Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@18:17:23 GMT

درمان خانگی انواع سردرد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۸۹۲۲

صراط: سردرد انواع مختلفی دارد که عوامل متعددی در بروز آن دخیل است. هریک از انواع سرددر‌ها درمان‌های متفاوتی دارند که مختص همان نوع سردرد است.
درمان خانگی سردرد سینوسی

به طور طبیعی در جمجمه هر فردی حفره‌هایی وجود دارد به نام سینوس که باید خالی از هرگونه مواد باشد، اما گاهی بر اثر ورود برخی از باکتری‌ها و ویروس‌ها در بدن عفونت‌های ایجاد می‌شود و داخل این حفره‌ها قرار می‌گیرند و باعث سینوزیت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردرد‌های سینوسی که بر اثر عفونت‌های ویروسی و قارچی ایجاد می‌شوند برای فرد بسیار آزاردهنده هستند، اما یکی از راه‌های درمانی سردرد‌های سینوسی به صورت خانگی استفاده از زنجبیل خواهد بود. زنجبیل از گیاهان دارویی است که خواص درمانی بسیاری دارد که یکی از آن‌ها درمان انواع سردرد به خصوص سردرد‌های میگرنی و سینوسی است؛ زیرا زنجبیل نوعی مسکن است که به تسکین درد و التهاب کمک می‌کند.
درمان خانگی میگرن

سردرد میگرنی که یکی از دردناک‌ترین نوع سردرد‌ها محسوب می‌شود ضربان دار بوده و با حالت تهوع، درد و تاری دید همراه است. همچنین برای میگرن درمان قطعی وجود ندارد و تا مدت‌ها این سردرد همراه فرد خواهد بود. زمانی که افراد دچار سردرد میگرنی می‌شوند به شدت به سمت مصرف دارو‌های مسکن و شیمیایی برای تسکین دردشان روی می‌آورند که مصرف بیش از حد آن‌ها سبب می‌شود تا در نهایت بدن فرد نسبت به این مسکن‌ها مقاوم شده و دیگر تاثیری روی آن‌ها نداشته باشد، اما یکی از راه‌های درمانی طبیعی و خانگی میگرن استفاده از گیاه نعناع است.


درمان خانگی سردرد‌های تنشی

در بین انواع سردرد‌ها بعد از میگرن سردرد‌های تنشی یکی از شایع‌ترین نوع سردرد‌ها هستند که در اکثر مواقع همه افراد حداقل یک بار به آن دچار شده اند. با توجه به اینکه شرایط زندگی بسیار سخت شده و در طول روز افراد دچار تنش و استرس‌های زیادی می‌شوند ممکن است در پایان روز گرفتار سردرد‌های تنشی شوند، در این شرایط به جای استفاده از انواع قرص‌های شیمیایی حاوی مواد مضر بهتر است از خوراکی‌های طبیعی مانند سیب یا آب سیب استفاده شود.
درمان خانگی سردرد‌های خوشه‌ای

سردرد خوشه‌ای نوعی از سردرد است که معمولاً در یک دوره مشخصی بروز می‌کند و به همین دلیل در اکثر مواقع افرادی که دچار این نوع سردرد می‌شوند آن را با سردرد‌های فصلی و یا میگرن که با حساسیت به نور و صدا ایجاد می‌شود اشتباه می‌گیرند. یکی از علائم تشخیص این سردرد بروز درد در اطراف چشم است که اگر درمان نشود عوارض خطرناکی را به همراه دارد. دمنوش دارچین در این مواقع برای افراد توصیه می‌شود؛ زیرا میزان تسکین دهندگی دارچین با مصرف یک عدد قرص ایبوپروفن برای فرد برابری می‌کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سردرد انواع سردرد درمان خانگی سردرد سردرد سینوسی میگرن سردرد تنشی سردرد خوشه ای صراط درمان خانگی نوع سردرد سردرد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار بگذارید

 

به گزارش تابناک ، عوارض خوردن زیاد شکر و نمک از زمان‌های قدیم کم و بیش برای همگان آشکار بوده تا جایی که این دو ماده خوراکی به دو قاتل سفید سلامت مشهور شده بودند. با این حال علاقه به شکر را به سادگی نمی‌توان کناز گذاشت. مقاومت در برابر هوس‌های قندی می‌تواند چالش برانگیز باشد.

همشهری آنلاین نوشت: از نظر فیزیولوژیکی، نوسانات در سطح قندخون، تغییرات هورمونی و کمبود مواد مغذی می‌تواند باعث ایجاد هوس به شکر و شیرینی شود. از نظر روانی، استرس، احساسات و عادات نیز می‌توانند در این هوس نقش داشته باشند. درک دلایل اصلی میل به شکر می‌تواند به مدیریت موءثر مصرف آن‌ها از طریق جایگزینهای سالم تر و تغییر سبک زندگی کمک کند. انتخاب نوشیدنی‌هایی که شیرینی طبیعی و فواید تغذیه‌ای را ارائه می‌دهند، می‌تواند به کاهش هوس به شیرینی و در عین حال به سلامت کلی کمک کند. در این مطلب به چند نوشیدنی با طراوت اشاره شده که می‌تواند هوس خوردن شکر را بدون به خطر انداختن سلامتی برطرف کند.

دمنوش‌های گیاهی

دمنوش های گیاهی مانند نعناع تند و بابونه، جایگزین‌های طبیعی شیرین و خوش طعمی برای نوشیدنی‌های شیرین هستند. این گزینه‌های بدون کافئین که در آب داغ غوطه‌ور شده‌اند، مایع خوراکی تسکین‌دهنده و آب‌رسانی را ارائه می‌کنند که هوس‌ به شیرینی را بدون افزودن شکر اضافی ارضا می‌کند.

میوه دم شده در آب

دم کردن آب با تکه‌هایی از میوه‌های تازه مانند توت ‌فرنگی، مرکبات یا خیار شیرینی لطیف و طعمی طراوت‌بخش بدون هیچ گونه قند اضافه ارائه می‌کند. میوه دم شده در آب، آبرسان، کم کالری و سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان ها است که آن را به گزینه‌ای ایده آل برای صرف نظر از هوس به شکر تبدیل می کند.

آیس تی سبز

آیس تی سبز (چای سبز سرد) یک نوشیدنی با طراوت و مغذی است که طعمی از شیرینی طبیعی و مواد تقویت کننده آنتی اکسیدان را ارائه می‌دهد. این آیس تی که در عین حال که از هیدراتاسیون (آبرسانی) و سلامت کلی حمایت می‌کند، جایگزینی با طراوت برای چای‌های یخی شیرین است.

آب نارگیل

آب نارگیل یک نوشیدنی طبیعی شیرین و آبرسان است که الکترولیت هایی مانند پتاسیم و منیزیم را ارائه می‌دهد. آب نارگیل کم کالری و عاری از قندهای اضافه شده، یک نوشیدنی با طراوت برای برطرف کردن هوس به شکر و در عین حال حمایت از هیدراتاسیون است.

اسموتی‌های خانگی

اسموتی‌های خانگی که با ترکیبی از میوه‌ها و سبزیجات درست می‌شوند و منبعی از پروتئین به حساب می‌آیند، گزینه‌های مغذی و رضایت‌بخشی برای کاهش میل به شکر هستند. مواد تشکیل دهنده اسموتی را با آب یا شیر بادام شیرین نشده مخلوط کنید تا یک خوراکی خوشمزه و سالم داشته باشید.

لیموناد خانگی با استویا

لیموناد خانگی شیرین شده با استویا (شیرین کننده طبیعی بدون کالری)، جایگزینی است که احساس گناه مصرف شکر را در شما بر نمی‌انگیزد. برای تهیه این لیموناد خانگی آب لیموی تازه فشرده را با آب، استویا و یخ مخلوط کنید تا یک نوشیدنی با طراوت و آبرسان داشته باشید که هوس به شکر را بدون افزایش سطح قند خون ارضا می کند.

قهوه سرد با شیر بادام شیرین نشده

قهوه سرد که با شیر بادام شیرین نشده سرو می‌شود، یک نوشیدنی خامه‌ای و رضایت‌بخش بدون قندها و کالری‌های اضافه موجود در نوشیدنی‌های قهوه طعم‌دار با شکر است. برای طعم دادن بیشتر به این نوشیدنی بدون شکر، مقداری دارچین یا پودر کاکائو شیرین نشده اضافه کنید.

نعناع و چای سبز

این ترکیب ساده از چای سبز و برگ‌های نعناع، طعم‌های لطیفی را ایجاد می‌کند که مزه شیرینی به چای اضافه می‌کند.

دیگر خبرها

  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی (فیلم)
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار بگذارید
  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید
  • انواع گل مژه و درمان آن
  • گل‌های خانگی رئال‌مادرید در ال‌کلاسیکو (فیلم)
  • آتش سوزی در یک بستنی فروشی و فروشگاه لوازم خانگی بندرعباس
  • بهترین گل های خانگی رئال مادرید در ال کلاسیکو / فیلم
  • نحوه تیز کردن چاقو‌های خانگی با این روش جدید (فیلم)