Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@14:55:20 GMT

دلار در مقابل یورو و پوند کم آورد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۸۹۰۷

دلار در مقابل یورو و پوند کم آورد

خبرگزاری آریا - ارزش جهانی دلار برای پنجمین روز متوالی با کاهش در برابر همتایان اروپایی مواجه شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، با اصرار دموکرات ها روی موضع قبلی خود و موافقت نکردن کنگره با اجرایی شدن یک بسته حمایتی دیگر، نگرانی ها از باقی ماندن رشد اقتصادی در سطوح پایین و آسیب بیشتر به اقشار کم درآمد را تشدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استیون منوچین- وزیر خزانه داری آمریکا پس از رایزنی با سران دمواکرات از احتمال نرسیدن به توافق با آن ها خبر داده و نانسی پلوسی- رهبر کنگره نیز گفته است دو طرف مایل ها از رسیدن به اشتراک نظر با یکدیگر فاصله دارند. میزان کمک هزینه پرداختی به بیکاران، میزان کمک دولتی فدرال به دولت های محلی و تخصیص بودجه بیشتر به مراکز آموزشی و درمانی از مهم ترین موارد اختلافی بین دو طرف به شمار می رود. رهبر مجلس سنا که موافق اجرایی شدن این بسته است، دموکرات ها را مقصر این کارشکنی معرفی کرده است.
پس از آن که رایزنی مقامات دولت ترامپ با رهبران کنگره در خصوص تسریع در اجرای بسته حمایتی جدید به نتیجه ای نرسید، رئیس جمهور آمریکا در اقدامی غیرمنتظره با امضای فرمانی اجرایی دستور داد بیمه بیکاری برای افرادی که شغل خود را از دست داده اند برقرار و به آن ها مبلغ 400 دلار پرداخت شود.
ترامپ با دفاع از این تصمیم خود وعده داده است در صورت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور، مالیات بر درآمدهای سرمایه ای را برای خانوارهای طبقه متوسط کاهش دهد. وی افزود: دلیلی وجود ندارد که اقتصادمان در سه ماهه سوم امسال 20 درصد رشد نکند. به گفته ترامپ، کاهش مالیات ها می تواند باعث افزایش اشتغال زایی شود.
لایحه کاهش مالیاتی که تقریبا دوسال پس از انتخاب ترامپ اجرایی شد از سوی وی و جمهوری خواهان به عنوان یکی از عوامل اصلی تقویت رشد اقتصادی آمریکا نام برده می شود از سوی دیگر اما مخالفان این طرح به ویژه دموکرات ها آن را به نفع عده ای خاص و موجب افزایش کسری بودجه دولت دانسته اند.
همان طور که پیشتر نیز انتظار می رفت، با بازگشایی مجدد کسب و کارها و افزایش تزریق نقدینگی توسط بانک مرکزی به بازارهای مالی، تورم آمریکا صعودی محسوس را تجربه کرد تا جایی که متوسط نرخ تورم بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در 12 ماه منتهی به ژوییه با 0.4 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه منتهی به ماه قبل به سطح یک درصد رسید.
این نرخ تورم که بالاترین سطح تورمی ثبت شده در آمریکا در هفت ماهه اخیر بوده، همچنین بزرگ ترین افزایش ماهانه تورم آمریکا از ژانویه 1991 بدین سو نیز محسوب می شود. برخی از کارشناسان هشدار داده اند در صورت کاهش بیشتر نرخ بهره و تداوم روند تزریق نقدینگی، باز هم شاهد افزایش تورم باشیم البته با توجه به هدف گذاری سطح دو درصدی نرخ تورم، به نظر می رسد فدرال رزرو بیشتر نگران افزایش بدهی ها است تا نرخ توم.
کسری بودجه دولت در 10 ماه ابتدایی سال مالی جاری به 2.81 تریلیون دلار رسیده است که این رقم، بالاترین رکورد کسری بودجه ثبت شده دولتی در آمریکا محسوب می شود.
پیش از این وزارت کار آمریکا اعلام کرده بود نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان تا پایان ماه ژوئیه باز هم کاهشی شده و رقم 10.2 درصد را ثبت کرده است. این نرخ بیکاری که 0.9 درصد کمتر از ماه قبل است باعث افزایش امیدها به تک رقمی شدن نرخ بیکاری در ماه جاری شده است.
ترامپ در واکنش به این روند گفته است: نرخ بیکاری خیلی سریع تر از چیزی که خیلی ها فکر می کردند در حال کاهش است.
به نظر می رسد با بازگشایی کسب و کارها و برگشت شاغلین به کارهای خود، رفته رفته حس اطمینان مصرف کنندگان حتی با وجود ادامه پیشتازی های کرونا رو به بهبود است؛ تا جایی که شاخص مدیران تولید آمریکا در ماه ژوئیه به 54.2 درصد رسید که این رقم 1.6 درصد بیشتر از ماه قبل و 0.6 درصد بیشتر از پیش بینی های قبلی بوده است. بررسی ها نشان می دهد در این ماه هم میزان سفارشات داخلی و هم میزان صادرات خارجی نسبت به ماه قبل با افزایش محسوسی مواجه بوده است.
شاون اوزبورن- تحلیل گر بازار ارز اسکوشیا بانک گفت: معتقدم در میان مدت دلار در موضع ضعف باقی خواهد ماند اما سقوط نخواهد کرد. این امکان وجود دارد که اگر رقبای دلار ضعیف ظاهر شوند، وضعیت به نفع دلار تغییر کند و از نظر بنیادین نیز در ماه های پیش رو دلیلی برای یک ریزش بسیار گسترده وجود ندارد.
با وجود انتشار اخبار مربوط به پیشرفت دارویی مقابله با کرونا، این ویروس کماکان در حال گرفتن جان شمار زیادی از مردم جهان است و بیم آن می رود که وضعیت با فرا رسیدن فصل پاییز از این هم بدتر شود.
تاکنون بیش از 21 میلیون و 173 هزار و 82 مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین 759 هزار و 352 نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با 170 هزار و 775 نفر، برزیل با 105 هزار و 564 نفر، مکزیک با 55 هزار و 293 نفر، هند با 48 هزار و 888 نفر و انگلیس با 41 هزار و 358 نفر بوده است.
رونالد سیمپسون، استراتژیست مسائل ارزی در موسسه اکشن اکونومیکسگفت: به صورت کلی می توان گفت اگر خبری از یک بسته حمایتی دیگر نباشد برای دلار خوب می شود چون چاپ نشدن 3.5 تریلیون دلار دیگر پول به بانک مرکزی در مدیریت بازارها بیشتر کمک می کند. در کوتاه مدت اما بازارها از بسته حمایتی استقبال می کنند و از به سرانجام نرسیدن آن نگران هستند.
شاخص دلار
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با 0.15 درصد کاهش نسبت به روز چهارشنبه در سطح 93.105 واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل 1.099 دلار اعلام شد.
ارزهای اروپایی
با وجود بهبود نسبی در وضعیت بازار کار، رشد اقتصادی کشورهای اروپایی در سطح ناامیدکننده ای قرار دارد هر چند انتظار می رود این روند در ماه های پیش رو تغییر کند. مرکز آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه دوم امسال برای نخستین بار از زمان ثبت آمارهای رشد در سال 1955 به منفی 20.4 درصد رسیده است که کمترین رشد فصلی ثبت شده محسوب می شود. طبق پیش بینی موسسه رتبه بندی مودیز، اقتصاد انگلیس امسال 10.1 درصد کوچک خواهد شد اما سال بعد رشد نسبتا خوبی خواهد داشت و 7.1 درصد بزرگ می شود.
در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با 0.17 درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای 1.309 دلار مبادله شد. یورو 0.16 درصد بالا رفت و با باقی ماندن در کانال 1.18 به 1.183 دلار رسید.
رانکو بریچ- استراتژیست ارشد ارزی در موسسه مونکس یوروپ گفت: کشورهای اروپایی در ابتدای بحران کرونا خیلی بیشتر از آمریکا با این ویروس درگیر شدند اما رفته رفته توانستند سرعت شیوع آن را تقریبا کنترل کنند. در آن طرف اقتصاد آمریکا هنوز به میزان قابل توجهی با پیامدهای اقتصادی این ویروس درگیر است و مقامات دولت این کشور نتوانسته اند به معامله گران نسبت به چشم انداز اقتصاد این کشور اطمینان خاطر دهند.
ارزهای آسیایی
به گزارش ایسنا ، در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با 0.33 درصد کاهش به 106.529 ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای 1.395 دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل 6.949 یوان چین اعلام شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت دلار مبادله‌ای/دلارحواله به ۴۱هزارتومان نزدیک شد

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۸۹۶ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۹۷۶ تومان رسید. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در معاملات امروز (سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 43 هزار و 896 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 40 هزار و 976 تومان معامله می‌شود.

101 میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد

 

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 46 هزار و 736 تومان و نرخ حواله یورو به 43 هزار و 628 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، 11 هزار و 952 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 157 تومان است.

بروز رسانی: سه‌‌شنبه 4  اردیبهشت 09:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

43  هزار و 896  

قیمت دلار (حواله)

40  هزار و 976

قیمت یورو (اسکناس)

46  هزار و 736

قیمت یورو (حواله)

43 هزار و 628

قیمت درهم (اسکناس)

11 هزار و 952

قیمت درهم (حواله)

11 هزار و 157

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • یورو رکورد زد
  • قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت دلار مبادله‌ای/دلارحواله به ۴۱هزارتومان نزدیک شد
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۳ اردیبهشت