوان کلاهبردار معرفی کرده و با این کار باعث بی‌اعتباری کسب و کار و ریزش اعضای فضای مجازی من شده است.

وی افزود: رسیدگی به این پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و تخصصی لازم توسط کارشناسان، هویت فرد ناشناس در کمترین زمان ممکن کشف و طی هماهنگی با مرجع قضایی به پلیس فتا احضار شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت گفت: متهم که خانمی ۳۱ ساله است در بازجویی اولیه مدعی شد، بر سر اختلافی که با شاکی برای تبلیغات کسب و کارش داشته، اقدام به نشر اکاذیب در گروه‌های فضای مجازی کرده و قصد بی‌اعتباری وی را داشته است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم انگیزه خود را انتقام‌جویی شخصی اعلام کرد، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمه به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ زینلی هشدار داد: فضای مجازی جایی برای انتقام‌جویی نیست و با خاطیان برابر قانون برخورد خواهد شد. از جرائم سایبری که می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری در زندگی افراد داشته باشد، انتشار تصاویر خصوصی، نشر اکاذیب و توهین در فضای مجازی است که معمولا با سهل‌انگاری خود کاربر در دسترس مجرمان سایبری می‌افتد.

وی تاکید کرد: بنابراین می‌طلبد شهروندان فضای مجازی را به عنوان محلی برای ابراز اختلافات خانوادگی و انتقام‌جویی انتخاب نکنند و مراتب را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.

کد خبر 846537 منبع: ایران برچسب‌ها خبر مهم پلیس فتا حوادث ایران

دیگر خبرها

  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • کشف ۲ دستگاه خودرو سرقتی در میرجاوه
  • دستگیری دزدان جادوگر با شلیک گلوله!
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • کلاهبرداری میلیاردی رمال به بهانه درمان فرزند در کازرون
  • دوستی ۸ ماهه دختر جوان با مرد الکلی منجر به فرار شد